In mijn leven heb ik nog nooit last gehad van een kapotte harde schijf, tot een paar maanden geleden een van mijn data schijven moeilijk begon te doen (WD20EARX 2tb). Programma's (alle denkbare) bleven een tijd hangen als de schijf benaderd werd. Foutcontrole hielp niet, en na het formatteren begonnen de problemen opnieuw.
De schijf is vervangen door een nieuwe schijf via garantie (WD20EZRX 2tb). Deze heeft nu hetzelfde probleem.
Ik heb nog een WD20EARX en die heeft geen problemen. Ook heb ik nog een Samsung SSD en een Samsung 1,5b schijf die het nog goed doen (afkloppen??).
De probleem drive gebruik ik als 'mijn documenten' schijf, een ook als 'temp' en 'cache' voor programmas als Spotify en Adobe Bridge (daar wil ik de capaciteit van de SSD die mee opslokken).
Ik kan zelf drie oorzaken bedenken:
- Toeval
In dat geval is dit mijn laatste Western Digital schijf.
- Slechte SATA kabel
- Software maakt bestanden corrupt. In het vorige geval leek het wel of steeds meer reeds bestaande bestanden opeens corrupt werden.
Win7 X64 sp1 (Microsoft security essentials)
Ik hoopte dat iemand licht kon doen schijnen over deze duistere situatie....
De schijf is vervangen door een nieuwe schijf via garantie (WD20EZRX 2tb). Deze heeft nu hetzelfde probleem.
Ik heb nog een WD20EARX en die heeft geen problemen. Ook heb ik nog een Samsung SSD en een Samsung 1,5b schijf die het nog goed doen (afkloppen??).
De probleem drive gebruik ik als 'mijn documenten' schijf, een ook als 'temp' en 'cache' voor programmas als Spotify en Adobe Bridge (daar wil ik de capaciteit van de SSD die mee opslokken).
Ik kan zelf drie oorzaken bedenken:
- Toeval
- Slechte SATA kabel
- Software maakt bestanden corrupt. In het vorige geval leek het wel of steeds meer reeds bestaande bestanden opeens corrupt werden.
Win7 X64 sp1 (Microsoft security essentials)
Ik hoopte dat iemand licht kon doen schijnen over deze duistere situatie....