Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[NBBG] budgetnotebook juni 2013

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

Budgetnotebook Juni 2013

Het is weer tijd voor een budgetnotebook. Een budgetnotebook heeft zoals gebruikelijk een budget van €400. Hiervoor hopen we iets samen te kunnen stellen wat naast acceptabele prestaties, ook een redelijke bouwkwaliteit en accuduur biedt.
kandidaten
De lenovo's staan al maanden bovenaan de pricewatch in het budgetsegment. Voor €330 (!) krijg je met pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT2CMH) een sand bridge op 1.8GHz en 2GB RAM.

Er bestaat ook een iets lager geclockt model van asus met 4GB RAM, namelijk de pricewatch: Asus X501 X501A-XX105H. Deze kost een euro of 40 meer. Ik hoor vaak dat de lenovo beter is.

asus heeft verder ook nog de pricewatch: Asus XX078V, wat er niet uit ziet als de standaard budget asus-body. Maar een dunner en lichter model. Deze bevat een sandy bridge op 2.3Ghz en is slechts bij 1 webshop leverbaar.

Ten slotte heeft dell de insprion 15 (http://configure.euro.del...s1&oc=n0035149&vw=classic). Deze komt op moment van spreken voor €350 met een ivy bridge 1.8Ghz (ULV..) en 4GB ram. Voor 5 tientjes meer krijgen we een intel HD 4000, 100mhz extra en een 500GB harde schijf in plaats van 320.

De inspiron 17 kost overigens grotendeels hetzelfde.

Ten slotte biedt acer (pricewatch: Acer Travelmate M-33114G32Mnks) de enige laptop waar nog een beetje op gegamed kan worden, iets anders met een full-voltage HD 4000 is er niet. De leverbaarheid voor die prijs is wel zeer brak...

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Lenovo B590 ontbreekt nog in de TS. 2.2Ghz sandy, 4GB, 500GB.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Na wat speurwerk kwam ik deze nog tegen. Ik weet dat de Pavilion lijn niet staat voor kwaliteit maar het past iig binnen het budget.

http://www.bol.com/nl/p/h...-laptop/9200000010763820/

Met i3:

http://www.bol.com/nl/p/h...-laptop/9200000009680666/

En nog een windows 8 dingetje....

http://www.bol.com/nl/p/p...-laptop/9200000011528875/

[ Voor 10% gewijzigd door ChrisLNFF op 18-05-2013 18:27 ]

Verwijderd

Mijn HP550 heeft het naar ruim 5 jaar wel gehad...
Ik denk dat ik van de week de B590 MBT23H ga bestellen..

Hoe is de bouwkwaliteit van de Lenovo's? Met name de scharnieren en de oplader?
De laptop wordt hier op de bank gebruikt, dus veel gepakt/weggelegd.. De oplader van de HP heb ik verschillende keren moeten vervangen en heel vaak gesoldeerd omdat deze steeds kapot gaat bij de aansluiting

Of is de Dell een beter alternatief?

Waarom zijn er eigenlijk bijna geen W7 laptops meer te krijgen, werkt veel lekkerder dan W8 imo..
Maargoed dat kan ik er evt zelf wel op zetten..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:50:
Mijn HP550 heeft het naar ruim 5 jaar wel gehad...
Da's een zakelijk model. De budget HP's van de afgelopen 3 jaar staan bij mij (niet alleen bij mij) op de laagste plek op de budgetladder.
Ik denk dat ik van de week de B590 MBT23H ga bestellen..
Dat lijkt mij de beste keus, de leverbaarheid (voor < €400) is alleen slecht. Ik heb er persoonlijk weinig vertrouwen in dat de dell's beter zijn, maar daar zijn amper reviews van.

Notebookcheck is erg tevreden over de budget lenovo's, in elk geval de enige review van een budgetlaptop die ik daar heb gezien zonder klachten over het toetsenbord, touchpad of fanherrie. De betrouwbaarheid van notebookcheck laat soms te wensen over, maar het zegt wel iets.

