Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Nieuw systeem loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb het volgende probleem, na het assembleren van systeem dacht ik ff vlug Windows 8 installeren en off we go, maar viel dit effen tegen.
Ging al mis bij installatie W8, liep daar al vast maar uiteindelijk toch geïnstalleerd gekregen.
Nu heb ik vastlopers bij zowel het starten van het BIOS als bij het starten van W8 en als ik W8 kan starten daar ook na tijdje, zo'n 10 min., loopt hij ook vast.
Geen BSOD.

Systeem bestaat uit het volgende

Moederbord: Gigabyte GA H77M-D3H
Geheugen : Corsair XMS 4GB(2x2GB) 1333MHz
Processor : Pentium G860 + stockkoeler ( temp 30° in BIOS)
Voeding : Corsair CX 430
SSD: Crucial m4 64GB ( in BIOS in AHCI)
HDD: WD Green 640 GB
Wireless kaartje :TP-LINK TL-WN851ND 300Mbps Wireless N PCI Adapter
Case: Cooler Master HAF 912
Besturing : Windows 8 64bit (legaal)

Volgende geprobeerd :

- kaal gestart (alleen voeding, geheugen, moederbord en processor + stockkoeler) -> loopt na een tijdje vast in BIOS
- kaal starten met iedere keer 1 geheugen latje -> loopt na een tijdje vast in BIOS
- nieuw geheugen gestoken Kingston HyperX blu 4GB 1333MHz (2x2GB) -> loopt vast
- starten met telkens 1 latje -> loopt vast
- moederbord vernieuwd naar opnieuw een Gigabyte GA H77M-D3H + nieuwe koelpasta op processor
- starten met nieuw MB + Corsair geheugen (latje per latje) + processor -> loopt na een tijdje vast in BIOS
- starten met nieuw moederbord + Kingston geheugen latje per latje) + processor -> loopt na een tijdje vast in BIOS
- BIOS geflasht, probleem blijft
- gekeken welke processors en geheugen het moederbord ondersteunt, Pentium G860 en mijn gebruikte geheugen worden ondersteunt
- gekeken welk type geheugen wordt ondersteunt door processor, ook hier wordt mijn geheugen ondersteunt
- voeding geplaatst in mijn ander systeem, deze werkt hier perfect (dus slechte voeding ook uitgesloten)

Processor niet uitgetest, maar lijkt me sterk dat er daar wat mis mee is (kan natuurlijk)

Alles geprobeerd (of zie ik iets over het hoofd)

Toch al zo'n systeem of 8-9 geassembleerd, dus toch al geen leek meer in hardware.

Nu ten einde raad en hoop op jullie hulp

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:20

Perkouw

Moderator General Chat
Draai eens een memtest. Denk dat er iets is met het geheugen als ik het zo lees.

[ Voor 18% gewijzigd door Perkouw op 12-05-2013 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Al verschillende latjes gestoken Corsair 4GB(2x2GB) en Kingston Hyper Blu 4GB(2x2GB), beiden 1333MHz.
Ook al latje per latje geprobeerd, haalt niks uit.
Zitten in dual channel zoals aangegeven door fabrikant.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:20

Perkouw

Moderator General Chat
Draai alsnog even Memtest86+, zie mijn post hierboven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok Perkouw ga Memtest86+ eens laten lopen, hoelang moet die zo lopen?

Verwijderd

Topicstarter
Memtest uitgevoerd en geeft geen errors.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
En wat zegt de bios bij je 'Pc Health' qua temperaturen/voltages? En je zegt in je start post 'kaal gestart', maar ik lees niets over een videokaart? Heb je dus ook de onboard videokaart gebruikt?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-10 12:04
Ik vermoed dat je toch is moet kijken naar je CPU, je GPU zit onboard dus ook op je CPU. Kaal gestart, dus zonder HDD/SSD?

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

• mousekraker
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-11 20:34
Heb je een bios reset al uitgevoerd? Is misschien ook de moeite waard om een keer te doen

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:32
P4 stekker van je voeding wel aangesloten op het moederbord?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:52
Misschien je videokaart kapot, een klant van mij had ook een nieuw computer gekocht maar liep telkens vast, bleek het de videokaart te zijn met een defecte geheugenchip.

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:19
Ik neem aan dat je het ook hebt geprobeerd zonder het wireless kaartje? Als ik me niet vergis wordt die niet standaard ondersteund in Windows 8 en kan vastlopers veroorzaken.
Pagina: 1