1 invoermethode, toch gewisseld sneltoets?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Zojuist werd ik gecontacteerd door iemand die een bekend probleem had met zijn toetsenbord. De indeling was gewijzigd, is-tekens ipv vraagtekens.
Mijn eerste instinct was simpel: CTRL+SHIFT en hij veranderd weer terug.
Echter werkte dit niet, nadat hij gereboot heeft was het weer goed.

Nu checkte ik dat bij mezelf, en CTRL+SHIFT blijkt ook hier niet te functioneren. Na in het configuratiescherm te hebben gekeken zie ik dat er maar 1 invoermethode staat ingesteld.

Afgaande op de gedachte dat het bij die persoon ook zo was ingesteld, vind ik het raar hoe deze de invoermethode heeft kunnen wijzigen. Is er een alternatieve sneltoets waar ik niets vanaf weet wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 21:46
Alt+Shift werkt in mijn geval ook vaak, geen idee waarom die andere sneltoets soms wel werkt en soms niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
Nope, geen effect hier, toch bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Windows 8 toevallig? daar is het verandert naar win+spatiebalk (en win+ctrl+spatiebalk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
Wist niet dat dat veranderd was, bedankt.
Beide geprobeerd zojuist hier in het tekstvak, geen effect helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:08
Is het niet zo dat je de invoermethode van deze persoon gewoon verkeerd is ingesteld? Oftewel niet NL-VS Internationaal (uitgaande dat de persoon wel dead keys ook wil). In sommige spellen is het mogelijk dat je ook EN-VS Internationaal erbij krijgt (games met tilde ~ console) maar als je dan uit de game gaat switched de invoermethode als het goed is automatisch terug naar NL-VS Internationaal.

In Windows 8 zijn de sneltoetsen nog steeds CTRL+Shift (veranderen van de invoermethode) en ALT+Shift (veranderen van de taal).

Daarnaast zijn
Caelorum schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:28:
Windows 8 toevallig? daar is het verandert naar win+spatiebalk (en win+ctrl+spatiebalk).
die bovenstaande sneltoetsen toegevoegd, ze zijn niet veranderd.

Voor zover ik weet is er geen methode om met een sneltoets talen toe te voegen tho of de huidige taal / invoermethode te veranderen zonder dat deze al geïnstalleerd zijn. Behalve dat Microsoft Office installatie vaak ook de taal die deze geïnstalleerd is toevoegt aan de talen die geïnstalleerd zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Starke op 15-05-2013 14:41 . Reden: extra toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
Nee het was namelijk goed ingesteld, en er is ook een tijd mee gewerkt, en ineens was het veranderd.
Pagina: 1