Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Random geen internet via WiFi

Pagina: 1
Acties:

• kroepmoesje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 21:12
Hallo,

Thuis zit ik met het volgende probleem. Af en toe is internet via WiFi niet mogelijk, terwijl er wel bereik is alsook het lokale netwerk bereikbaar is. Ik heb - zo ver ik weet - al het mogelijke geprobeerd.

Op bedrade PC's zijn geen problemen met internet.

WiFi kan lokaal pingen en lokale internetpagina's bezoeken (bijvoorbeeld configuratiesite van de gateway)

Het probleem lost zich vanzelf op en treed in op random tijden, zonder enig patroon. De storing duurt gemiddeld 30 minuten.

Eerste situatie:

Gateway:
- TPLink WR1043ND (nr1)

WiFi
- TP link WR1043ND (nr1)
- TP link WR1043ND (nr2), aangesloten via HP 1810-24G switch -> TP-Link switch .

Computers op deze switches hebben geen problemen.

Ik heb eerst TPlink nr2 vervangen voor eenmaal een Engenius ecb350. Op TP link nr1 heb ik WiFi uitgezet.
Dit bood geen soelaas.

Vervolgens heb ik de TP-link switch vervangen door een NetGear ProSafge 8 port Gigabit. Ook geen soelaas.

Als laatst heb ik de TPLink nr1, die dienst deed als gateway vervangen door een PC met 2 nic's met Pfsense en nog steeds valt het internet via WiFi soms weg.

Oftewel, alle hardware is vervangen behalve de HP switch. Maar aangezien dat ding niks meer doet als switchen en de PC's welke bedraad zijn aangesloten op de Netgear switch (welke weer is verbonden met de HP switch) geen problemen hebben, heb ik die nog niet vervangen.

Nieuwe situatie:
Gateway:
- Pfsense

WiFi
- Engenius ecb350, aangesloten via HP 1810-24G switch -> NetGear Prosafe switch.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Uiteraard heb ik googled ( ik ga niet natuurlijk ook niet zomaar nieuw, dure apparatuur aanschaffen)

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met de standaard router van ziggo... Wat het probleem tijdelijk oplost is " ipconfig /flushdns"

De permanent fix in mij geval was de driver updaten van de laptop die er aan verbonden zat.

• kroepmoesje
@Johanneslol,

Bedankt voor je reactie.

Het gaat om alle WiFi apparaten hier in huis, die ineens, van het een op andere moment geen sites meer kunnen bezoeken. DNS flush heeft ook geen resultaten opgeleverd helaas :(

----

Inmiddels heb ik wel ping (ook naar extern) op WiFi, ook tijdens de "storing" maar zijn websites onbereikbaar, zo wel via domeinnaam alsook via ip.

Waarom er wel ping is maar geen internet begrijp ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door kroepmoesje op 12-05-2013 22:09 ]

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Op het moment dat je geen internet meer hebt kan je kijken op de router of je wel een uitgaande iP hebt ?

• kroepmoesje
Die is er, want bedrade pc's hebben nergens last van.
Via WiFi kan ik gewoon ICMP pakketten de wereld in sturen, maar kan geen sites openen.

Een firewall die op random tijden aanspringt is niet mogelijk, nu ik een accespoint gebruik. Ook wordt WiFi om bepaalde tijden niet uitgeschakeld, dat zal namelijk inhouden dat ik helemaal geen bereik zou hebben, maar die blijft gek genoeg gewoon op "goed" of "uitstekend" staan.

• Noxious Inc.
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-09 11:50

Noxious Inc.

Ik doe iets met computers...

kroepmoesje schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:38:
Die is er, want bedrade pc's hebben nergens last van.
Via WiFi kan ik gewoon ICMP pakketten de wereld in sturen, maar kan geen sites openen.

