• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:50

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Wie kan mij helpen door stap voor stap uit te leggen hoe ik mijn iMon IR ontvanger (Soundgraph display + IR) werkend kan krijgen onder Openelec (Fusion build)?

Ik heb al flink aan het zoeken geweest naar oplossingen op internet, maar ik kon er niet verder mee.
Ik heb gecheckt of het display en het IR oog worden gevonden door OE en dat is dus het geval.

Als ik in de lijst kijk van devices dan zie ik het volgende voor het display:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
I: Bus=0003 Vendor=15c2 Product=ffdc Version=0000
N: Name="iMON Panel, Knob and Mouse(15c2:ffdc)"
P: Phys=usb-0000:00:13.0-2/input1
S: Sysfs=/devices/pci0000:00/0000:00:13.0/usb5/5-2/5-2:1.0/input/input3
U: Uniq=
H: Handlers=kbd mouse1 event3
B: PROP=0
B: EV=100007
B: KEY=10800320 200000200000000 30000 400110000 411000000801 e168000000000 10000                                                                                 002
B: REL=103

en dit voor de IR ontvanger:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
I: Bus=0003 Vendor=15c2 Product=ffdc Version=0000
N: Name="iMON Remote (15c2:ffdc)"
P: Phys=usb-0000:00:13.0-2/input0
S: Sysfs=/devices/pci0000:00/0000:00:13.0/usb5/5-2/5-2:1.0/rc/rc1/input6
U: Uniq=
H: Handlers=kbd event6
B: PROP=0
B: EV=100013
B: KEY=fff 0 400000108c0320 2d5008000000000 30000 400119000 418614100801 809e168                                                                                 000000000 200000010004002
B: MSC=10

Ik heb ook een MCE IR ontvanger aangesloten zitten, en die werkt out of the box. Maar de iMon IR dus niet. Met alleen de iMon ontvanger zie ik in irw dus ook niks langskomen als ik commands verstuur.

Wie kan me vertellen hoe ik die iMon IR werkend kan krijgen? En liefst stap voor stap!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Niemand hier ervaring mee?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er is toch een aparte iMon addon voor OE? Die heb je nog niet gevonden of dat werkt niet?

Link: http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Add-on:imon-mce

Maar site is zooo traaaaaaaaaaaaaag.

[ Voor 38% gewijzigd door hardware-lover op 15-05-2013 20:19 ]

Testing, one, two ...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Die werkt niet helaas.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ow, al geprobeerd dus. Dan is dat nu ook duidelijk ;)

Ik vind het zelf een prima addon, want bij een standaard MCE afstandsbediening werken er dan meer toetsen dan zonder deze addon. Helaas is er geen Windows versie beschikbaar (niet kunnen vinden bedoel ik dan).

[ Voor 66% gewijzigd door hardware-lover op 15-05-2013 20:22 ]

Testing, one, two ...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik heb hem geprobeerd en gekeken met irw maar ik zie echt helemaal niks binnenkomen als ir commands, dus het lijkt erop dat lirc mijn iMon ontvanger gewoon compleet negeert

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
hardware-lover schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:20:
Ow, al geprobeerd dus. Dan is dat nu ook duidelijk ;)

Ik vind het zelf een prima addon, want bij een standaard MCE afstandsbediening werken er dan meer toetsen dan zonder deze addon. Helaas is er geen Windows versie beschikbaar (niet kunnen vinden bedoel ik dan).
Maak jij gebruik van een externe ir ontvanger of ook een Soundgraph? En in het geval van een Soundgraph, heb jij iets speciaals moeten doen om het werkend te krijgen?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Interne ontvanger, en geen imon.

Testing, one, two ...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Hmm jammer, ik heb een guide gevonden op openelec.tv maar ook die helpt niet. Ik zie nog steeds helemaal niks binnenkomen met irw.

Vreemd genoeg is het wel zo dat wanneer ik de externe ontvanger aansluit ik alles 2 keer binnen zie komen, dus misschien op de externe ontvanger en de interne ontvanger. Maar als ik de externe loskoppel, dan zie ik niks meer binnenkomen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Helaas, heb niet dezelfde hardware dus kan je verder niet helpen.

Testing, one, two ...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 22:53
Welke iMon heb je precies? Want de 15c2:ffdc die in je post genoemd wordt zou wat ik terug kan vinden een iMon VFD moeten zijn. Deze functioneert in ieder geval op de Raspberry Pi prima, zolang je maar een recente build hebt. Oudere builds van een paar maanden geleden gaven hier nog de nodige problemen mee, maar dat is inmiddels achterhaald.

Om te zien of je hardware überhaupt wel gedetecteerd wordt kan je even via een SSH kijken wat de resultaten zijn van lsusb -v

Verder kan je heel veel terug vinden via http://www.mythtv.org/wiki/Imon maar ik zou beginnen met even te kijken of je wel de meest recente build van OpenElec gebruikt; grote kans dat het probleem inmiddels al verholpen is.

iRacing Profiel

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
kroegtijger schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:26:
Welke iMon heb je precies? Want de 15c2:ffdc die in je post genoemd wordt zou wat ik terug kan vinden een iMon VFD moeten zijn. Deze functioneert in ieder geval op de Raspberry Pi prima, zolang je maar een recente build hebt. Oudere builds van een paar maanden geleden gaven hier nog de nodige problemen mee, maar dat is inmiddels achterhaald.