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Misschien is de Asus VivoBook X202E-CT001H nog wat.
pricewatch: Asus VivoBook X202E-CT001H

Hij heeft weliswaar geen snelle processor, maar een pluspunt is dat ie een touchscreen heeft.

Zitten er trouwens ook nog formaateisen aan de budgetnotebook?

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Verwijderd

Topicstarter
Da's een populaire laptop om af te kraken: de koeling is werkelijk de slechtste ooit, een 1.1Ghz celeron met koelings problemen.. daarnaast is de accuduur slecht en is 2GB RAM ook veel te weinig. Ik zou eerder pricewatch: HP Pavilion dm1-4403sd aanraden met 2x zo lange accuduur

Er zijn niet echt formaateisen, maar een 15.6" ligt het meest voor de hand.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
niektb schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:29:
Misschien is de Asus VivoBook X202E-CT001H nog wat.
pricewatch: Asus VivoBook X202E-CT001H

Hij heeft weliswaar geen snelle processor, maar een pluspunt is dat ie een touchscreen heeft.

Zitten er trouwens ook nog formaateisen aan de budgetnotebook?
Belachelijk zo een apparaat... Met zo een chipset kun je toch nooit windows 8 normaal draaien.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• niektb
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:38:
Da's een populaire laptop om af te kraken: de koeling is werkelijk de slechtste ooit, een 1.1Ghz celeron met koelings problemen.. daarnaast is de accuduur slecht en is 2GB RAM ook veel te weinig. Ik zou eerder pricewatch: HP Pavilion dm1-4403sd aanraden met 2x zo lange accuduur

Er zijn niet echt formaateisen, maar een 15.6" ligt het meest voor de hand.
2GB ram is evenveel als de door jou voorgestelde Lenovo hoor...

Moest het niet deze Lenovo zijn?
pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT23MH)

Ik zou het trouwens ook waarderen als je er wat bronnen bij zette.

[ Voor 4% gewijzigd door niektb op 19-05-2013 16:16 ]

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Verwijderd

Topicstarter
niektb schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:13:
[...]

2GB ram is evenveel als de door jou voorgestelde Lenovo hoor...
In de 2e post uit dit topic staat er een met 4GB.
Moest het niet deze Lenovo zijn?
pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT23MH)
Die is slecht leverbaar.
Ik zou het trouwens ook waarderen als je er wat bronnen bij zette.
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.84478.0.html

97° op 800mhz. Als ik dezelfde test draai op mijn latitude gaat de fan niet eens aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:10:
[...]
Da's een zakelijk model. De budget HP's van de afgelopen 3 jaar staan bij mij (niet alleen bij mij) op de laagste plek op de budgetladder.
dat heb ik meer gelezen, maar ik heb best aardige ervaringen met dit ding..
zoals ik zeg, nu pas na 5 jaar geven de beeldschermschanieren het echt op en hij wordt behoorlijk misbruikt..
moet eerlijk zeggen dat ik de eerste scheurtjes in de deksel (+-jaar geleden) met ducktape heb gerepareerd waardoor hij het nog een jaar langer heeft uitgehouden.

Ik heb hem 1x uit elkaar gehaald de fan schoon te maken, druppeltje olie in de as en nooit meer naar om gekeken. Heb toen meteen een paar gaatjes onder de fan geboord zodat hij daar zijn lucht vandaan kon halen ipv die iniminie roostertjes en klaar.

enige wat echt een zwak punt is was de lader..
[...]

Dat lijkt mij de beste keus, de leverbaarheid (voor < €400) is alleen slecht.
4lauch geeft toch aan 4 in voorraad te hebben en direct te kunnen leveren..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:21:

4lauch geeft toch aan 4 in voorraad te hebben en direct te kunnen leveren..
Dat is een beetje weinig als we een model breed willen aanraden ;)

• niektb
Misschien is deze nog wat?

