Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Beste XBMC mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

• The_Roman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Er is een verscheidenheid aan topics en reacties over hardware en installatie van XBMC, maar nog geen topic waarin performance wordt vergeleken met bv. benchmarks op 1080p of stabiliteit.

Door het bos kan ik de bomen niet meer zien, dus vandaar de vraag:

Wat is de beste XBMC mediaspeler tot € 150?

Ik wil 1080p films kunnen afspelen en liefst heb ik een optische uitgang. Raspberry Pi klinkt goed, maar de hardware lijkt me inmiddels outdated en er is geen optische uitgang. Dito voor Pivos XIOS DS. Apple TV 3 lijkt een goede/stabiele keus, maar is nog niet gejailbreaked..

Wie kan me een goede aanraden?

-edit- overigens had ik deze ook al gevonden, maar ook deze is 1 jaar oud en lijkt me overkill wat betreft configuratie:
XBMC forum

[ Voor 22% gewijzigd door The_Roman op 12-05-2013 21:22 ]

Omne Ignotum Pro Magnifico

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De kastjes van Dune worden volgens mij vaak goed beoordeeld.
Kijk anders ook even in de verschillende topics van WD, Xtreamer, Mede8er, Dune, Popcorn Hour, Apple, etc.
Of vergelijk de verschillende kastjes in de Pricewatch. Daarmee kom je waarschijnlijk al een eind.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Mijn ervaringen:

Apple TV 2: Stabiel apparaatje, speelt t/m 720p moeiteloos af mits je gebruik maakt van XBMC Eden en NFS shares. XBMC Frodo heeft rare frame drops bij het afspelen van content.

Raspberry Pi: Speelt t/m 1080p moeiteloos af, echter heeft deze wat moeite met het zelf decoden van DTS wanneer je videos van een netwerkbron komen. Meer info hierover kun je vinden op http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152339

Als ik op dit moment zou moeten kiezen zou ik gaan voor een zelfbouw op basis van mini itx, kijk eens voor meer info hier: http://www.mini-itx.com/projects/openelec/

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 16:12
Helaas dat er qua prijzen nogal een gat zit tussen de Pi en de rest van de XBMC-based devices. Ik denk dat je al snel bij een Android-based device uit gaat komen.
Het "gedateerde hardware-probleem" van de Pi zie ik overigens niet zo heel erg... Wat is het probleem er precies in? Zolang het doet wat het moet doen, mag het van mij ook 50 jaar oud zijn....
De optical out kun je uiteraard ondervangen door de HDMI-kabel via een switchje te laten lopen die je wel de optical out geeft die je nodig hebt. Kom je qua kosten toch al wel weer dicht tegen die €150,- aan :+

iRacing Profiel

• kroegtijger
domi235 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:58:
Als ik op dit moment zou moeten kiezen zou ik gaan voor een zelfbouw op basis van mini itx, kijk eens voor meer info hier: http://www.mini-itx.com/projects/openelec/
Ik denk dat je het qua prijs daar niet voor gaat redden :{

iRacing Profiel

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-11 07:58
Ik vraag mij af waarom je optical out zou verkiezen boven audio over HDMI?

Qua kwaliteit zijn beiden ongeveer hetzelfde maar op het gebied van ondersteuning voor audio codecs is HDMI toch superieur.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Audio_output

Of het moet al zijn dat je "gedwongen" bent wegens beperking op gebied van aansluitmogelijkheden op je receiver...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:41
Misschien heeft zijn receiver geen HDMI ingang, en moet hij dus wel optisch gebruiken. Maar HDMI audio is inderdaad wel beter, over optisch kun je o.a. geen DTS-HD sturen.

Verder is OpenELEC ideaal, maar dat ga je, zoals hierboven al gezegd werd, niet redden voor 150 euro. Misschien tweedehands een Asrock ION.

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-11 07:58
ThinkPadd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:41:
Misschien heeft zijn receiver geen HDMI ingang, en moet hij dus wel optisch gebruiken. Maar HDMI audio is inderdaad wel beter, over optisch kun je o.a. geen DTS-HD sturen.

Verder is OpenELEC ideaal, maar dat ga je, zoals hierboven al gezegd werd, niet redden voor 150 euro. Misschien tweedehands een Asrock ION.
Zoals ik reeds suggereerde... :|

Om terug ontopic te gaan, misschien is de zotac ID41 iets voor jou?

Zit wel net boven 150€ maar OpenELEC draait hier wel perfect op:

pricewatch: Zotac ZBOX ID41

• dobbytc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:31
Je kan ook een simpel ITX systeempje maken met openelec:

pricewatch: ASRock E350M1
pricewatch: LC-Power LC-1340mi
pricewatch: Adata ADATA AM1 SODIMM - 2GB 1333MHz PC3-10600

Kost samen € 117,45.

