Toon posts:

Bittorrent/Utorrent werkt niet op Windows 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb laatst op mijn laptop Windows 8 pro gezet. Hier zat eerst Windows 7 op.
Sindsdien ik met mijn laptop wil downloaden d.m.v. de programma's Bittorrent of Utorrent, geeft ie binnen 2 a 3 minuten een foutmelding. Ik krijg dan een melding met een blauw scherm en waar op staat
[BAD POOL CALLER). Als ik op internet kijk naar deze melding krijg ik een beetje het idee dat je daar een stuurprogramma voor nodig hebt!??? :? Alleen zou ik niet weten welke!

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat is de BSOD precies? Ik kan je garanderen dat deze applicaties gewoon goed werken op Windows 8, en wat zijn je instellingen? Is je moederbord/PCI-e driver wel goed geinstalleerd? wat voor netwerkkaart driver gebruik je? Nogmaals, haal de BSOD eens door de mangel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Nog geen probleem mee gehad, werkt hier perfect!

Zowel de officiële als de beta, als de alpha release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De exacte BSOD code zou inderdaad helpen, zoals Umbrah aangeeft.
Kijk eens in de Event Log, misschien staat daar wat tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens naar de laatste driverversie van je wireless of bedrade netwerkkaart. Ik heb hetzelfde probleem gehad, kwam alleen naar voren met uTorrent (bittorent nooit geprobeerd) maar het bleek uiteindelijk aan de software van mijn wifi kaart te liggen. Die wilde niet helemaal goed samengaan met torrentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:18
Heb je ook dingen geïnstalleerd die niet in user mode draaien en die toevallig niet voor Windows 8 gemaakt zijn?
Antivirus of andere speciale software (met drivers) misschien?

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 12-05-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Lijkt op een driver probleem, maar kan ook een probleem met het geheugen zijn. Wat je kunt proberen is alle drivers stap voor stap checken beginnende bij netwerk, geluid en video en een memtest te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Als ik zoek op Windows 8 uTorrent Bad Pool Caller krijg ik veelal te zien dat bepaalde drivers / programma's de veroorzakers zijn. Lees je Minudump uit met BSOD view. Zo kan je hopelijk achterhalen of inderdaad uTorrent de boosdoener is, of misschien een slechte driver van b.v. je netwerkkaart.
Pagina: 1