Toon posts:

Internet vaak langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Momenteel heb ik in mijn deskop pc de volgende wifi adapter zitten.

Sweex LW302 Wireless Lan PCI Card 300 Mbps 802.11n

Deze is al enkele jaren oud en heeft in mijn ogen wat problemen met de internet snelheid.

Mijn verbinding is namelijk maar 36 mbps, dit terwijl de meeste toch gewoon 54 mbps hebben.

Tevens wil ik mededelen dat de router 10 meter van mijn pc afstaat en dan etage lager.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:41:
Heey,
Sweex LW302 Wireless Lan PCI Card 300 Mbps 802.11n
Sweex is nu niet echt een de beste in netwerkkaarten
Mijn verbinding is namelijk maar 36 mbps, dit terwijl de meeste toch gewoon 54 mbps hebben.
Wat voor een router heb je precies? Als 54 het max is, dan haal je met 36 toch geen slechte snelheid.
Tevens wil ik mededelen dat de router 10 meter van mijn pc afstaat en dan etage lager.
Daar is waarschijnlijk het issue. Wat voor een huis is het? Vergeet niet dat wifi slecht door muren of vloeren gaan.
Ik denk dat het geen slechte snelheid is voor de verbinding.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-12 16:17

Perkouw

Moderator General Chat
36 ten opzichte van de 54 is in mijn ogen met de gebruikte apparatuur en de afstand gewoon acceptabel. Of heb je ook echt last van trager internet zoals je in de titel aangeeft ?

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 12-05-2013 17:19 ]

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-11 22:46
Wifi-snelheid is wel wat anders dan je internetsnelheid. Een wifi-snelheid van 36 Mbps sluit natuurlijk niet uit dat je internetsnelheid zo laag kan zijn als 1 Mbps; dus: hoe snel is je abonnement en is het dsl/kabel/glas en wat trek je daadwerkelijk binnen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. en nu :?

Zoals al gezegd: als je een verbindingssnelheid van 36 mbps hebt lijkt mij er niets aan de hand.
Het is mij (en anderen) niet duidelijk wat nu je probleem is en wat je van ons verwacht.

Tijd voor een nieuwe sig..

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 13:11
Daarbij moet je ook rekeninghouden dat een wireless verbinding half-duplex is dus alleen praten of luisteren niet tegelijk.
Pagina: 1