Acer Aspire E1-571-33114G50Mnks

Pricewatch:
pricewatch: Acer Aspire E1-571-33114G50Mnks
Review:
http://www.expertreviews....296052/acer-aspire-e1-571

Hij heeft een behoorlijk krachtige CPU voor dit segment.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vind het zo jammer dat al die laptops geen dual band wifi ondersteunen (5Ghz). Zo zijn ze in gebieden met veel wifi-netwerken onbruikbaar. Door de enorme hoeveelheid netwerken op de 2.4Ghz band kunnen ze vaak niet verbinden en als ze wel kunnen verbinden krijg je er nauwelijks data doorheen.

Daarom zou ik een Samsung Chromebook adviseren omdat die dat wel kan. Je mist functionaliteit tov een laptop met Windows en je hebt maar een klein scherm, maar je hebt wel een goede netwerkverbinding. Dus je kunt tenminste internetten en dat is volgens mij waar het om gaat.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Chromebook XE303C12-A01NL€ 299,-€ 299,-

[ Voor 13% gewijzigd door Aike op 20-05-2013 13:38 ]

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

:? Met mijn Asus met 2,4ghz WLAN heb ik nog _nooit_ ergens geen verbinding kunnen maken. Hotels, verschillende wijken, verschillende bedrijfslocaties...vraag me af waar je woont dat je daar zoveel last van hebt.

Daarnaast ben je door zowel de ARM-CPU als het OS serieus beperkt in wat je erop kan draaien. Als laatste vormt 11,6" voor mensen met slecht zicht een probleem in termen van toegankelijkheid/usability en is het niet iets waar je fijn uren achter elkaar op kan werken. En dan heb ik de afhankelijkheid van internet nog niet benoemd. Dus wat mij betreft niet deze Chromebook ;)

[ Voor 47% gewijzigd door JT op 20-05-2013 13:55 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Aike
  • Niet online
In Eindhoven op Strijp-CS kon ik bijna 60 netwerken ontvangen op 2.4Ghz. Daar werkt wifi dus echt niet meer. En dat is voor de mensen die daar de hele dag moeten werken een groot probleem. Dat een Chromebook beperkt is ben ik met je eens. Er is overigens een 14 inch Chromebook van HP maar die is slecht leverbaar in NL.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2123585/netwerkstrijpcsstoring.png
(niet geresized omdat 't dan niet meer leesbaar is)

[ Voor 16% gewijzigd door Aike op 20-05-2013 14:35 ]

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Kun je niet desnoods een 5ghz wifi-kaart kopen en erin zetten?

• Aike
  • Niet online
lucash schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:43:
Kun je niet desnoods een 5ghz wifi-kaart kopen en erin zetten?
Bij sommige laptops kan dat, maar meestal zit er iets in het bios dat dat voorkomt. Geloof dat het vooral is om dat de laptop met een andere netwerkkaart niet meer aan FCC-regulations zou voldoen. Of een antenne altijd single en dual band aankan weet ik niet.

en ik heb geen probleem met m'n laptop, Macbook Pro met Rentina scherm enzo ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Aike op 20-05-2013 18:10 ]

• willem76
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 11:29
Ik weet zelf niet zo goed wat wijsheid is.
Als ik een laptop zoek waar ik voornamelijk op zal downloaden (usenet en torrents) en verder wat dingen zal draaien als Itunes, Calibre, Spotify, etc, niet heel zwaar. Kom ik dan ver genoeg met de Lenovo van 330,- (2gb ram) of moet ik dan evengoed voor een laptop met 4gb ram en meer richting 400euro denken zoals de andere Lenovo of de Asus zoals genoemd in de OP?

• JT

JT

VETAK y0

Aike schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:34:
In Eindhoven op Strijp-CS kon ik bijna 60 netwerken ontvangen op 2.4Ghz. Daar werkt wifi dus echt niet meer. En dat is voor de mensen die daar de hele dag moeten werken een groot probleem. Dat een Chromebook beperkt is ben ik met je eens. Er is overigens een 14 inch Chromebook van HP maar die is slecht leverbaar in NL.

