Toon posts:

Extra internetaansluiting + wifi maken in naastgelegen pand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag een extra internetaansluiting in een naastgelegen pand hebben. Het moet een bekabelde verbinding zijn maar er moet ook draadloos internet beschikbaar zijn. Ik heb een schets gemaakt van de situatie.Wie kan mij vertellen wat ik nodig heb en moet doen om de gewenste situatie te verkrijgen? Ik heb al een kabel gelegd maar weet niet hoe nu verder..Het is trouwens niet de bedoeling dat de verbinding in pand 1 verloren gaat ook hier moet draadloos en bekabeld internet beschikbaar blijven. Alvast bedankt! :)
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/ru5dstofp/internet_page_1.jpg

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je range extender weg doen (die is dan niet meer nodig) en een accesspoint aansluiten op de netwerkkabel in het rechtergebouw.

Zelfde SSID en wachtwoord hanteren, maar op een ander kanaal gaan zitten.

Dan kunnen gebruikers zonder problemen wifi gebruiken in beide gebouwen en als je wil kun je dan ook nog bekabelde aansluitingen maken in gebouw 2 als daar behoefte aan is. Kwestie van een switch er tussen zetten in het rechtergebouw.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Switch icm AP (AccessPoint) is voldoende in jouw situatie...toch!?
Moet het één netwerk zijn of moeten de netwerken gescheiden worden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-12 14:20
Je plaatst een wifi router in het "nieuwe" pand, daarin gaat de ethernet kabel. Deze router heeft extra ethernet poorten waarin je een kabel kunt steken. Daarnaast zal de router een wifi signaal kunnen uitzenden.

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-11 20:21
Lijkt mij niet zo moeilijk te realiseren. Gewoon een tweede draadloze router op die kabel aansluiten. Wel zorgen dat die een ander ssid heeft zodat je weet waarop je inlogt. Wil je gescheiden netwerken dan zal je iets moeten doen met VLANs

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Een Acces Point, geen router, dat is nergens voor nodig.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! Dus als ik het goed begrijp heb ik een accespoint nodig met ingebouwde switch voor in ''gebouw 2'' Tussen dit apparaat en de router in ''gebouw 1'' maak ik de bekabelde verbinding en dan moet het functioneren. Nu zit op mijn router geen extra internet poort wel 4 ethernet poorten hier sluit ik de kabel om de verbinding te maken op aan? en moet dit dan d.m.v. een crossed of een straight verbinding?

Gr, Marcel

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:47:
Bedankt voor de snelle reacties! Dus als ik het goed begrijp heb ik een accespoint nodig met ingebouwde switch voor in ''gebouw 2'' Tussen dit apparaat en de router in ''gebouw 1'' maak ik de bekabelde verbinding en dan moet het functioneren. Nu zit op mijn router geen extra internet poort wel 4 ethernet poorten hier sluit ik de kabel om de verbinding te maken op aan? en moet dit dan d.m.v. een crossed of een straight verbinding?

Gr, Marcel
Internet poort is alleen geschikt om naar het internet te gaan. Dus van modem naar router.

Je sluit hem dan aan via de ethernet poorten, want je maakt je lokale netwerk groter. De internettoegang gaat dan via het accesspoint naar je router naar je modem en het grote boze internet op. Dit gaat dan allemaal automatisch goed.

Dus je conclusie is goed, dat mag gewoon met een straight verbinding, dat mag tegenwoordig met alles, want elke netwerkkaart heeft tegenwoordig auto-sensing en lost dat dus automatisch goed voor je op. Dus alles met straight kabels aan elkaar knuppen zou goed moeten gaan.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar mijn range extender (die ik al heb) als accespoint gebruiken is niet mogelijk of werkt dit compleet anders..? Hier zitten ook 4 ethernet poorten op.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:18:
Ok, maar mijn range extender (die ik al heb) als accespoint gebruiken is niet mogelijk of werkt dit compleet anders..? Hier zitten ook 4 ethernet poorten op.
Waarschijnlijk kun je die als accesspoint instellen. Log er eens op in, of zoek het merk/type en zoek de manual op internet?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1