Power SW knop plus kabel

Pagina: 1
Acties:

• snuksel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10-2024
Heren/Dames,

Ik zit met een lastige zoektocht, of ik doe iets verkeerd :) voor de PC van mijn vader zoek ik een power SW knop met kabel om op het moederbord aan te sluiten. Ik kan alleen NERGENS in Nederland een shop vinden die zo'n kabeltje met knopje aanbied.

Iemand een idee waar ik zou kunnen zoeken? Als jullie er 1 hebben liggen of nog een oude kast hebben mag je ook DM doen, dan kunnen we wellicht wat bespreken ;)

Alvast bedankt!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:03
Die hoort gewoon in de behuizing te zitten. Welke behuizing gaat het om?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
http://www.highflow.nl/modding/power-switches/

Hoeveel wilde je er hebben?? :D

iRacing Profiel

• snuksel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10-2024
Helemaal top, zo snel die reacties, mijn fout om er geen "budget": bij te zetten. Ik zag op aliexpress een simpele versie voor 0.40 cent per stuk. moet er dan wel weer 10 te gelijk kopen :S Echter reden voor mij om deze niet te kopen is de lange verzend tijd. Het gaan om een Qmotion kast waarvan de huidige knop kapot is.

http://www.aliexpress.com...e-shipping/615124598.html

Zoeits dus, maar dan in Nederland en liefst gewoon 1.

[ Voor 24% gewijzigd door snuksel op 13-05-2013 16:29 . Reden: Linkje van mijn zoektocht ]

Verwijderd

Denk dat de meeste pc winkels ze wel hebben liggen voor een appel en een ei. ;)

• jan.d.deken
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-02 19:30

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Een klein off-topic vraagje aangezien ik denk dat je vraag reeds beantwoord is:

Is het mogelijk om je pc ook op te starten via een pilot switch? of moet dat een drukknop zijn?

Foto van wat ik bedoel: http://www.autotoys.com/pics/plsw26.jpg

Ben wat plannen aant maken voor mijn computer/deskmod en ik zou een bureau willen bouwen waarin ik de pc kan inbouwen in een schuif en op mijn werkblad een paneel kan voorzien met de nodige knopjes en switchen, waaronder onder andere dus zo'n pilot switch voor op te starten. Maar heb zo'n toepassing nog nooit ergens gezien dus vroeg mij af of dit uberhaupt mogelijk was :p

To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe oud is je pc? :P

Met de pc's van vroeger (denk aan het 386/486 era) kan dat wel, maar zo'n beetje alles daarna werkt met een pulsschakelaar, een schakelaar die contact maakt tijdens het indrukken en het contact weer verbreekt tijdens het loslaten.

Zo'n schakelaar als op dat plaatje zou je dan bij elke start 2 keer snel achter elkaar moeten schakelen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03 17:50

auto660

1991 240 GL Brick

jan.d.deken schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:23:

Is het mogelijk om je pc ook op te starten via een pilot switch? of moet dat een drukknop zijn?

Ben wat plannen aant maken voor mijn computer/deskmod en ik zou een bureau willen bouwen waarin ik de pc kan inbouwen in een schuif en op mijn werkblad een paneel kan voorzien met de nodige knopjes en switchen, waaronder onder andere dus zo'n pilot switch voor op te starten. Maar heb zo'n toepassing nog nooit ergens gezien dus vroeg mij af of dit uberhaupt mogelijk was :p
Als dat geen puls is maar echt contact blijft maken kun je hem gewoon de groene en het zwarte draad laten verbinden van je atx stekker, alleen uitzetten moet dan via windows, anders is het alsof je de stekker er uit trekt.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-03 00:45

Plato112

Da is toch nie normaal!

snuksel schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:25:
Helemaal top, zo snel die reacties, mijn fout om er geen "budget": bij te zetten. Ik zag op aliexpress een simpele versie voor 0.40 cent per stuk. moet er dan wel weer 10 te gelijk kopen :S Echter reden voor mij om deze niet te kopen is de lange verzend tijd. Het gaan om een Qmotion kast waarvan de huidige knop kapot is.

http://www.aliexpress.com...e-shipping/615124598.html

Zoeits dus, maar dan in Nederland en liefst gewoon 1.
Is dat wel echt een knop? Ik zie namelijk meer een connector.

Speed limits are like herpes.

Verwijderd

jan.d.deken schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:23:

Kan wel maar dan moet je hem op en neer doen. Als je hem alleen omhoog of alleen naar beneden doet komt het er op neer dat je de aanknop ingedrukt houdt.

Verwijderd

auto660 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:58:
[...]

Als dat geen puls is maar echt contact blijft maken kun je hem gewoon de groene en het zwarte draad laten verbinden van je atx stekker, alleen uitzetten moet dan via windows, anders is het alsof je de stekker er uit trekt.
Dit moet je niet doen iig.

• jan.d.deken
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-02 19:30

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:53:
[...]

Kan wel maar dan moet je hem op en neer doen. Als je hem alleen omhoog of alleen naar beneden doet komt het er op neer dat je de aanknop ingedrukt houdt.
en dat gaat dan automatisch met zo'n standard pilot switch? of heb je daar een speciaal modelletje voor nodig ofzo? Moest het nu toch te veel werk zijn of te omslachtig, ga ik wel gewoon voor een leuk drukknopalternatief. Maar pilot switches zouden beter in het geheel passen :D

in ieder geval alvast bedankt aan iedereen voor de respons ;)

To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.

Pagina: 1