[afbeelding]
(niet geresized omdat 't dan niet meer leesbaar is)
Bizarre situatie. Maar ik denk dat dat meer uitzonderingen zijn :) Of kom je het nog op andere plekken tegen?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• willem76
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 11:29
Ik zag nu ook deze voor 405,- eur maar kan er geen recensies van vinden. Iemand?

pricewatch: Sony Vaio SVE1513C1EW

[ Voor 41% gewijzigd door willem76 op 22-05-2013 14:32 ]

• Aike
  • Niet online
JT schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:43:
[...]

Bizarre situatie. Maar ik denk dat dat meer uitzonderingen zijn :) Of kom je het nog op andere plekken tegen?
Volgens mij hebben veel gebruikers hier last van. Maar de meesten hebben het niet door omdat ze wel gewoon verbinding hebben en niet opmerken als hun ping af en toe ff wat hoger is of als de verbinding ff snel reconnect.

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
de dell inspiron is zeker een goede keus. Degelijk gebouwd heeft, vind ik , een goede prijs/prestatie verhouding.

• niektb
De Dell Inspriron is te duur voor de budgetnotebook.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
willem76 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:32:
Ik zag nu ook deze voor 405,- eur maar kan er geen recensies van vinden. Iemand?

pricewatch: Sony Vaio SVE1513C1EW
Slecht scherm (zoals de rest), stille maar slechte koeling, goede specs, redelijke bouwkwaliteit en redelijke keyboard + touchpad...

Uniek = redelijk goede GPU! Je kan hier dus wel redelijk mee gamen. Ook is deze uitgerust met blauwe tandjes en usb 3

persoonlijk is de Lenovo B580 beter... De Sony kan als alternatief geselecteerd worden wanneer mensen een GPU willen hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Vinand op 22-05-2013 19:21 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Ik pak net de "lenovo b590 MBT23MH" uit, staat aan de onderkant typenr 3761 en slechts 1 USB3.0 poort

Net aangezet en er zit wel de B980 2.4, 4GB RAM en 500GB HDD in..

Kan iemand mij bevestigen of de 2 usb 3 poorten een fout is op alle websites of dat ik gewoon echt een andere laptop heb gekregen?

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij persoonlijk duidelijk dat de pricewatch: Lenovo B590 de uitgekozen winnaar is. Als alternatief zou ik in elk geval de sony kiezen, vanwege de GPU.

Heeft iemand nog andere alternatieven? Het meest wwat ik kan bedenken is slechter dan de B590 in praktisch elke manier waarop je ernaar kijkt. Wellicht pricewatch: HP Pavilion dm1-4403sd?

• niektb
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:02:
Ik pak net de "lenovo b590 MBT23MH" uit, staat aan de onderkant typenr 3761 en slechts 1 USB3.0 poort

Kan iemand mij bevestigen of de 2 usb 3 poorten een fout is op alle websites of dat ik gewoon echt een andere laptop heb gekregen?
Op 4launch staat wel dat hij 1 USB3.0 heeft. In de pricewatch weer niet. Het wisselt blijkbaar per aanbieder. Ik zou zeggen: kijk waar je hem gehaald hebt. Als daar 2x USB3.0 staat moet je terug want dan geven ze valse info.
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:47:
Het lijkt mij persoonlijk duidelijk dat de pricewatch: Lenovo B590 de uitgekozen winnaar is. Als alternatief zou ik in elk geval de sony kiezen, vanwege de GPU.

Heeft iemand nog andere alternatieven? Het meest wwat ik kan bedenken is slechter dan de B590 in praktisch elke manier waarop je ernaar kijkt. Wellicht pricewatch: HP Pavilion dm1-4403sd?
Ik weet niet in hoeverre je gelukkig wordt van een E2-1800, maar d eHP is een optie. Hij is alleen wel maar 11,6".

[ Voor 36% gewijzigd door niektb op 27-05-2013 17:14 ]

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:47

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:02:

wordt nog gekker.......

als je op de Lenovo website kijkt zie je dat ALLE B590 uigerust zijn met TWEE USB3.0 aansluitingen

http://shop.lenovo.com/nl.../essential/b-series/b590/

standard on the B590:

Battery Life.......Up to 6 hours with standard 6-cell battery
Weight..............Starting at 2.5 kgs (5.5 lbs)
Speakers..........Dual stereo speakers
Microphone......Integrated
Ports.................2 USB 3.0, 2 USB 2.0,
..........................Headphone/Mic Combo,
..........................HDMI, VGA,
..........................4-in-1 card reader (SD/MMC)

8)7

Kijk al je productstickers eens na op typenummer, EAN of SKU aanduidingen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Verwijderd

niektb schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:12:
[...]

