Volgens mij heb je wel wat opties. Een APR zal je vast een nieuw logicboard geven, dus dat is de duurste optie. Je kan er ook zelf een op ebay scoren. Zoals jarrin voorstelt kan je ook een bekwame Tweaker / lokale klussert zoeken. In dat geval kan het helpen als je zelf alvast uitzoekt welk iMac onderdeeltje je moet vervangen.
Ik vind via iFixit een link naar een topic waar iemand een soortgelijk probleem lijkt te hebben. De 'oplossing' is waarschijnlijk via PM verstuurd dus niet direct te lezen. Maar, het geeft wel het idee dat je gewoon voor weinig een nieuwe connector kan bestellen. Zie
hier. Ik zou er niet voor terug deinzen om daar een account aan te maken en eens te zien welke informatie je kan krijgen. Vervolgens kan je eventueel ook zelf proberen om het nieuwe onderdeel op je logic board te solderen.
Ondertussen vind ik nog meer lotgenoten.
Deze guy geeft er een link naar het te vervangen onderdeel bij. Kost 2,10e. Indien deze molex past hoef je alleen nog iemand te zoeken die voor je wil solderen.
Laat je niet ontmoedigen. Ook een 'Apple' is gewoon een machine die je kan openmaken, waar je zoiets als een schijf in kan zetten en die je kan repareren als er iets mis gaat. Keep on tweaking in the free world.
Welke optie je je ook kiest; laat even weten hoe je het uiteindelijk hebt opgelost. Dan weten je mede tweakers dat ook weer. Good luck!
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)