Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xperia ZR heeft geen OLED

Pagina: 1
Acties:

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:08
Tot mijn grote verbazing las ik vanochtend dat Xperia ZR een OLED scherm zou hebben, maar volgens de spec sheets op de Sony websites is dat gewoon een TFT en in de press release wordt er alleen over gesproken dat die extra headset een OLED scherm zou hebben. Waarom is de bron (Engadget) niet gecheckt op juistheid?

Graag rectificatie want er gaat nu een hele discussie onder het artikel over wat voor OLED scherm het nu zal worden terwijl er helemaal geen OLED in zit 8)7

Daarnaast wil ik niet mierenneuken maar in het persbericht wordt geschreven over het feit dat het scherm goed leesbaar is in de zon door het gebruik van een OptiContrast paneel en in het artikel op Tweakers wordt ineens gezegd dat het komt door de BRAVIA-techniek. Allereerst is de BRAVIA Engine software matig en ten tweede is OptiContrast een op zichzelf staande techniek (/marketingterm).

En als we toch bezig zijn: "wat betekent dat deze iets beter waterdicht is" 8)7 Iets is waterdicht of iets is niet waterdicht, het is niet een beetje waterdicht (want dan is het gewoon niet waterdicht) of heel erg waterdicht dus kan het ook niet beter of slechter waterdicht zijn. Het enige wat wel kan is dat deze tot op grotere diepte waterdicht blijft en daar ook voor gecertificeerd is ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Rctworld op 13-05-2013 13:25 ]

Verwijderd

nieuws: Sony kondigt waterdichte Xperia ZR aan

Engadget zegt "OptiContrast OLED screen with Bravia tech to reduce glare"

Sony zegt "4.55 inches TFT"

http://www.sonymobile.com...a-zr/specifications/#tabs

Engadget faalt. Nu.nl heeft het (wederom) goed.

m.b.t. het beetje waterdicht verhaal. Een vrouw is toch ook niet een beetje zwanger?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 13:31 ]

• Rctworld
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:20:
Engadget zegt "OptiContrast OLED screen with Bravia tech to reduce glare"

Sony zegt "4.55 inches TFT"

http://www.sonymobile.com...a-zr/specifications/#tabs

Engadget faalt. Nu.nl heeft het (wederom) goed.
Snap in dit geval überhaupt niet waarom een bron gekopieerd is terwijl er gewoon een persbericht ligt :+

Verwijderd

Beter waterdicht kan wel naar mijn idee. Je kan iets hebben dat tegen druppels kan, dat kan je classificeren als deels waterdicht. Of je hebt iets dat je in een bak water kan stoppen. Dan is dat beter waterdicht.

Het zwanger zijn is een hele rare vergelijking, aangezien er naar mijn idee niet meerdere maten van zwanger zijn, zijn. Je hebt een kind, of je hebt het niet. Bij deze classificatie kan je denken aan druppels water, een glas water, een bak water, een zwembad, of een zee van water waar een immense druk op staat. Daar zijn meerdere levels mogelijk. Dus ja, ik vind dat tweakers daar niets aan hoeft te veranderen.

Over het scherm valt niet te twisten, dat zal dan een foutje zijn waarover niet meteen zo hard gevallen hoeft te worden.

• Rctworld
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:43:
Beter waterdicht kan wel naar mijn idee. Je kan iets hebben dat tegen druppels kan, dat kan je classificeren als deels waterdicht. Of je hebt iets dat je in een bak water kan stoppen. Dan is dat beter waterdicht.

Het zwanger zijn is een hele rare vergelijking, aangezien er naar mijn idee niet meerdere maten van zwanger zijn, zijn. Je hebt een kind, of je hebt het niet. Bij deze classificatie kan je denken aan druppels water, een glas water, een bak water, een zwembad, of een zee van water waar een immense druk op staat. Daar zijn meerdere levels mogelijk. Dus ja, ik vind dat tweakers daar niets aan hoeft te veranderen.

Over het scherm valt niet te twisten, dat zal dan een foutje zijn waarover niet meteen zo hard gevallen hoeft te worden.
Xperia Z is ook gewoon waterdicht alleen tot een iets kleinere diepte. Waar jij op doelt noemt men in de volksmond "spatwaterdicht" maar daar gaat het hier niet over...

En "waarover niet meteen zo hard gevallen hoeft te worden", OLED en LCD is nogal een flink verschil en als het komt omdat het bericht gekopieerd is van een andere site terwijl er ook een persbericht ligt dan mag je jezelf dat wel aanrekenen als je poogt een betrouwbare nieuwswebsite te zijn. Ik lig er niet wakker van maar het is wel slordig ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Rctworld op 13-05-2013 13:57 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Rctworld schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:52:
[...]

Xperia Z is ook gewoon waterdicht alleen tot een iets kleinere diepte.
Wat is er dan zo gek aan om iets dat tot grotere diepte waterdicht blijft "beter waterdicht" te noemen? Dat dekt de lading toch prima?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Orion84 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:58:
[...]

Wat is er dan zo gek aan om iets dat tot grotere diepte waterdicht blijft "beter waterdicht" te noemen? Dat dekt de lading toch prima?
Het verschil tussen de IP klasses v/d Xperia Z en ZR zou tech-waardiger zijn. In ieder geval beter dan "beter waterdicht"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 14:36 ]

• CvB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04 01:37

CvB

Dank voor de opmerkingen. Dat het een oled-scherm zou zijn is een flinke misser van mij, daarom heb ik zojuist het artikel aangepast.

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 13:00
Volgens social Media Technical Support medewerker Ruben Kroes heeft de Xperia wél een OLED scherm! (reactie onder "Binnenkort film je onder water in full-HD met de nieuwe Xperia ZR!" klik.

De officiele Sony pagina spreekt alleen over een TFT scherm. klik. Dat betekent echter niet dat het geen OLED kan gebruiken. Sony zegt niks specifieks over gebruik LCD op hun site. Volgens wikipedia:
An AMOLED display consists of an active matrix of OLED pixels that generate light (luminescence) upon electrical activation that have been deposited or integrated onto a thin film transistor (TFT) array, which functions as a series of switches to control the current flowing to each individual pixel.[5]
Een OLED TFT scherm kan dus wel degelijk. Dat wil niet zeggen dat de Xperia ZR 100% zeker een OLED scherm heeft, maar wel dat de hierboven genoemde argumenten niet echt op gaan. Zeker met de uitspraak van Sony's medewerker is het op z'n minst nog discutabel.

MVG, Frank

• Rctworld
Ruben zal zelf het persbericht ook wel niet goed gelezen hebben, als Sony echt een "nieuwtje" zou hebben dan zouden ze dat echt wel van de daken schreeuwen ;)
Pagina: 1