Op 4launch staat wel dat hij 1 USB3.0 heeft. In de pricewatch weer niet. Het wisselt blijkbaar per aanbieder. Ik zou zeggen: kijk waar je hem gehaald hebt. Als daar 2x USB3.0 staat moet je terug want dan geven ze valse info.
op 4launch STOND 2x usb 3, dat hebben ze nu aangepast 8)7
daar heb ik hem namelijk gekocht en de klacht ook al neergelegd.. ze zijn nu aan het uitzoeken waar de fout zit.
Fraggert schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:58:
[...]
wordt nog gekker.......

als je op de Lenovo website kijkt zie je dat ALLE B590 uigerust zijn met TWEE USB3.0 aansluitingen
Dat had ik ook al aangegeven ja..
maar er zijn een paar types die op verschillende websites aangeven dat er 1 usb3 op zit..
Kijk al je productstickers eens na op typenummer, EAN of SKU aanduidingen.
typenr op de laptop is 3761
volgens lenovo solution center: 376123G

Maarja, als het enig verschil die ene poort is kan ik er nog wel mee leven als ze nog wat korting aanbieden ofzo..

Heb (of had) wel ook een probleem dat websites steeds niet lekker laden, chrome gaf error 21 network changed. Nieuwe drivers geinstalleerd en in apparaat beheer energie besparing uitgezet, tot nu toe geen probleem meer gehad er mee.

Klopt het trouwens dat sommige Win 8 menuutjes een beetje wazig lettertype hebben?
Zoals bv het menuutje wat tevoorschijn komt als je de laptop wilt uitschakelen, daar is het een beetje wazig alsof de drivers van de videokaart niet goed ingesteld zijn ofzo.. terwijl de rest wel goed is

Zit nog wel te denken om er gewoon Win7 op te gaan knallen, vind al die rare menu's van Win8 maar niks :/

Verwijderd

Antwoord gehad van 4launch
Naar aanleiding van uw eerdere contact betreffende uw notebook is navraag gedaan bij de fabrikant.
Hieruit is gebleken dat de specificaties van de geleverde notebook wel kloppen en het inderdaad met helaas 1 usb 3.0 poort geleverd wordt.

Dit is direct aangepast op onze website om verdere verwarring te voorkomen.

De betreffende notebook blijkt ook niet te leveren te zijn met 2 usb 3.0 poorten.
Zoals eerder aangegeven is het om deze reden geen probleem het artikel te retourneren.

[...]

Mocht u besluiten de notebook te behouden dan kunnen we u een shoptegoed aanbieden van € 7,50 ter compensatie van het ongemak.

• CvB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04 01:37

CvB

Wat zijn de meningen over de Dell Inspiron 15? Staat (nog) niet in de Pricewatch: http://www.dell.com/nl/p/...s=nldhs1#secondaryContent
Ik twijfel sterk tussen de Inspiron 15 en de B590 als winnaar, met een lichte voorkeur voor de Inspiron. Voornamelijk vanwege de zuinige Core i3 Ivy Bridge-processor en dus ook betere graphics. De B590 heeft dan weer een mat scherm, ipv een spiegelend scherm als in de Inspiron.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou persoonlijk niet de inspiron aanraden om de volgende reden: de B590 wordt al langer aangeraden, en is bewezen van goede kwaliteit. Notebookcheck is erg positief over het toetsenbord en bouwkwaliteit, eigenlijk over alles. Nu vind ik dat notebookcheck niet altijd relevant is, het zegt wel iets. Aan de andere kant weten we nog bijna niets van de inspiron.

Een ULV is trouwens helemaal niet zuiniger dan een full-voltage.

