Tijdens het gamen heb ik sinds kort last van crashes. Wat er gebeurt is dat mijn scherm helemaal verkleurd en er flink wat stukken scherm niet op precies de goede locatie worden weergegeven. Hierbij hoor ik ook een sterk krakend geluid uit mijn headset. Wanneer dit gebeurt kan ik niet meer browsen, opnieuw een game opstarten of terug op skype inloggen. Alles loopt vast. Het enigste remedie is een reboot van Windows. Nu heb ik een sterk vermoeden dat het aan mijn videokaart ligt, maar dit weet ik niet zeker. Ik heb geen hardware waarmee ik een controle kan uitvoeren.
De laatste drivers zijn geïnstalleerd.
De videokaart wordt tijdens het gamen soms wel 90 graden C (kleine kast). Mijn processor daarentegen komt niet boven de 50 graden uit. De videokaart is een tijdje licht overclocked geweest, maar draait al lang weer op stock snelheden. Wél was hij lang ge-undervolt, Terugzetten naar stock voltages heeft niet geholpen.
Hardware:
GPU: MSI R6850 Cyclone OC
CPU: AMD Phenom II X4 955
MoBo: ASRock 880GMH/U3S3
Mem: Kingston ValueRAM 8GB 1333Mhz
PSU: Be quiet! Pure Power L8 530W
Wat is er nu precies kapot, denken jullie? En kan ik na een kleine anderhalf jaar nog verwachten dat de winkel waar ik de videokaart heb gekocht iets gaat vergoeden?
De laatste drivers zijn geïnstalleerd.
De videokaart wordt tijdens het gamen soms wel 90 graden C (kleine kast). Mijn processor daarentegen komt niet boven de 50 graden uit. De videokaart is een tijdje licht overclocked geweest, maar draait al lang weer op stock snelheden. Wél was hij lang ge-undervolt, Terugzetten naar stock voltages heeft niet geholpen.
Hardware:
GPU: MSI R6850 Cyclone OC
CPU: AMD Phenom II X4 955
MoBo: ASRock 880GMH/U3S3
Mem: Kingston ValueRAM 8GB 1333Mhz
PSU: Be quiet! Pure Power L8 530W
Wat is er nu precies kapot, denken jullie? En kan ik na een kleine anderhalf jaar nog verwachten dat de winkel waar ik de videokaart heb gekocht iets gaat vergoeden?
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"