iPhone 5 slecht wifi bereik i.c.m. UPC horizon modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 15:11

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Heb thuis een iphone 5, iphone 4 en een ipad.
De router is een horizon van upc.

Als ik in de woonkamer zit met 3 streepjes gaat mijn wifi op de iphone 5 als een speer. Als ik in de slaapkamer kom (hemelsbreed 3m, zit wel de muur van de badkamer tussen) heb ik 2 streepjes en duurt het erg lang voor hij webpagina's laad via chome of safari. Lijkt erop dat hij apps wel snel laad (fb instagran enz)

vaak krijg ik een 408 request time out. Als ik tijdens dat hij blijft hangen terug op de link klik gaat hij wel opeens door.
Ik heb in de kamer nu een wifi extender gehangen (had die toch nodig voor wifi in tuin) dan heb ik drie streepjes maar weer extreem lange wachttijden.

Ik heb ook al bij de instellingen -> stel opnieuw in -> herstel netwerkinstelingen gedaan maar dat heeft geen langdurig effect.

Iphone 4 en ipad 1 hebben hier minder last van.

Iemand een idee wat ik kan doen om verder uit te zoeken wat dit kan betekenen?

@ragdoll-csr klopt idd. Daarmee dat ik de upc modem ook vermeld heb. Bij vrienden en familie heb ik er geen last van.

[ Voor 6% gewijzigd door dread op 12-05-2013 20:55 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:17

InFamous

excommunicado

Zelfde probleem hier met een Iphone 5 alleen dan met een UPC modem. Beneden gaat alles goed, maar boven met 1 of 2 streepjes vaak geen verbinding of heel traag. Ook ik heb gezocht naar oplossingen maar kan nergens een werkende vinden.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:35
dread schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:38:
Ik heb ook al bij de instellingen -> stel opnieuw in -> herstel netwerkinstelingen gedaan maar dat heeft geen langdurig effect.
Maar dat werkt wel voor korte duur?
InFamous schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:41:
Zelfde probleem hier met een Iphone 5 alleen dan met een UPC modem. Beneden gaat alles goed, maar boven met 1 of 2 streepjes vaak geen verbinding of heel traag. Ook ik heb gezocht naar oplossingen maar kan nergens een werkende vinden.
Ook Horizon? Ik heb zelf een Cisco modem (ook UPC) en dat gaat prima.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Hoedje schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:59:
[...]

Ook Horizon? Ik heb zelf een Cisco modem (ook UPC) en dat gaat prima.
Nope de Cisco, hier altijd gezeik met dat ding incl. Iphone 5. Op me werk dezelfde modem en daar ook altijd gezeik met bereik op de Iphone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:00

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

InFamous schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:01:
[...]
Nope de Cisco, hier altijd gezeik met dat ding incl. Iphone 5. Op me werk dezelfde modem en daar ook altijd gezeik met bereik op de Iphone 5.
Niet dat ik een oplossing weet,maar werken andere WiFi device wel goed in combinatie met het betreffende modem, met andere woorden ligt het niet gewoon bij de iPhone 5?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ja het ligt inderdaad ook aan de Iphone 5, alleen waardoor het niet goed werkt snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Hmm, ik had gehoopt dat meer mensen hier last van zouden hebben en eventueel een work around gevonden hadden. Das best jammer :))

Zou een andere modem het probleem oplossen? ( en dan geen cisco modem die UPC aanbied)
En zo ja, iemand een optie voor een goede modem voor naast de horizon box? Niets too fancy. ER wordt niet echt online gegamed, wel wat torrents downloads die de verbinding wel eens dicht kunnen trekken maar daar lijkt me weinig aan te doen.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Bij mijn moeder thuis ook gewoon een cisco router van UPC naast de Horizon box (ik was er bij het bestellen al bang voor dat het een faal apparaat was dus voor de zekerheid apart gedaan).

Het enige waar we hier soms last van hebben is dat de verbinding ineens weg valt. Router aan en uit en dan doet hij het weer weken/maanden.

Kun je UPC niet gewoon bellen en vragen om een apart modem? kost niets meer

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

Ik heb hier overigens hetzelfde probleem met de horizon box, maar het probleem lijkt niet alleen in de iPhone 5 op te treden... 3GS ook. iPad en laptop hebben wel bereik

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Ik heb er eens werk van gemaakt en UPC gevraagd om een aparte modem.

Ik heb nu de TEchnicolor TC7200 U gekregen. Iemand bekend mee?

Ik had ook nog de Cisco EPC3925 staan. Welke zou ik aansluiten om een goed wifi signaal te hebben?

Sluit hem straks aan.

Hopelijk geen problemen met de Horizonbox waar nu internet vandaan komt ..

Pagina: 1