En vergis je niet in de graphics. Ik heb eergisteren een aantal videokaarten vergeleken met het A6 aanbod van AMD: de A6 is 144% sneller dan de i3-3217U uit 4 games, ten opzichte van de B590 is dat 148%. Dat scheelt dus bijna niets. De ene HD 4000 is de andere niet.

Verwijderd in "[Algemeen] AMD nieuwsdiscussie topic - deel 34"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 11:24 ]

• CvB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04 01:37

CvB

Goed punt, de B590 heeft zich inderdaad al bewezen. De graphics vallen dus wel mee, en volgens notebookchek is de Pentium B980 cpu zelfs wat sneller dan de i3. Een voordeel van de i3 is dan nog wel zijn zuinigheid, wat natuurlijk mooi is voor een laptop. Toch neig ik nu weer de B590 als winnaar aan te wijzen.

Edit: wat een verschil één woordje kan maken.. 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door CvB op 30-05-2013 14:00 ]

• MrB77
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-11 17:29
Is de snellere versie de €51 prijsverschil waard? Verder geen verschillen toch?

Lenovo Essential B590 (MBT2CMH) CPU Cel B830 op 1,8GHz
Lenovo Essential B590 (MBT2MMH) CPU PDC B960 op 2,2GHz

Verwijderd

Topicstarter
De meest budget heeft 2GB RAM, dat wil je echt niet.

• MrB77
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-11 17:29
De Acer Aspire E1 531-B968G50Mnks is scherp geprijsd, met dezelfde Intel PDC B960 als de Lenovo MBT2MMH. Helaas ontbreekt USB 3.0 [€299,- ex. verz. link]

Never mind, het betreft een uitvoering zonder Windows licentie.

[ Voor 10% gewijzigd door MrB77 op 02-06-2013 23:29 ]

Verwijderd

Ik vind de mousepad van de Lenovo niet zo lekker..

Soms blijft hij gewoon een paar seconde hangen en gebeurd er niks, soms reageerd hij niet lekker en dan opeens heel snel.. Ook is hij minder precies dan wat ik van mijn oude HP gewend ben..

Heb al de nieuwere driver van de lenovo site geprobeerd, helpt niet..
Nu de generic driver van synaptics maar dat is hetzelfde :(

• JT

JT

VETAK y0

De X501A van Asus lijkt me ook een leuk ding want in een van de weinige reviews die ik heb kunnen vinden blijkt dat dit scherm een contrast heeft van meer dan 500:1. Nee, kleuren zijn niet heel precies, kijkhoeken zijn matig en helderheid is niet bijzonder. Maar voor een laptop van <400 is het contrast toch wel uitzonderlijk. Het contrast is toch wel hetgeen dat een scherm prettig maakt om naar te kijken. Daarnaast is het gewicht natuulijk mooi, rond de 2kg. Er is maar 1 andere laptop die dat bereikt; de Vaio S15. Nadeel tov de Lenovo is minder USB poorten, geen DVD brander (heb zelf liever lager gewicht dan brander maar dat is persoonlijk). Ik vind dat de X501A wel erg makkelijk buiten spel wordt gezet met een "van horen zeggen" argument.

Voordelen X501A:
• Goed contrast scherm, beste in z'n klasse (volgens HWi 527:1, andere reviews prijzen het scherm ook)
• 2,07 kilo
• Goede acuuduur (wat ik heb kunnen vinden 4,5 uur met video streamen, 5,5 uur bij "medium usage", een review zelfs 6+ uur met lichte werkzaamheden)
• Groot touchpad

Nadelen:
• 2 USB poorten
• DVD brander
• Je kan moeilijk bij de harddisk en het RAM komen om uit te breiden

Alleen al vanwege het scherm (en dan ook nog het geheugen en accuduur) zou ik voor de Asus kiezen :)

Let op: er is ook een X501U met AMD spul, dat schijnt wat minder geweldig te zijn.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb inmiddels het scherm in het echt gezien en het steekt met kop en schouders boven de meeste laptops uit, zeker in de eigen prijsklasse boven alles denk ik. Het is prettig om naar te kijken!

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1