Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Setup voor slechtziende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers gebruikers,

Ik zit met een vraag. Ik ben voor mijn moeder die slachtziend is aan het proberen om een systeem samen te stellen.
Wat heb ik nodig.: een scherm minimaal 17 inch en een camera .
het is de bedoeling om de camera op een rm te monteren zodat ze kan handwerken met het beeld van de camera op scherm.
Het moet makkelijk verplaatsbaar zijn en erg gebruiksvriendelijk.

Zelf zat ik te denken aan een grote ultrabook met een hd webcam of camcorder. iemand een idee wat er mogelijk is zodat het bijna plug and play is.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bij erg gebruiksvriendelijk moet ik al snel denken aan Chromebooks, ik zou ze persoonlijk zelf nooit kopen [niet mijn smaak en het hoeft niet zo simpel van mij], maar die dingen zijn volgens mij heel makkelijk te gebruiken. Of ze ook in 17" te krijgen zijn, geen idee.

Windows 8 is volgens mij, zeker met touchscreen, ook makkelijk in gebruik voor mensen die slechtziende zijn, omdat de tegels nogal groot en kleurrijk zijn. Het ajmmere is alleen dat er geen 17" laptops zijn met touchscreen.

People as things, that’s where it starts.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Misschien dat een budget ook handig is? Maar met windows 8 kun je als slechtziende volgens mij prima uit de voeten (mits iemand anders alle hulp & ondersteuning voor slechtziende aanzet). Dan zou ik alleen ook wel minstens 17 inch nemen, alleen krijg je dan wel een moeilijke maat. De enige oplossing die dan te overwegen is (naar mijn mening natuurlijk) is de sony vaio tap 20 (http://www.sony.nl/product/vn-tap/tab/overview). Een all-in-one/tablet van 20 inch die dus en windows 8 heeft en touchscreen en 17+ inch aan scherm én ook te gebruiken is als tablet.

Grillmeister