Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor m'n moeder!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moederdag hè! Aan de late kant, maar wil haar een laptopje cadeau doen. :)

Ze is helemaal niet veeleisend;

- ze gebruikt 'm eigenlijk alleen maar om te browsen en Word-documentjes te typen.
- accuduur is niet superbelangrijk, maar meer is natuurlijk beter.
- ze heeft geen numpad nodig;
- niet zo'n miniding; vindt ze onhandig (ik trouwens ook);
- tussenmaatje lijkt me dus wel goed;
- liefst te koop met Office enzo er al op (weet niet hoe dat werkt?);
- budget maakt niet zo heel veel uit, maar ik neem aan dat je met deze specs nooit heel hoog uit kunt komen.

Hebben jullie tips?

Alvast bedankt. <3

Verwijderd

Topicstarter
O, en ik weet niet of ze heel gelukkig gaat worden van Windows 8, als je daar nog keus in hebt...

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Goedkoopste optie:
- pricewatch: Compaq Presario CQ58-202SD

Voorderest vind ik met Laptops ASUS een goed merk. Die stoppen er over het algemeen kwalitatief betere HDD in. Die crashen minder dan bijvoorbeeld ACER die mindere HDD neemt.
Vandaar hier een aantal ASUS opties:

Goedkoop ASUS:
pricewatch: Asus X501 X501A-XX105H

Luxer ASUS:
- pricewatch: Asus K56 Series XX009H
- pricewatch: Asus X501 X501A-XX369H

Wat betreft hoe lang de laptop mee zal gaan blijft natuurlijk altijd een gok. De HDD is vaak hetgene dat stuk gaat. En als je er voorzichtig mee bent (niet mee gaat lopen terwijl deze aanstaat met scherm open) zal de HDD dus minder snel crashen dan wanneer je er veel op je schoot mee rammel.

Wat mij betreft zijn boven genoemde laptops allemaal goede opties.

我的名字是Mirno

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

:? Acer doet er gewoon een HDD in van een van de 3 grote fabrikanten hoor...weet niet waar je die informatie vandaan haalt maar imho is het HDD verhaal lariekoek. Ik ben zelf ook geen fan van Acer maar daar liggen hele andere reden aan ten grondslag.

@TS: wat heb je zelf al gevonden?

[ Voor 18% gewijzigd door JT op 12-05-2013 23:04 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:09

Quad

Doof

Pak de nBBG erbij en haal de Lenovo B590, prima laptops met veel waar voor hun geld.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Omdat ik vaak hoor en lees dat Acer laptops veel crashen. Het kan ook zijn hoe de HDD is ingebouwd.
Echter is het vaak een geluk (of juist ongeluk) kwestie of ie crasht of niet. Dat is idd zo.

Ikzelf vind ASUS vaak qua prijs best goed en het heeft in mijn ogen toch wat meer betrouwbaarheid qua keuze van componenten.

我的名字是Mirno

• Firljepper
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:48
In mijn Acerlaptop heeft de Hitachi-HDD het na 5 jaar zéér intensief gebruik de geest gegeven (en mijn laptop wordt niet goed behandeld :p!). Niet slecht, vind ik...Voor de rest ook niet echt te klagen over m'n very lowbudget Acer, maar soit.

De TS wil liever geen Windows 8 (ik denk niet dat de vrees gerechtvaardigd is, maar soit) en volgens mij zijn alle reeds suggereerde laptops niet voorzien van Win7.

@ SvU: is de laptop een echte verrassing? Ik zou haar anders, mits een voorselectie, wat laptops voorleggen. Vaak primeert immers het design, zegt mijn ervaring :p

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Wat is het budget van de TS? Lenovo of Dell heeft vast nog wel wat in het goedkopere segment.

[ Voor 53% gewijzigd door ChrisLNFF op 13-05-2013 00:09 ]

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Niet echt een TS volgens de regels, mja.

Koop een Lenovo B590 of als het budget rond de 600 kan zijn een Dell 15R SE wegens het fHD scherm.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Quad schreef op zondag 12 mei 2013 @ 23:06:
Pak de nBBG erbij en haal de Lenovo B590, prima laptops met veel waar voor hun geld.
lucash schreef op maandag 13 mei 2013 @ 00:10:
Koop een Lenovo B590 of als het budget rond de 600 kan zijn een Dell 15R SE wegens het fHD scherm.
^
Als je wat centen over hebt is de Dell de moeite waard, zo niet de Lenovo. Easy :)

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik dan voor die Lenovo ga.

Ik heb zelf geen vrees voor Windows 8 hoor, maar het zal wel een beetje wennen zijn voor m'n moeder. :D Ik zoek eigenlijk alleen nog een shop waar ze er ook gelijk even Office op kunnen zetten; zou mooi zijn als ik het als één pakket volledig kan laten leveren. Ik woon een paar honderd kilometer verderop, dus kan 'm niet even snel langsbrengen.

Tips in die richting zijn nog meer dan welkom!

En thanks voor alle suggesties natuurlijk. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind van die Lenovo B590 laptops die variëren van 320 tot 530 euro. Ik zie wel wat verschillen in de specs, maar weet niet zo goed welke ik nou moet kopen. Is die van 530 echt zoveel beter? Of is dat overkill?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:09

Quad

Doof

Deze pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX29MH) zal prima voldoen.
De i3 wat er in zit is snel genoeg voor je moeder.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Cool, thx! Nu even een webshop zo ver vinden Start 8 erop te zetten, want met Windows 8 alleen wordt het allemaal wat lastig denk ik. :D
Pagina: 1