Zelfbouw mediaspeler met scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drommel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-08-2023
Hallo mede tweakers!

Ik ben bezig met een project waarbij ik wel wat hulp kan gebruiken, dus ik dacht ik ga eens kijken wat mijn mede-tweakers voor expertise kunnen bijdragen.

Als cadeautje voor mijn zus haar huwelijk wilde ik haar en haar man een mediaspeler vol met leuke tv-series kado doen, vanwege het feit dat ik hun heb aangestoken met mijn liefde voor hoogwaardige tv als Breaking Bad, The Wire en The Sopranos.

Nu had vond ik tussen wat elektronicatroep een 13" schermpje uit een winkelreclamezuil dat het prima deed. Bovendien zat er een controllerbordje op het scherm met daarop een analoge av aansluiting, exact dezelfde als op de mediaspeler. Ik dacht dat dus even aan elkaar aan te sluiten en er een leuk behuizinkje omheen te maken zodat het een all in one mediaspelertje zou worden, maar dat valt tot nu toe tegen.

Omdat het een onderdeel van een demomodel is lijkt een aanwezig sd-kaart slot roet in het eten te gooien, deze zit in tegenstelling tot de av ingang rechtstreeks op het "moederbord" en lijkt het als enige te doen.(speelt mp4 af als er een sd kaartje ingaat) De andere ingangen doen niks. Nu zitten er verder geen knoppen op, afgezien van een aan/uit knop, dus de source selecteren gaat helaas niet.

Nu is die funtionaliteit van dat sd kaartje natuurlijk geinig, maar ik wil vooral de 500gb aan video die ik op de mediaspeler heb gezet kunnen weergeven :)

Het apparaat is een prodvx m113 dit is eigenlijk gewoon een 13,3" paneeltje met een simpele mediaspeler rechtstreeks op de inverter aangesloten. Er zit dus een sd slot op de printplaat, en op een verbonden printplaat zit de adapter, een vga poort, usb poort, audio jack en analoge a/v.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y39/daanalmighty/20130512_120850.jpg

Het ding lijkt een i/r sensor te hebben. Wellicht dat ik daar iets mee kan bedienen, wil het niet dat ik de afstandbediening uiteraard niet heb...

Goeie ideeën hoor ik graag!

[ Voor 3% gewijzigd door drommel op 12-05-2013 12:20 ]