Ik heb al weer enige tijd geleden een hele stapel foto's (denk een stuk of 300-400) geschoten met bracketing met het idee om er met Hugin een HDR panorama van te maken. Dit zijn steeds panorama's van rond de 60 foto's.
Nu heb ik de eerste set in Hugin ingeladen, maar ik krijg het niet voor elkaar om er een fatsoenlijk panorama van te maken. Wat ik doe:
Hierdoor is het panorama vierkant volgens Hugin, en heb ik er eigenlijk net niets aan...
Iemand die tips heeft over het maken van een (multirow) HDR panorama?
Ik kan, indien gewenst, de foto's samen met een Hugin project met daarin de stacks ergens online zetten. Het gaan dan alleen wel JPEGs worden op een kleiner formaat, ik werk zelf met 16 bit TIFFs omdat ik van mening ben dat je Hugin nooit teveel kleurinformatie kunt aanleveren
Nu heb ik de eerste set in Hugin ingeladen, maar ik krijg het niet voor elkaar om er een fatsoenlijk panorama van te maken. Wat ik doe:
- Foto's inladen en handmatig invullen dat het om een 8mm lens gaat op een cropfactor van 1,5
- Stacks aanmaken van steeds 3 foto's
- Foto uit grofweg het midden aangegeven als anchor voor positie, en een foto aangewezen als anchor voor exposure
- Stack uitlijnen met de control point detector align_image_stack zoals die standaard geconfigureerd is
- Alle foto's selecteren en dan cpfind + celeste draaien
- Neutrale exposures selecteren en dan cpfind + celeste draaien
Iemand die tips heeft over het maken van een (multirow) HDR panorama?
Ik kan, indien gewenst, de foto's samen met een Hugin project met daarin de stacks ergens online zetten. Het gaan dan alleen wel JPEGs worden op een kleiner formaat, ik werk zelf met 16 bit TIFFs omdat ik van mening ben dat je Hugin nooit teveel kleurinformatie kunt aanleveren