Een firewall die op random tijden aanspringt is niet mogelijk, nu ik een accespoint gebruik. Ook wordt WiFi om bepaalde tijden niet uitgeschakeld, dat zal namelijk inhouden dat ik helemaal geen bereik zou hebben, maar die blijft gek genoeg gewoon op "goed" of "uitstekend" staan.
Hoi kroepmoesje,

Hoe heb je de ECB350 ingesteld?
Zijn er meerdere Wi-Fi netwerken in je omgeving? En zo ja, heb je toevallig ook al de omgeving gescant m.b.t. de kanalen die rondzingen?

Je kan met de inSSIDer een globaal inzicht krijgen van je omgeving.

iPhone 15 Pro | MacBook Pro 14" M3Pro | macOS | Linux (Ubuntu) | Windows (95, 98, 2000, XP, 7, 8.1, 10, 11) | Server (2012, 2016, 2019, 2022) | VMWare ESXi (6.x, 7.x) | Proxmox (8.x.x)

• kroepmoesje
Thanks voor je reactie.

Welke settings wil je graag weten?

Ik ben met inSSIDer aan de gang geweest en zag dat mijn WiFi netwerk ruim meer bereik had dan de netwerken in de buurt. Kanaal 5 zag ik nog veel ruimte en ben daar eens overheen gaan zenden, helaas zonder resultaat.

Wat mij opvalt is dat het internet weer in de benen komt, zodra de ECB350 wordt geherstart.

Inmiddels heb ik ook de HP switch gecleared, ook zonder resultaat (maar het lijkt mij uberhoupt onmogelijk dat de HP de boosdoener is, aangezien de ECB350 eerst nog via een netgear switch (met andere pc's) wordt aangesloten en de overige bedrade pc's nergens last van hebben.

Een andere SSID met wachtwoord heeft ook niet geholpen.

Dit probleem wordt met de dag vreemder.

• Noxious Inc.

Noxious Inc.

Ik neem aan dat je een vast IP adres hebt meegegeven aan de ECB?

Kijk eens wat er gebeurd als je deze op 'Dynamic' zet, en via de DHCP het IP adres achterhaalt.

Ik heb een soort gelijk scenario gehad, achter een simpele Sitecom 'domme' switch... Nadat het IP adres dynamisch was gezet, probleem verholpen... heel vreemd.

iPhone 15 Pro | MacBook Pro 14" M3Pro | macOS | Linux (Ubuntu) | Windows (95, 98, 2000, XP, 7, 8.1, 10, 11) | Server (2012, 2016, 2019, 2022) | VMWare ESXi (6.x, 7.x) | Proxmox (8.x.x)

• kroepmoesje
Ik heb hem nu op dynamisch staan, ben benieuwd!

• Noxious Inc.

Noxious Inc.

kroepmoesje schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:00:
Ik heb hem nu op dynamisch staan, ben benieuwd!
En?

• kroepmoesje
Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ik kan ook niks geks in de logs vinden.
Ik zal eens kijken wat er gebeurt wanneer ik de Engenius direct op de HP 1810 zet.

• kroepmoesje
Inmiddels terug van vakantie...

De HP switch is ook vervangen (ik had immers de switch van benenden - welke het probleem niet leek te zijn nog liggen) en ook dat bood geen soelaas.
Enige wat nu nog niet is omgewisselt, is het modem. Dat gaat binnenkort gebeuren want heb nog zo'n ubee geval van ziggo liggen.

Dat het aan het kanaal ligt of aan verstrong in het signaal ligt, kan ik me bijna niet voorstellen. Waarom zou het interne netwerk dan nog wel snel gaan? Ik kan zelfs videostreamen vanaf de beveiligingscamera's over WiFi. Wil ik naar buiten, is het onmogelijk om een verbinding op te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door kroepmoesje op 12-07-2013 16:00 ]

Verwijderd

Ben benieuwd naar de uiteindelijke oplossing.

Ik stoei al tijden met dit issue.

Modem van Ziggo is inmiddels vervangen.
Pagina: 1