Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SONY VAIO SVS1512V1E vs Lenovo Y500 vs ?

Pagina: 1
Acties:

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Dag allemaal,

Na al een aantal weken te hebben rondgestruind op deze fora en alle topics te hebben doorgenomen besloot ik vorige week om een Dell inspiron 15 SE te kopen. Deze werd afgelopen vrijdag geleverd en wat bleek: dead on arrival. Na een reeks lange gesprekken met Dell, die mij absoluut niet naar tevredenheid konden helpen en niet echt meedachten besloten dat ik daar voorlopig niet meer koop (en ik mag dus wel nog lekker minstens 2 weken op mijn geld terug wachten). Bovendien vond ik de laptop toch wel erg zwaar. Verder had de laptop naast de prijs wel 2 belangrijke voordelen: een mat scherm en een full hd resolutie. Ik heb besloten mijn budget iets op te rekken ca. 900 euro en voor iets meer kwaliteit te gaan. Nu zijn er twee laptops die mij erg aanspreken.

Allereerst de SONY VAIO SVS1512V1E die hier te koop is voor 899 euro (aanbieding). Deze sony heeft een mat, full-hd IPS scherm en is ook nog eens lekker draagbaar. Nadelen: I5 ipv I7 en geen SSD. (wel in te bouwen)

Daarnaast is er natuurlijk ook nog de hier welbekende Lenovo Y500. Ook een mat(?) full-hd scherm en 100 euro goedkoper (en dus geld om een SSD in te bouwen).

De laptop wordt voor mij vooral een werklaptop: veel spss, office etc, en af een toe wat photoshop. Zware games speel ik op mijn game-pc die ik aan mijn tv ga hangen, misschien dat ik er af en toe iets als torchlight 2 op wil spelen. Mijn gevoel zegt sony (al is het volgens mij wel een ouder model?), maar wellicht zie ik nog opties over het hoofd. Ik ben erg benieuwd naar de mening van mijn mede-tweakers.

psn: jagermeistertim

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
De Y500 is 2,7 kg, en de 15R SE is 2,76 kg. Als je dus al aangeeft dat je de 15R SE te zwaar vindt, dan blijft er maar één optie over, de Sony :)
Als je toch niet veel geeft om het gewicht dan is de Y500 ook prima, daar kun je mooi een mSATA SSD in zetten, dat scheelt je ook weer gedoe met caddy's en dergelijke. De Sony heeft helaas geen mSATA slot, dus daar moet je de DVD opofferen wil je een SSD + HDD combinatie.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• TTHEEBO1
Dank voor het snelle antwoord. De lenovo heeft ook een glossy scherm zie ik nu, en dat is ook wel een groot nadeel. Aan de andere kant, de mogelijheid tot inbouw van SSD is ook wel weer heel fijn. Lastig die keuzes!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Oh ja, de S15 gaat ook een stukje langer mee op één acculading. En de S15 heeft een IPS scherm, wat ook beter is. De twee nadelen van de S15 zijn dat die duurder is, en geen mSATA heeft.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• TTHEEBO1
Volgens mij is het van deze twee dan iig de sony. Ik ga zelf ook nog even verder speuren, maar het zou maar eens kunnen dat ik deze vanavond bestel.

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Ik heb zelf de Y500, met normaal gebruik (internet radio en Word) haal ik ongeveer de 3 uur op de batterij...,
Bij de Y500 kun je er ook nog een tweede 650m bij zetten voor sli. (Ultrabay) het scherm vind ik persoonlijk prima, er zijn covers voor glossy -> matt

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Misschien is de Asus N56 wat voor je? Die heeft van de Lenovo en Sony de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Ook een mat scherm, wat de Lenovo niet heeft, i7 cpu, GT650M gpu, maar dan wel met gddr3 ipv gddr5 in de Lenovo.

• TTHEEBO1
Ik ga nog even goed naar de Asus kijken. Ik weet niet zoveel van videokaarten, is dat een heel groot verschil?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Mwah, valt wel mee, als je alle zware games op je desktop speelt, is de Asus denk ik de beste keuze, die heeft ook de beste bouwkwaliteit en het mooiste uiterlijk ;)

• TTHEEBO1
Dank jullie allen, het lijkt er dus op dat de Sony het dan alleen zou winnen op het gewicht. De asus is echter goedkoper en biedt mogelijkheid tot SSD uitbreiding. Blij dat ik de vraag toch nog even heb gepost hier :-)

• TTHEEBO1
Asus besteld, nogmaals hartelijk dank voor al jullie input!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

Asus is een mooi apparaat maar haalt het qua schermkwaliteit en accuduur niet bij de S15 :) Maar natuurlijk alle waar naar z'n geld. Ik snap alleen niet helemaal waarom je tóch voor een "toch wel erg zware" laptop kiest :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• TTHEEBO1
Tja, uiteindelijk vond ik de snellere processor en de mogelijkheid tot SSD inbouw toch belangrijker. Heb immers een tablet voor onderweg en zal m vooral thuis gebruiken. Bovendien ben ik wat meer gecharmeerd van het design van de asus. Laten we het er maar op houden dat het een foto finish was.

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:20
de Y500 heeft geen mat scherm

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

TTHEEBO1 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:34:
Tja, uiteindelijk vond ik de snellere processor en de mogelijkheid tot SSD inbouw toch belangrijker. Heb immers een tablet voor onderweg en zal m vooral thuis gebruiken. Bovendien ben ik wat meer gecharmeerd van het design van de asus. Laten we het er maar op houden dat het een foto finish was.
In de S15 kan je wél zelf een SSD inbouwen ;) Maar goed, neemt niet weg dat de N56VZ erg veel bang for the buck geeft en ik vind dat subwoofertje geniaal :Y)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• TTHEEBO1
:-)

Ik ben in ieder geval blij met de keuze, als het goed is morgen geleverd.

• TTHEEBO1
Inmiddels geleverd. Eerste indruk: Prachtige laptop, redelijk snel maar aangezien ik op mijn desktop een SSD gewend ben denk ik dat ik dat binnenkort maar eens laat inbouwen (weet niet of ik het zelf aandurf). Zowel het scherm als het geluid overtreffen mijn verwachtingen. Al met al, erg blij dus.

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-11 21:16

freddy0519

It hurts when IP

Als je niet weet hoe je een SSD zelf moet inbouwen, kijk eens op Youtube: tuts genoeg :Y)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Pagina: 1