Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 07] Doortellen getallen, auto update bij remove

Pagina: 1
Acties:

• zoek34
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 10:01
Hallo GoT,

Ik heb op dit moment in excel een lijst met data. Deze hebben allen een nummer (op dit moment uniek). Het probleem is alleen dat als er iets uitgehaald kan worden dat dan de volgorde niet meer klopt.

Voorbeeld:
1
2
3
4
5
6
7
8

Als je dan de data ban bijoorbeeld rij 3 weghaald en dan na rij 8 invoegd dan hou je de volgende lijst op dit moment over:
1
2
4
5
6
7
8
3

Ik moet er juist voor zorgen dat de lijst altijd opeenvolgende getallen heeft als je een rij verplaatst.

Ik heb het al geprobeerd met een aantal formules, maar ik blijf dat zitten met een circular reference warning. Dit is voornamelijk met de volgende formule (cel is A6):
=SUM(ROW()-(1+COUNTBLANK($A$1:$A5))). (de -1 is gedaan doordat in de eerste rij kolomnamen zijn)
Echter is er dan het nadeel dat er bij een verplaatsing van gegevens de formule ook meegaat en dan die circular reference warning geeft.

Weet iemand een oplossing, bij voorkeur zonder gebruik van macro's (is wel een optie, maar als het zonder kan is het wel zo handig).

Als die eenmaal de verplaatsing goed heeft uitgevoerd dan moeten ze nog opeenvolgend gestorteerd worden, maar dit mag gewoon met een filtertje.

Alvast bedankt,

Zoek34

[ Voor 6% gewijzigd door zoek34 op 13-05-2013 10:45 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 19:13

Dido

heforshe

probeer eens
=CELL("row") + 1

edit: sorry, gaat hem niet worden. Je hebt nog een referentie aan de huidige cell nodig.

[ Voor 59% gewijzigd door Dido op 13-05-2013 11:00 ]

Wat betekent mijn avatar?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Probeer het eens met iets als
code:
1
=INDIRECT("A" & ROW()-1)+1

Deze formule kopieert de waarde van de cell erboven en telt er 1 bij op. Moet je er alleen wel voor zorgen dat er geen "gaten" in je lijst zitten, want dan begint de telling weer bij 1.

[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 13-05-2013 11:09 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• zoek34
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 10:01
Hallo naitsoezn,

Deze formule werkt perfect, bedankt voor de hulp.

Zoek34