Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-03 23:01
Zoals de titel al doet vermoeden: ik ben op zoek naar een goede triple monitor standaard. Helaas is de enige goede standaard die ik kan vinden de standaard van XFX pricewatch: XFX Triple Display Monitor Stand, ik moet namelijk een standaard hebben die 3 keer een 24" scherm aan kan. Ik vind de prijs echter aardig aan de heftige kant.

Kent één van jullie wellicht een goedkopere standaard die bijna net zo goed is en ook veel mogelijkheden heeft voor het aanpassen van de monitor stand. De standaard moet ook gewoon normaal leverbaar zijn in Nederland.

Ik heb momenteel niet het idee dat er andere standaarden zijn dan de XFX. Mocht dat inderdaad zo zijn: heeft iemand ervaring met die standaard en kan hij of zij wat vertellen over de stevigheid en betrouwbaarheid. Als ik 310 euro uitgeef aan een standaard dan wil ik ook dat zoiets zeker 8 jaar mee gaat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Kijk eens naar Newstar, hebben een aardig assortiment, redelijk betaalbaar en goed beschikbaar. Bijvoorbeeld de FPMA-D700DD3 vanaf ongeveer € 200,- in de PW.

[ Voor 41% gewijzigd door Nielson op 12-05-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51

player-x

Disruptive by design

Zelf ben ik fan van de wide screen gaming forum (wsgf) stand, is ook niet goedkoop maar wel de beste.

Info: http://www.wsgf.org/article/monitor-stands
Shop: http://www.wsgf.org/catalog/stands

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
Nielson schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:59:
Kijk eens naar Newstar, hebben een aardig assortiment, redelijk betaalbaar en goed beschikbaar. Bijvoorbeeld de FPMA-D700DD3 vanaf ongeveer € 200,- in de PW.
Die had ik ook al gezien ja en een 'review' bij dat product geeft aan dat Conrad eenzelfde stand heeft maar dan als Conrad rebrand voor 77 euro (http://www.conrad.nl/ce/n...itoren-tafelmontage-zwart). Ik vraag mij alleen af hoe de kwaliteit van de Conrad ding zou zijn en of de schermen wel mooi rond staan in plaats van een rechte muur schermen, dan heb ik er alsnog niets aan natuurlijk.
player-x schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:41:
Zelf ben ik fan van de wide screen gaming forum (wsgf) stand, is ook niet goedkoop maar wel de beste.

Info: http://www.wsgf.org/article/monitor-stands
Shop: http://www.wsgf.org/catalog/stands
Ik zie aan de info min of meer dat het een WSGF rebrand is van de Ergotech stand die nergens te krijgen is in de EU, daarnaast komen er boven de 250 dollar aanschafkosten ook nog 150 dollar verzendkosten bij. Dat is dan 400 dollar. De XFX stand is ook een Ergotech rebrand van precies dezelfde stand, dus ze zijn volgens mij praktisch identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-04 20:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
Dat ziet er goed uit, hoeveel kost dat ding eigenlijk? Kan trouwens ook niet echt een leverancier vinden in Nederland. Kan wel vinden dat het maximale gewicht iets van 24 kilo is, vraag me af hoeveel een 24 inch scherm weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:48
Je hebt ook nog hele goeie stands van Ergotron een pro merk in dat soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-04 13:07
Mektheb schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:13:
Je hebt ook nog hele goeie stands van Ergotron een pro merk in dat soort dingen :)
Ik heb tijden een Ergotron monitor stand gehad voor 2 monitoren (2x24 inch). Dat ding was echt perfect. Paste prima 3 schermen op van 22 inch. of verticaal 3 24 inch schermen.

Goed spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
Mektheb schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:13:
Helaas niet voor 3 24 inch schermen in landscape. Zo wel, dan is de prijs al snel 300 euro en dat vind ik toch echt teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
XxRenéxX schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:13:
[...]

Dat ziet er goed uit, hoeveel kost dat ding eigenlijk? Kan trouwens ook niet echt een leverancier vinden in Nederland. Kan wel vinden dat het maximale gewicht iets van 24 kilo is, vraag me af hoeveel een 24 inch scherm weegt.
kost ca 150 euro, via ebay, maar heb hem besteld in een duitse webshop, gisteren besteld en verzonden :)
Hij kan ca 8 kg per monitor aan mijn 24" monitoren wegen iets van 5.5 kg :) per stuk

pricewatch: LG Flatron 24EB23TM Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:31
Wordt pas leuk als je iets zoekt voor >24", dan zit je snel in een prijsklasse van 500 euro of hoger :(

