Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CSS Combineren?

Pagina: 1
Acties:

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 12:32
We hebben op het werk een css template gekocht voor de nieuwe administratie console van ons product. Reden daarvoor was om zo weinig mogelijk tijd te verknoeien aan opmaak, en eigenlijk ook omdat we geen mensen hebben die goed uit de voeten kunnen met css.

De template voorziet vanalle css classes die je gemakkelijk kan combieren, en dat werkt best goed, alleen heb ik nu één probleempje: ik wil op een bepaalde selector meerdere css classes combineren. Ik heb niet de mogelijkheid om die meerdere classes gewoon op mijn html element in het class attribuut te steken, ik wil dus echt die meerdere classes op dat element krijgen dmv een bepaalde selector.

Een voorbeeldje van wat ik eigenlijk wil bekomen:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.validation-summary-errors ul {
     /* ... en hier wil ik dus eigenlijk de eigenschappen van ClassX, ClassY en ClassZ hergebruiken */
}

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Dit is niet mogelijk in CSS. Je eigenlijke oplossing is inderdaad meerdere classes aan een element hangen. Je kan een workaround verzinnen met iets als http://sass-lang.com/, maar als je niet veel verstand hebt van CSS gaat dit zaken waarschijnlijk alleen maar moeilijker maken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef het ding een andere class waar je alles inzet van die 3 classes die je nu in je CSS hebt zitten. Dat is de manier om het snel en makkelijk te kunnen doen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee, snel en makkelijk is nog steeds die drie classes allemaal in het element te noemen. Ik begrijp niet helemaal waarom dat niet zou kunnen? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

spoonman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:17:
We hebben op het werk een css template gekocht voor de nieuwe administratie console van ons product. Reden daarvoor was om zo weinig mogelijk tijd te verknoeien aan opmaak, en eigenlijk ook omdat we geen mensen hebben die goed uit de voeten kunnen met css.
Eigenlijk had je vraag hier al kunnen eindigen, toch?

waarom, als je streven is 'geen tijd te verknoeien aan opmaak' (en je daarvoor zelfs een commercieele oplossing aanschaft tegen betaling) wil je toch zelf dingen gaan veranderen en aanpassen?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
NMe schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:13:
Nee, snel en makkelijk is nog steeds die drie classes allemaal in het element te noemen. Ik begrijp niet helemaal waarom dat niet zou kunnen? :?
Check de selector uit het voorbeeld eens; ".validation-summary-errors ul"

Als je een beetje met ASP.NET gewerkt hebt herken je die meteen. Dat is overeenkomstig de HTML structuur die al sinds WebForms gebruikt wordt voor validation summaries en nu in ASP.NET MVC nog steeds de standaard is.

Het steekt ook nog steeds zo ruk in elkaar dat de HTML uitvoer moeilijk of niet te bewerken valt zonder een deels eigen oplossing te rollen (zeker aangezien een paar mensen bij Microsoft een fetish hebben voor internal classes...)

In MVC is het nu gelukkig eindelijk zover dat er een method overload voor HtmlHelper.ValidationSummary beschikbaar is waar je extra HTML attributen kunt specificeren en waar het class attribuut intern niet door de helper overschreven wordt met de eigen waarde, maar waar class names netjes samengevoegd worden. (Door string concatenatie trouwens, wat eigenlijk nog steeds zwaar fout is...)

Het zou me alleen niets verbazen als het in WebForms nog steeds niet mogelijk is. En een 'cheap' administratief backend? Dat stinkt naar WebForms...

[ Voor 6% gewijzigd door R4gnax op 13-05-2013 21:02 ]

Pagina: 1