Antenne van IP-Camera

Pagina: 1
Acties:

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:31
Dag Tweakers

Ik zit met volgende situatie:
Ik heb een Foscam FI9801W IP-Camera die normaal draadloos kan verbonden worden met mijn Wifi netwerk. Het probleem is dat ik niet genoeg bereik heb. De afstand van de bbox modem/router (van Belgacom) tot de plaats waar de camera moet staan is ongeveer 50m met nog een werkhuis ertussen. Ik kan niet met powerline-adapters gaan werken omdat er geen enkele 220V lijn naar de plaats gaat waar de camera komt (In het werkhuis komt 380V aan, hiervan vertrekt 220V naar de plaats waar de camera komt).
Dit kan ik op 2 manieren oplossen. Ofwel met kabel gaan werken of gaan kijken voor een andere antenne (of Wifi-repeater).

Het liefst zou ik willen gaan voor optie 2. Het probleem is dat ik waarschijnlijk niet zomaar een antenne van bv Netgear (Link) kan gaan aansluiten op een Foscam camera? Zouden jullie het via een andere antenne oplossen of via een repeater?

Gr Stef

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Powerline kan prima over 380V hoor, tussen een van de fases en de nul staat namelijk netjes 230V.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• stefve1
Bedankt voor je snelle antwoord! Dat zou ideaal zijn aangezien ik powerline adapters klaar heb liggen.
Het gaat om volgende adapters:
1x TL-PA511KIT
1x TL-PA511

Binnen huis werkt dit perfect, maar niet als ik een powerline adapter in het werkhuis gebruik.
De 380V lijn vertrekt in huis vanaf de meterkast en loopt zo door tot het werkhuis. In het werkhuis ga ik van 380V terug naar 220V naar het tuinhuis, en net hier moet de camera komen. Kan zo'n powerline adapter helemaal van de bbox door de 220V --> meterskast --> 380V --> 220V gaan? Want heb dit verschillende keren getest maar ik krijg nergens een verbinding.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 06:26
Kan je niet een extender van 2-3 tientjes halverwege hangen?

http://nl.tp-link.com/pro...yid=1247&model=TL-WA850RE

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zolang je zorgt dat je op dezelfde fase zit en er geen andere geintjes (filters e.d.) tussen hebt zitten zie ik geen reden waarom 't niet zou werken. 400V is typisch gezien gewoon drie keer 230V (tussen fase en nul) waarbij de fases 120° van elkaar verschoven zijn.

Het zou kunnen dat jij een nul-loze driefazenaansluiting hebt, ik stel me voor dat die powerline setjes daar niet voor gemaakt zijn. Maar volgens mij zijn die aansluitingen inmiddels vrij zeldzaam.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 11:28
CyBeR schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:23:
Het zou kunnen dat jij een nul-loze driefazenaansluiting hebt, ik stel me voor dat die powerline setjes daar niet voor gemaakt zijn. Maar volgens mij zijn die aansluitingen inmiddels vrij zeldzaam.
Op een nulloze aansluiting gaat het ook, je moet wat meer knutselen. Niet echt plug en play ofzo, maar ja. Maar verreweg de meeste 380V aansluitingen zijn tegenwoordig gewoon netjes met nullijn.

• stefve1
Bedankt voor alle hulp!

Ik denk dat ik dan ga gaan voor deze:
http://tweakers.net/price...p-link-tl-wa830re-v2.html

Ik heb nog nooit met zo'n wireless extender gewerkt. Kan ik gewoon met dit toestel een draadloos signaal opvangen en vervolgens verder sturen? Want ik kan namelijk geen kabel leggen tot aan deze extender. (Die ethernet poort dient waarschijnlijk alleen voor de installatie?)
Pagina: 1