Toon posts:

Inktpatroon leeg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ,
Ik weet dat dit onderwerp hier niet bij hoort maar ik ga het toch vertellen.
Sinds een week geleden is mijn inkt op gegaan.
Ik heb aan mijn vader gevraagd ( ben 15 helaas ) om een nieuwe inkt patroon te halen.
Het antwoord hier op was : NEE! . Hij zei dat ie het zelf wilt vullen via een potje inkt die hij uit Irak heeft gehaald.
Hij wilt de sticker van het inkt patroon verwijderen en vervolgens met een naald inkt er in te spuiten.
De fles zelf die hij heeft gehaald heet ''Printer inkt''/
Waarom hij dit wilt doen is omdat ie gierig is. Ik vind het zelf niet normaal om geen inkt uit de winkel halen , wat de meeste van jullie wel doen.. Nou mijn vraag is : Is het normaal/goed om inkt te vullen uit een flesje.
Is het dezelfde als een inkt patroon die je uit de winkel haalt? Heeft het nog effect op de printer?
Ik vind het nog steeds raar maar ik graag jullie mening en de feiten over deze manier.

Met Vriendelijke Groet ,
Reignjwz :|

EDIT:
Ik heb net 3 blaadjes uitgeprint voor school ,
kwaliteit is heel slecht , tis lichter dan de officiële kleur van mijn inktpatroon

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52

mrc4nl

Procrastinatie expert

navulsetjes zijn er niet voor niets, je kan ze prima gebruiken. voor zwart gaat het prima, kleur is van mindere kwaliteit.Het probleem is dat je wel een gaatje in je patroon moet maken inkt erin spuiten, en het belangrijkste: weer goed luchtdicht afsluiten, anders wordt de inkt droog, en dat print moeilijk.
vaak word het ook aangeraden om eerst te reinigen. voordat je bijvult, maar ik heb er ook geen ervaring mee.

de volgende keer het patroon in de winkel laten hervullen? is iets duurder maar word goed gedaan, en het scheelt knoeien.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:29

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Als je een duurdere printer hebt met chips op de patronen gaat het alsnog niet werken, omdat de printer dan 'denkt' (door de chips) dat de patronen leeg zijn en dan gaat hij niet printen

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:28

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:00:
Waarom hij dit wilt doen is omdat ie gierig is. Ik vind het zelf niet normaal om geen inkt uit de winkel halen , wat de meeste van jullie wel doen.. Nou mijn vraag is : Is het normaal/goed om inkt te vullen uit een flesje.
Is het dezelfde als een inkt patroon die je uit de winkel haalt? Heeft het nog effect op de printer?
Ik vind het nog steeds raar maar ik graag jullie mening en de feiten over deze manier.

Met Vriendelijke Groet ,
Reignjwz :|
Dit vind ik persoonlijk niet heel netjes, het is wel je vader waar je het over hebt.
Maar bijvullen op deze manier gebeurd wel vaker, zoals mrc4nl al zegt die setje zijn er niet voor niets.

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 12-05-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Perkouw schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:13:
[...]

Dit vind ik persoonlijk niet heel netjes, het is wel je vader waar je het over hebt.
Maar bijvullen op deze manier gebeurd wel vaker, zoals mrc4nl al zegt die setje zijn er niet voor niets.
Dit is niet de eerste keer , hij schreeuwt elke keer naar me als ik me mening wil geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:23:
[...]

Dit is niet de eerste keer , hij schreeuwt elke keer naar me als ik me mening wil geven...
Offtopic:
Deze reactie wil ik toch even geven, maar zulke dingen moet je niet op het internet plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mosin schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:27:
[...]

Offtopic:
Deze reactie wil ik toch even geven, maar zulke dingen moet je niet op het internet plaatsen ;)
Tjah , ben het een beetje zat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom koop je dan niet zelf gewoon een inktpatroon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

TERW_DAN schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:29:
Inderdaad, of vraag het aan je moeder?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat mag niet ..

EDIT:
van mijn moeder mag het wel , maar van mijn vader weer niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:22

Onbekend

...

De kwaliteit per inkt is overal weer anders.
Als je een originele cartridge van de fabrikant koopt, heb je totaal geen keuze in kwaliteit. Soms wil je ander inkt hebben, die bijvoorbeeld tegen zonlicht kan e.d.. Verder heeft elke (bijvul)inkt een andere viscositeit waardoor je regelmatig tegen printproblemen aan kunt lopen.

