Bij smartphones is het mogelijk te selecteren op het type SoC. Nu heeft Qualcomm niet de meest duidelijke nummering van SoCs, en hebben ze naast de oudere MSM8960 (in bijvoorbeeld de HTC One S te vinden) ook de MSM8960T uitgebracht (bijvoorbeeld in de Xperia SP). Deze SoC heeft een veel snellere GPU en ondersteunt 4G, maar dit is dus niet in de pricewatch terug te vinden. Voor de Xperia SP staat nu dus ook de MSM8960 als SoC genoemd, terwijl hij een stuk sneller is en 4G ondersteunt. Is het mogelijk de 8960T ook toe te voegen zodat dit kan worden aangepast?
En nog een suggestie wat ik me nu ineens bedenk: mogelijk zou er ook nog een extra producteigenschap toegevoegd kunnen worden aan smartphones en tablets waarin de GPU kan worden geselecteerd (dus adreno 320, adreno 225, mali 400, Mali T678, PowerVR SGX554, etc.)? Dan hoef je niet meer zelf voor elke SoC de GPU erbij te zoeken, en kan je direct een vergelijking maken tussen verschillende smartphones / tablets.
En nog een suggestie wat ik me nu ineens bedenk: mogelijk zou er ook nog een extra producteigenschap toegevoegd kunnen worden aan smartphones en tablets waarin de GPU kan worden geselecteerd (dus adreno 320, adreno 225, mali 400, Mali T678, PowerVR SGX554, etc.)? Dan hoef je niet meer zelf voor elke SoC de GPU erbij te zoeken, en kan je direct een vergelijking maken tussen verschillende smartphones / tablets.