Gooi er dan een usb stickje in voor openelec of stop er een 2.5" hardeschijfje in en je hebt een krachtigere mediaspeler dan de raspberry pi of de android stickjes.

• Gandalfy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-11 08:51
Koop een android-tv-boxje met een Amlogic-8726M3 Cortex A9 CPU (bijvoorbeeld hier:
http://www.aliexpress.com...87173&af=cj_3640929&vd=30 ), flash er xbmc op en je hebt een xbmc mediaspeler met optische uitgang die makkelijk 1080p kan afspelen voor 5 tientjes!

• kroegtijger
dobbytc schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:06:
Je kan ook een simpel ITX systeempje maken met openelec:

pricewatch: ASRock E350M1
pricewatch: LC-Power LC-1340mi
pricewatch: Adata ADATA AM1 SODIMM - 2GB 1333MHz PC3-10600

Kost samen € 117,45.

Gooi er dan een usb stickje in voor openelec of stop er een 2.5" hardeschijfje in en je hebt een krachtigere mediaspeler dan de raspberry pi of de android stickjes.
Dat zou denk ik dan nog het meest in de buurt komen inderdaad, maar met een e350 zul je wel goed je software op orde moeten brengen om het onderste uit de kan te halen. Zit je nog wel met de bediening natuurlijk, maar dat zou je eventueel met een CEC-adapter kunnen ondervangen (of smartphone oid natuurlijk, maar is imho niet zo'n heel prettige manier van bedienen), waardoor je zelfs dan nog maar 5,- over budget heen gaat. Misschien dat je hier inderdaad nog wel het meeste bang-for-buck uit krijgt.

iRacing Profiel

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-11 09:22
Ik zit een beetje met dezelfde vraag als de TS, maar dan met een budget van om en na bij de 300 euro. Mag iets meer zijn, mag iets minder zijn.

Vereisten:
- XMBC
- moeiteloos 1080p streamen vanaf pc in het netwerk (bedraad);
- mogelijkheid tot bedienen middels afstandsbediening tv;
- eenvoudig te installeren/configureren;
- geheel moet niet 'langzaam' aanvoelen.

Pre
- afspelen 3d content streamen vanaf pc in het netwerk (bedraad)

De pc zal in de toekomst worden vervangen door een NAS.

[ Voor 4% gewijzigd door Defnosh op 15-05-2013 15:04 ]

• kroegtijger
Defnosh schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:03:
Ik zit een beetje met dezelfde vraag als de TS, maar dan met een budget van om en na bij de 300 euro. Mag iets meer zijn, mag iets minder zijn.

Vereisten:
- XMBC
- moeiteloos 1080p streamen vanaf pc in het netwerk (bedraad);
- mogelijkheid tot bedienen middels afstandsbediening tv;
- eenvoudig te installeren/configureren;
- geheel moet niet 'langzaam' aanvoelen.

Pre
- afspelen 3d content streamen vanaf pc in het netwerk (bedraad)

De pc zal in de toekomst worden vervangen door een NAS.
In dat geval zou ik kiezen voor een HTPC, icm een CEC-adapter (voor bediening), met een AMD A6 Trinity (kan BluRay 3D afspelen), 4GB geheugen en een kleine SSD. Eventueel kan je er nog wat "speelgoed" bij doen, zoals een tuner-card, BD-speler etc. Behuizingen zijn volop keuzes in, en voor pakweg 300,- kan je best wat leuks in elkaar schroeven.

iRacing Profiel

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 13:54

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit blijft aankoopadvies.

-> Aankoopadviesforum.

• LukyLX
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-08 19:51
kroegtijger schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:36:
[...]

Dat zou denk ik dan nog het meest in de buurt komen inderdaad, maar met een e350 zul je wel goed je software op orde moeten brengen om het onderste uit de kan te halen. Zit je nog wel met de bediening natuurlijk, maar dat zou je eventueel met een CEC-adapter kunnen ondervangen (of smartphone oid natuurlijk, maar is imho niet zo'n heel prettige manier van bedienen), waardoor je zelfs dan nog maar 5,- over budget heen gaat. Misschien dat je hier inderdaad nog wel het meeste bang-for-buck uit krijgt.
Ik vindt juist de bediening vanaf een smartphone behoorlijk ideaal.
Als je bijv. kijkt naar Yatse op Android (waarvan de gratis variant al zeer veel functionaliteit heeft), dan kan je meerdere xbmc mediaspelers bedienen, met Wake-on-Lan je xbmc mediaspeler aanzetten, door je libraries bladeren en verder natuurlijk gebruiken als uitgebreide afstandsbediening. Er blijft volgens mij weinig te wensen over.
Pagina: 1