iMac Display Power Supply kabel kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik mijn iMac (27" mid 2011) geprobeerd te voorzien van een SSD, echter wanneer ik hem weer aanzette, vind de display niet aan. Ik heb hem toen weer opengehaald en zag dat de pinnen waar de power supply kabel van de display in moet zijn gebogen.

http://www.ifixit.com/Gui...h+EMC+2429+Display/7551/1 (step 8 )

Kan ik dit (evt. laten) repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf proberen lijkt me de beste eerste optie. Een APR zal er waarschijnlijk gewoon een nieuw logicboard in gooien -> $$$$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je kan proberen de pinnetjes weer recht te krijgen met een naald, dat moet klein genoeg zijn om ertussen te kunnen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoringDay
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 21:49
Hooguit kan je proberen pinnetjes recht te buigen.
Anders heb je gewoon een dure rekening!

Mijn tip is als je een Mac nog nooit open gehaald hebt om er ook niet aan te beginnen.
Er zijn zeer veel dingen om rekening mee te houden en verschild ook nog wel eens per model.
Zelfs de schroeven moet je op de juiste manier en juiste plek plaatsen.

Ook al heb je tientallen PC's open en dicht geschroefd, dat is gewoon andere koek.

Ik vermoed je dit niet goed gelezen hebt:
"Do not pull up too hard or you will damage the connector and socket."
Verder zie ik iFixit ook geen isoleren onderlaag gebruiken.
Wat heel fout is.

[ Voor 7% gewijzigd door BoringDay op 13-05-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BoringDay schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:59:
Hooguit kan je proberen pinnetjes recht te buigen.
Anders heb je gewoon een dure rekening!

Mijn tip is als je een Mac nog nooit open gehaald hebt om er ook niet aan te beginnen.
Er zijn zeer veel dingen om rekening mee te houden en verschild ook nog wel eens per model.
Zelfs de schroeven moet je op de juiste manier en juiste plek plaatsen.

Ook al heb je tientallen PC's open en dicht geschroefd, dat is gewoon andere koek.

Ik vermoed je dit niet goed gelezen hebt:
"Do not pull up too hard or you will damage the connector and socket."
Verder zie ik iFixit ook geen isoleren onderlaag gebruiken.
Wat heel fout is.
Nee, ik had het aan de hand van een andere how-to gedaan. Volgens die moest ik 'gewoon' de vier kabels van het beeldscherm losmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf ook dit probleem gehad; uiteindelijk heb ik in Nieuwegein een 2e hands moederboard erin laten zetten; kosten: € 500,-
Een dure, leerzame les: VGA-kabel niet aan de moederboard-zijde loshalen maat aan de displayzijde.
Let op: solderen / buigen gaat niet; pennetjes zijn zeer fragiel (one-time montage only?).

*knip*

Aanzetten tot verzekeringsfraude is hier niet gewenst

[ Voor 22% gewijzigd door Whieee op 13-05-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 18:08
Je kan ook proberen een advertentie in V&A plaatsen, met de vraag of iemand dit voor je kan doen.

Want inderdaad, als je dit gaat regelen via een APR gaat je dat heel wat poen kosten voor een klusje van "niks" (voor de handige tweakers onder ons dan ^^)
En misschien is een close-up foto handig?

Sterkte ermee!

PS: Deze misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:13

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Volgens mij heb je wel wat opties. Een APR zal je vast een nieuw logicboard geven, dus dat is de duurste optie. Je kan er ook zelf een op ebay scoren. Zoals jarrin voorstelt kan je ook een bekwame Tweaker / lokale klussert zoeken. In dat geval kan het helpen als je zelf alvast uitzoekt welk iMac onderdeeltje je moet vervangen.

Ik vind via iFixit een link naar een topic waar iemand een soortgelijk probleem lijkt te hebben. De 'oplossing' is waarschijnlijk via PM verstuurd dus niet direct te lezen. Maar, het geeft wel het idee dat je gewoon voor weinig een nieuwe connector kan bestellen. Zie hier. Ik zou er niet voor terug deinzen om daar een account aan te maken en eens te zien welke informatie je kan krijgen. Vervolgens kan je eventueel ook zelf proberen om het nieuwe onderdeel op je logic board te solderen.

Ondertussen vind ik nog meer lotgenoten. Deze guy geeft er een link naar het te vervangen onderdeel bij. Kost 2,10e. Indien deze molex past hoef je alleen nog iemand te zoeken die voor je wil solderen.

Laat je niet ontmoedigen. Ook een 'Apple' is gewoon een machine die je kan openmaken, waar je zoiets als een schijf in kan zetten en die je kan repareren als er iets mis gaat. Keep on tweaking in the free world.
Welke optie je je ook kiest; laat even weten hoe je het uiteindelijk hebt opgelost. Dan weten je mede tweakers dat ook weer. Good luck!

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben tot de ontdekking gekomen dat het Llemaal nog wat erger is dan dat ik dacht: achter de aansluiting blijkt nu sprake te zijn van brandschade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 18:08
Nogmaals, ik zou een foto bijvoegen, zeker als je brandschade hebt (Hoe is dat gebeurd, als ik vragen mag?)
Dan kan er beter beoordeeld worden, of je inderdaad een nieuw board nodig hebt, of alleen een nieuwe kabel header.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jarrin schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:01:
Nogmaals, ik zou een foto bijvoegen, zeker als je brandschade hebt (Hoe is dat gebeurd, als ik vragen mag?)
Dan kan er beter beoordeeld worden, of je inderdaad een nieuw board nodig hebt, of alleen een nieuwe kabel header.
Gewoon soort kortsluiting denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb dit klusje al eens gedaan: Bas z'n knutselblog: [repair] iMac weer mét beeld.

DM me als je me nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

als je het oneens bent met een actie van een crewlid zijn er diverse middelen om hier iets aan te doen. Zie ook Het algemeen beleid #oneens

Dit topic gaan kapen om je gelijk te halen is echter niet een van die manieren.

[ Voor 82% gewijzigd door Whieee op 17-05-2013 19:49 ]

Pagina: 1