Zelf vind ik het jammer dat het "houden van een inktjetprinter" een dure aangelegenheid is, vooral als je niet vaak print. Inkt droogt op, en dan moet je een paar keer een volledige reinigingscycli doen. Verder verbruikt de printer ook inkt als je hem gewoon stand by laat staan. Ook zijn cartridges vaak nog niet helemaal leeg terwijl ik van de printer ze moet vervangen. Ook al print ik die kleur helemaal niet, die printer stopt met printen todat ik de cartridge heb vervangen.....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik gok dat hij als 15 jarige nog financieel afhankelijk is van zn pa.
edit: of ma

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrc4nl schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:32:
[...]

ik gok dat hij als 15 jarige nog financieel afhankelijk is van zn pa.
Nou niet helemaal , me moeder koopt bijna alles voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:39

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, ik werkte op m'n 15e part-time in de supermarkt (13 jaar geleden immers... zucht), en deed dat soort dingen inderdaad zelf, iets wat me aangemoedigd werd, tenzij ik uiteraard echt dom bezig was...

zoals nieuwe inkt kopen. Die heb ik inderdaad ook gewoon zelf bij laten vullen, of goedkopere modellen kopen. Inmiddels heb ik zelfs geen 2D printer meer, ik print niet meer, of ik print op werk (tenzei het A0 is doe ik eigenlijk niks meer), of ik print (zelden) bij een copyshop... puur omdat ik de plek niet meer heb voor een printer, London is duur om te wonen...

Ik vond onafhankelijkheid, financieel, wel erg fijn. Uiteraard kost en inwoning, maar kleren wou ik zelf kopen, zodat ik zelf kon kiezen, en tsja, uiteindelijk is het zo geëscaleerd... Ik ben een 28-jarige SINK-YUP in London nu.

Zelf bijvullen is een goed iets, maar niet iets voor een leek, ik weet niet hoe technisch je vader is, maar wie weet, is hij inderdaad er verstandig in! Wie is de eigenaar van de printer, en wat wil je zoal printen? Als het voor school is, en hij betaald school, en het is zijn printer, dan is het zijn geld toch en mag hij zelf beslissen, toch? Of is het je eigen printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:38:
[...]

Zo te lezen komt dat van twee kanten, wie van ons herkent dit niet. 8)
Vraag vriendelijk waarom paps dat doet en dat je een beetje bang van hem wordt als hij zo tegen je schreewt en betrek vooral mams in de dialoog.
Dan komt het meestal goed. _/-\o_

Een grote hond vragen voor je komende verjaardag is geen, ik herhaal is geen oplossing. ;)
Ik vroeg het : Hij zei dit : Ja iedereen doet het en het is hetzelfde als inkt kopen uit de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:32
bij goedkope printers kan je meestal een nieuwe printer kopen, dat is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:28

Perkouw

Moderator General Chat
justahuman schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:50:
bij goedkope printers kan je meestal een nieuwe printer kopen, dat is goedkoper.
En dit gaat dan meestal weer op wanneer je originele nieuwe patronen koopt. Bijvullen of een nieuwe printer kopen kan aardig schelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Sommige gezinnen hebben het gewoon niet breed. En hakt een cartridge er goed in. Mijn kinderen zijn ook 15 geweest en het besef hoe duur het leven soms kan zijn en welke keuzes je moet maken was er toen ook nog niet helemaal...Zelfs na 5x uitleggen niet. En dan kan de toon soms wel eens veranderen. Niet iedereen is gezegend met engelengeduld (sterker nog, de meeste mensen niet).

[ Voor 20% gewijzigd door Edgarz op 12-05-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als TS merendeels zwart/wit print, kan een 2e hands laserprinter uitkomst bieden.

LaserJets hebben veelal een grotere capaciteit.

EDIT: @hieronder, ik zou liever een 2e hands HP LaserJet kopen, dan een consumenten laserprintertje.

hier een HP LaserJet 4000n voor €5 http://link.marktplaats.nl/674406502

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:44

Bolletje

Moderator Harde Waren
Modbreak:Ok, nou ten eerste verplaatst naar OH, omdat het niets met PMG te maken had.

Ten tweede wil ik opmerken, naar zowel de TS als andere gebruikers, dat de discussie wel inhoudelijk moet gaan over die inktpatronen. Relaties binnen de familie, omstandigheden etc. kunnen beter buiten de beschouwing worden gelaten. Dat zorgt enkel voor ruis en kan enkel negatieve effecten hebben.
Pagina: 1