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Klopt, maar in hoeverre is dat nog praktisch.....stel 3 x 27" of groter, lijkt mij niet echt heel praktisch op een buro...
Freeaqingme schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:26:
Wordt pas leuk als je iets zoekt voor >24", dan zit je snel in een prijsklasse van 500 euro of hoger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Als jullie belang hebben kan ik wel wat ervaringen posten zodra mijn Digitus TRIPLE MONITOR STAND binnen is :)
fotootje zou ook wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
ik zie net dat mijn productt is toegevoegd aan PW:
pricewatch: Digitus DA-90315 Triple Desktop Monitor Stand

ff gekopppeld

[ Voor 3% gewijzigd door killer2 op 15-05-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04 12:22
Ik ben zeer tevreden over mijn Newstar monitor stand. Is goed stevig. Is wel een dual screen variant, en zit om het bureau vast geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
killer2 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:29:
Als jullie belang hebben kan ik wel wat ervaringen posten zodra mijn Digitus TRIPLE MONITOR STAND binnen is :)
fotootje zou ook wel lukken
Heel graag :D
Freeaqingme schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:26:
Haha geloof het best, maar 3x een 27 inch lijkt mij persoonlijk net te groot, dan moet ik wel erg veel met mijn hoofd draaien. 24 lijkt mij echt de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:18
Ik heb er destijds 1 gehaald bij conrad voor een relatief lage prijs (weet zou gauw de exacte prijs niet, maar iig <100 euro)

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Digitus is binnen zit al in elkaar en bevalt prima, zeer degelijke kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
Yay, nieuws over de standaard. Ik heb wel kunnen vinden dat de Digitus standaard een rebrand is van een of andere thaise standaard. Er zijn zeker nog 5-6 merken met dezelfde standaard. De ervaringen die ik kan vinden met dezelfde standaard, maar dan van een ander merk, zijn niet heel positief. Iemand had er last van dat de armen na een dag begonnen te hangen en dat de schermen dus daadwerkelijk de armen verbogen.

Ook konden 24 inch schermen niet ver naar binnen gekanteld worden, maximaal 20 graden. Dat kon verholpen worden door een rand van de arm te vijlen bij het draaipunt, maar dat is natuurlijk niet ideaal.

Heb je wellicht foto's? Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-01 13:41
Ben ook langer op zoek naar een stand...

3 x 30 inch 2560x1600, ieder zo'n 14 kilo, op redelijke afstand, dan kon ik geen normale standaard vinden voor een normale prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door Hatsieflatsie op 24-05-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
bij mij hangt niets door, en gezien de zware materiaal keuze denk ik ook niet dat het kan...
zal proberen foto te maken....
XxRenéxX schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:37:
Yay, nieuws over de standaard. Ik heb wel kunnen vinden dat de Digitus standaard een rebrand is van een of andere thaise standaard. Er zijn zeker nog 5-6 merken met dezelfde standaard. De ervaringen die ik kan vinden met dezelfde standaard, maar dan van een ander merk, zijn niet heel positief. Iemand had er last van dat de armen na een dag begonnen te hangen en dat de schermen dus daadwerkelijk de armen verbogen.

Ook konden 24 inch schermen niet ver naar binnen gekanteld worden, maximaal 20 graden. Dat kon verholpen worden door een rand van de arm te vijlen bij het draaipunt, maar dat is natuurlijk niet ideaal.

Heb je wellicht foto's? Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
beetje laat maar hopelijk kan je er iets mee
http://tweakers.net/ext/f/ijANTVEnKvqyp3ltiq98J6kh/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 21:42
Ik ben een hele dag bezig geweest om de NewStar FPMA-D700D3 te monteren. Dat is dezelfde beugel als die bij Conrad voor de helft van de prijs wordt aangeboden onder een andere merknaam: https://www.conrad.nl/nl/...montage-zwart-416081.html Volgens de specs zou deze beugel 3 x 8 kg moeten kunnen dragen, meer dan genoeg voor mijn Dell 2713's die ca. 6 kg per stuk wegen.

De levering ziet er perfect uit. Mooie zware materialen, dikke poedercoating en alle benodigde gereedschappen (op een kruiskopschroevendraaier na) zijn meegeleverd.

Het is me echter niet gelukt om de monitors mooi op een lijn te krijgen. De beugel hangt op een of andere manier altijd door en biedt weinig tot geen mogelijkheden om de uitlijning van de monitoren te corrigeren. Het onderlinge hoogteverschil is ca. 0,5 - 1 cm. Dat is voor mij onacceptabel.

Daarnaast is de mogelijkheid om de hoek waarin de monitors aan de buitenkant worden gemonteerd aan te passen erg beperkt. Voor mij zijn deze monitors nu 'te ver weg'.

Dit ziet er veel beter uit: YouTube: Ergotech Triple 27" Modular Monitor Stand Weet iemand of deze in Nederland verkrijgbaar is?

[ Voor 9% gewijzigd door RetroMan op 31-01-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Nah, je loopt hier rond sinds 2002, dan zou je toch moeten weten dat oude topics kicken met een compleet irrelevante vraag niet wordt toegestaan... :X
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.