Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 02:11
Eigenlijk weet ik niet waar ik aan ga beginnen, want ik heb 0,0 ervaring hiermee. Maar ik ga het toch proberen.

19" Inch apparatuur staat mooi opgeborgen in een kastje, waar alles inzit, ook de kabels. Maar dan kom je toch een probleem tegen: een rack in een studentenkamer staat gewoon niet. Tuurlijk, je hebt mooie kleine kastjes (zoals deze), en ook 'studio racks' (zoals deze), die eigenlijk nog veel mooier staan in een huiskamer.

Echter geef ik mijn geld liever uit aan goede hardware dan een stuk staal wat de boel bij elkaar moet houden. Daarom kwam ik op het idee zelf zo'n ding te bouwen. De diepte is daarbij erg belangrijk, aangezien dat bepaalt welke apparatuur je erin kan stoppen.

Wat ik nu van plan ben is een stalen 19" frame te kopen (heeft iemand enig idee waar dat goedkoop kan?), en daar van hout een 'kast' omheen te bouwen. Uiteraard met ventilatie, geluidswerend materiaal en zwenkwielen. Mijn streven is om niet boven de €150 uit te komen.

Heeft iemand pointers waarmee ik zou kunnen beginnen?

Edit: Ik had 12HE in gedachten kwa hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:44
Mjah, als het móóier moet dan een stalen kast dan leg je de lat wel vrij hoog denk ik. Dan zou ik haast overwegen om een afdankertje ergens te scoren en dan die te bekleden met dun hout(fineer) voor de looks. Dan heb je in elk geval geen moeite met de dragende constructie maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 02:11
Naar die 'afdankertjes' heb ik al gekeken, maar helaas zat daar niet de juiste diepte bij. Degenen die het wel hadden, vroegen meer dan een nieuwe kast kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck-e
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-11-2022
Er is een goedkope oplossing waar je mee kan beginnen. De bekende "LackRack" het goedkope tafeltje van Ikea waar 19 inch apparatuur in past. Als je het in Google intypt krijg je een aantal varianten hierop.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.eth0.nl/images/3/33/Lackrack_manual_page_1_400x566.png
Misschien zit daar een leuk idee tussen wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:25

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Of toch even wat beter Marktplaats afstruinen:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

De half hoge en kleine racks lijken vooral in de muziek gebruikt te worden, mss daar ook even zoeken?

[ Voor 7% gewijzigd door Meelobee op 13-05-2013 18:21 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

overigens heb je voor 3-4 tientjes een compleet 2ehands rack (gewoon verder zoeken, ze zijn er wel), die kan je prima customisen naar 12U, en daarna bekleden met je eigen buitenkant.. :)

Bezuinigen op die rails zou ik in ieder geval niet doen, dat wordt drama..

Lack tafeltjes zijn inderdaad leuk om de ondiepere apparatuur in te schroeven.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 15:30
Je kan gewoon rackprofilen kopen, bijvoorbeeld hier. Dan kastje maken (let op breedte!) en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 21:56
waarom niet gewoon een plaat hout kopen en die in de juist maten (laten) zagen,

19 inch profiel (penn-elcom) erin poppen / schroeven, en je bent helemaal klaar

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePowershift
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-03 14:26

ThePowershift

De Vakidioot

Chuck-e schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:59:
Er is een goedkope oplossing waar je mee kan beginnen. De bekende "LackRack" het goedkope tafeltje van Ikea waar 19 inch apparatuur in past. Als je het in Google intypt krijg je een aantal varianten hierop.
[afbeelding]
Misschien zit daar een leuk idee tussen wat je zoekt.
Die ga ik maar eens ff keer uitproberen! geniaal dat idee gewoon!
eens ff kijken dat ik een vracht van die tafeltjes kan scoren!

Greetz, ThePowershift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 13:30

kakashi

respect my authoritah

ik draai al een tijdje met een lack rack

http://kakashi.nl/plaatje...2013-08-11%2001.13.44.jpg

onderste lack de poten van kort gezaagd zodat hij persies het bureau ondersteunt en dus daar geen poot nodig heb
en voor de rest de tafeltjes aan elkaar gezet met hoek profieltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar zou je de kasten ook vertrouwen zonder dat ze ergens op liggen? Dat houden die pootjes toch nooit?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakashi

kakashi

respect my authoritah

de pootjes van lack's zijn behoorlijk sterk, enig nadeel van de pootjes is dat ze hol zijn van binnen.
daar zijn zat oplossingen voor gevonden op internet.

mijn bovenste 2 kasten zijn namelijk ook niet de ligste 1 is mijn main pc met 2 grakas en flinke power suplie en de gene er onder is mijn file server met 12 HDD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Ligste? Suplie? De gene? Er onder? :o

Maar dan zou ik sowieso ook de achterkant ondersteunen. Ik heb zo'n kastje overigens nog niet in mijn handen gehad.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

in welk studentenhuis is "dit staat niet" belangrijk?

dan timmer je toch gewoon 3 latjes aan elkaar, ik snap heel het probleem niet

[ Voor 5% gewijzigd door Rebels op 24-11-2013 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 22:38
Als je met rails gaat werken past een lack rack neem ik aan niet? ik zou mijn server in ieder geval niet uit durven trekken met een tafeltje dat 5??? kilo weegt en een server die 25 kilo weegt?

Ik heb hier op tweakers al verschillende mooie oplossingen voorbij zien komen, zelf heb ik mijn servers in een kast onder mijn buro geplaatst incl. rails zodat ik er met 'onderhoud' makkelijk bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakashi

kakashi

respect my authoritah

ik heb er inderdaad geen rails op zitten, daar zijn de poten denk ook niet stevig genoeg voor.
het is maar heel zelde dat ik iets moet aanpassen.
en als ik iets moet aanpassen dan is het meestal aan mijn main pc en die kan ik er zo uit halen zonder probleem.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:30
-Venom- schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:24:
Als je met rails gaat werken past een lack rack neem ik aan niet? ik zou mijn server in ieder geval niet uit durven trekken met een tafeltje dat 5??? kilo weegt en een server die 25 kilo weegt?

Ik heb hier op tweakers al verschillende mooie oplossingen voorbij zien komen, zelf heb ik mijn servers in een kast onder mijn buro geplaatst incl. rails zodat ik er met 'onderhoud' makkelijk bij kan.
Dat dus... om nou een paar duizend euro hardware aan een tafeltje van 5 euro te hangen dat gemaakt is van samengeperste houtsnippers lijkt me niet zo heel geslaagd. Dan zou ik eerder ervoor kiezen om zelf iets te bouwen met degelijke materialen.
Overigens kun je 19" rails e.d. prima verkrijgen via www.new-line.nl waar het nodige onder de materialen voor flightcases staat.

iRacing Profiel

Pagina: 1