Titan.... dedi physx kaart?

Pagina: 1
Acties:

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Heb m binnen (kostte me een nier, stuk lever en een paar liter bloed :+ ), de Titan.

Deze gaat mijn 580GTX 3gb vervangen.

Naast de 580 heb ik een 560ti hangen, welke deze ondersteunt als ik een physx spelletje doe en anders als ie uit zn neus staat te vreten doetie mee aan gpgpu dingetjes (doet ongeveer 1/3 - 1/2 van de 580, leuk meegenomen).

Voor de slimmerikken die met een terechte opmerking komen : test het zelf lekker uit,
hier de verdediging : Alles is watergekoeld en de PC is ingebouwd. dus ik wil dat eenmalig doormaken om weer de halve kamer te verbouwen om mn pc eruit te vissen en de loop aan te passen (drainen is ook vrij lastig).

Nu kan ik die kaart er in laten zodat ie meedoet met gpgpu, maar ik wil ook een beetje van de extra hitte af.
Tenzij die kaart daadwerkelijk wat toevoegt aan de prestaties hou ik m drbij...

iemand die iets kan roepen? (liefst beargumenteerd met een bron?)

Ja ik speel nog ouwe meuk, Ja die titan is overkill voor t meeste wat ik doe ;)
Maar na een aantal jaren (en div hw upgrade) kun je sommige spellen pas helemaal voluit spelen, zoals je ze ooit hebt willen spelen).

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:41
Het is maar de vraag of je er een merkbaar voordeel van hebt, bovendien zijn er maar een handvol titels waar physX op de gpu draait.

Ik zou hem eruit halen, marginaal betere prestaties in een enkele titel is het idle verbruik niet waard.

http://www.overclock.net/t/1361300/dedicated-physx-card

Mechwarrior Online: Flapdrol

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

KaWaReZ schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 23:59:
Heb m binnen (kostte me een nier, stuk lever en een paar liter bloed :+ ), de Titan.
hahahahahah
Goede vervanging voor je hartkamers.

Ben nu ook aan het sparen voor zo'n apparaat. Je moet een keer zoiets in je pc hebben gehad. Daarna weer verkopen op tijd:).
Dedicated physx kan trouwens in bepaalde games de performance doen kelderen.

[ Voor 9% gewijzigd door A87 op 12-05-2013 00:50 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik denk afhankelijk van je systeem dat een tweede high end kaart toch een bottleneck kan spelen. Tja.. ik weet niet wat je gaat doen precies .. gamen? programmeren? err.. naar kijken? :+ (wel gave kaart gewoon! )

Mag ik je nier overnemen overigens? :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Hehehe,

gamen en gpgpu. Enerzijds kan ik m er sowieso in laten en physx gewoon softwarematig instellen op de titan, en dan m gebruiken voor gpgpu, maar wil toch wat hitte kwijt...

Nu ligt ie in zn doos (meteen de signature gepakt) een beetje te niksen.. muismat is al wel in gebruik... Muis glijdt er lekker overheen...