Om te zien of je hardware überhaupt wel gedetecteerd wordt kan je even via een SSH kijken wat de resultaten zijn van lsusb -v

Verder kan je heel veel terug vinden via http://www.mythtv.org/wiki/Imon maar ik zou beginnen met even te kijken of je wel de meest recente build van OpenElec gebruikt; grote kans dat het probleem inmiddels al verholpen is.
Die info die ik heb gepost komt uit mijn systeem, die heb ik dmv "cat /proc/bus/input/devices" uit mijn systeem gehaald. Dus die 15c2:ffdc is ook echt van mijn VFD. Het gaat om een Soundgraph VFD+IR die in een Silverstone LC11M kast zit.

Ik gebruik OpenElec 3.0.2 (met auto update aan)

Ik zal lsusb -v nog even proberen om te zien of die extra/andere info nog geeft.

• kroegtijger
mvds schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:25:
[...]

Die info die ik heb gepost komt uit mijn systeem, die heb ik dmv "cat /proc/bus/input/devices" uit mijn systeem gehaald. Dus die 15c2:ffdc is ook echt van mijn VFD. Het gaat om een Soundgraph VFD+IR die in een Silverstone LC11M kast zit.

Ik gebruik OpenElec 3.0.2 (met auto update aan)

Ik zal lsusb -v nog even proberen om te zien of die extra/andere info nog geeft.
In de LC11m zit volgens mij dezelfde hardware als in de LC16 (die ik zelf gebruik), en dat is inderdaad een OEM-versie van de iMon VFD. Ik draai momenteel zelf onder Windows op die machine, dus kan niet even snel kijken hoe de boel daar geconfigureerd zit, maar er staat me een ander PID bij dan ffdc.. .Ik zal dit zo meteen nog even nazoeken. Mogelijk dat SoundGraph een nieuwe versie heeft uitgebracht die nog niet door OpenElec wordt gesupport. Op de Pi, waar ik OpenElec wel op heb draaien, werkt de iMon UltraBay als een zonnetje ondertussen in combinatie met OpenElec 3.0.1 dus ik zou dan ook aannemen dat ditzelfde ook geldt voor OE 3.0.2
Werkt het display wel naar behoren? Je kan daarnaast vanuit XBMC ook nog het een en ander instellen mbt de driver die gebruikt moet worden via system>>OpenElec. Heb je daar de iMon VFD geselecteerd staan??
Ik zie dat je ook je vraag al bij OpenElec neergelegd hebt (http://openelec.tv/forum/...tefully-received?start=36) waar de kans groot is dat ze je wel verder kunnen helpen in dit probleem.
Gegeven dat je überhaupt geen reactie krijgt via irw heb ik het vermoeden dat je iR-receiver helemaal niet gestart wordt, of dat LIRC (nog) niet draait.

iRacing Profiel

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Mijn display werkt prima, ik gebruik de imon driver, dus niet de imonlcd, ik heb ook de guide gevolgd die in dat topic staat maar die bied dus ook geen soelaas. Ik heb alleen het idee dat niemand dat topic nog leest.

Maar zoals ik al aangaf, als ik mijn externe ir ontvanger erbij prik, dan zie ik ineens alles twee keer binnenkomen. Dus misschien dat het een keer is van mijn interne, en een keer van mijn externe ontvanger. Dat weet ik dus niet.

Gebruik jij die imon addon? Want die krijg ik dus na de wijzigingen in dat topic niet meer geinstalleerd. Maar die deed het toch ook al niet...

• kroegtijger
mvds schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:32:
Mijn display werkt prima, ik gebruik de imon driver, dus niet de imonlcd
Dat is goed; de iMon driver is voor de VFD. De iMonLCD is bedoeld voor o.a. de iMon UltraBay
ik heb ook de guide gevolgd die in dat topic staat maar die bied dus ook geen soelaas. Ik heb alleen het idee dat niemand dat topic nog leest.

Maar zoals ik al aangaf, als ik mijn externe ir ontvanger erbij prik, dan zie ik ineens alles twee keer binnenkomen. Dus misschien dat het een keer is van mijn interne, en een keer van mijn externe ontvanger. Dat weet ik dus niet.

Gebruik jij die imon addon? Want die krijg ik dus na de wijzigingen in dat topic niet meer geinstalleerd. Maar die deed het toch ook al niet...
Nee, ik gebruik OpenElec "out of the box" zonder enige aanpassingen. Op de Raspberry Pi werkt het zonder enig probleem. Als ik er komend weekend aan toe kom zal ik OpenElec eens op een USB gooien en het daarmee op mn LC16-case toepassen. Welke build gebruik je? Ik heb er zelf een AMD Athlon 2 x4 635 in liggen, dus mogelijk dat ik een andere build zal toepassen dan dat jij doet (en daar kunnen onderling weer verschillen in zitten dan natuurlijk).

iRacing Profiel

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik gebruik de Fusion build aangezien ik een Fusion bordje heb.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Heb je nog de kans gehad om het eens te testen voor me?
Pagina: 1