Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Beste mede-Tweakers,

heeft iemand van jullie misschien ooit ook een Mio Moov 500 gehad en daar dan toevallig nog de meegeleverde CD-rom van?

Ik ben namelijk die van mij kwijt denk ik. Ik kan het namelijk nergens vinden. Dus tsja..hahaha.

Maar goed, ik ben dus een beetje aan het klussen met de Mio maar ik wil hem gewoon eigenlijk in de fabriekstoestand krijgen. Dus zoals 'ie destijds ook kwam bij aanschaf.

Ik probeer nu via een omweg weer het apparaat 'origineel' te krijgen. (Zodat ik ook de 'file tree structuur' weer te weten kom) maar het navigatie'gedeelte' doet zeg maar nog niks.

Ik zal het even kort toelichten:
Ik heb de Mio dus van de laatste nieuwe ROM voorzien. Want zo dacht ik dan dat hij alleen de noodzakelijke files zou gaan plaatsen. De Mio draait op WinCE5.0.

Na deze ROM update lijk ik nu wel weer het originele startup scherm te krijgen. Dus met alle 'knopjes' zoals Navigation, Audio, Videos, Pictures, Settings, Windows, Reset en Calculator.

Maar nu komt het: Alle knopjes doen het behalve 'Navigation'. Dat begrijp ik ook wel, want ik moet vast ook weer het Navigatiegedeelte opnieuw installeren...maar daar denk ik dus toch echt de originele meegeleverde CD-rom voor nodig te hebben. Want anders wordt het VEELS te moeilijk.

Nou ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen of misschien in Den Haag woont en bij wie ik langs zou kunnen komen dat we er samen naar kijken ofzo. Als die persoon dat tenminste ook leuk en interessant vindt. Ik moet wel zeggen ik heb haast geen geld dus ik kan die persoon niet vergoeden maar als het apparaatje weer helemaal werkend zou zijn geworden en hij doet weer gewoon wat hij moet doen dan trakteer ik wel op een een menu (van max. 6,50 euro) bij de MAC.

Verwijderd

Kan je die software niet gewoon vinden op de site van de fabrikant?

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11 11:45
het komt er dus op neer dat je de navigatie niet kan gebruiken maar de rest wel?
mis je niet gewoon de kaarten?

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Rubinski: Nope
@Denniz0229: Dat ga ik vanavond nog even proberen. Maar het navigatie programma zou toch wel iets van leven moeten vertonen als ik op dat icoontje klik? Want dat doet ie ook niet. Geen melding niks. Maar bedankt voor uw tip.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11 11:45
maar alles doet het voor de rest behalve navigatie toch?
dus even simpel gedacht lijkt mij het dat deze niet werkt zonder dat er kaarten zijn ingeladen op het apparaat. en gezien de volledige reset die is uitgevoerd lijkt het mij dat er geen kaarten meer aanwezig zijn.
en navigeren zonder kaart lukt nou eenmaal moeilijk.