[PC Indie] Stonehearth

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miturion
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09-2023
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img19/6849/2n8l.png

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/543/149/b251f52376ba74bd795e27095a4ee4b0_large.png?1366916935
'dorpje' in het begin van het spel

Voor de geïnteresseerden van survival-strategiespellen zoals Dwarf Fortress / Timber & Stone, er is nu Stonehearth. Het is een spel met ambitieuze plannen voor dit genre, zoals multiplayer (Co-op en pvp), een goede ondersteuning voor mods en boss-fights. Ook willen ze meer strategie in bijvoorbeeld farmen stoppen dan alleen maar 'bouw een farmplot'.
De kickstarter is 30 mei 2013 afgelopen en heeft toen 751.920 dollar opgehaald + ongeveer 80.000 dollar via paypal. En Stonehearth is geaccepteerd bij steam greenlight.
De alpha is gestart op 30 december 2013. Release is ergens september 2014.
Iedereen die een beta-acces heeft gekocht via kickstarter, later via humblebundle of de website heeft toegang tot deze alpha!

Momenteel kun je nog de 'Stonehearth Graphics Test 1 en 2' downloaden die gebruikt zijn voor bug testing.
http://stonehearth.net/20...tonehearth-graphics-test/
http://stonehearth.net/20...raphics-test-v2-released/

Hier een korte samenvatting van Radiant Entertainment zelf:

"Stonehearth is a game about building and conquest in an epic, fantasy setting. The game is equal parts sandbox, RTS, and RPG.

In Stonehearth you lead a band of settlers who must carve out their place in the world by gathering resources and building fortifications, while under constant threat from intruders. As your settlement grows, you will eventually train up a standing army then venture forth into the world, where greater challenges await.

Stonehearth’s simulation and city-building aspects are inspired by the great Dwarf Fortress and Minecraft. We are also inspired by the games we loved as kids: the Warcraft RTS games, Final Fantasy Tactics, and pen and paper RPGs.[/center]

Put it all together and you end up with something like this:

Randomly generated, destructible worlds built with voxels
Creative building on both large and small scales, from cities to teacups
Scripted RPG-style content to discover and adventure through
Robust class trees for both combat and civilian units
RTS-style combat with an emphasis on tactics over micro management"

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/543/151/e71af3495f07c746d9b430bc67536d1a_large.png?1366916986
'stadje' veel verder in het spel

Video waarin het bouwen wordt getoond in de pre-alpha:

De volgende stretchgoals zijn bij de kickstarter gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/630/253/99eebd4dcf8b0798d5f9bf0fbcdb1cad_large.png?1369865031

Kickstarter (30 mei 2013 afgelopen):
http://www.kickstarter.co...9245/stonehearth?ref=live

Livestream waarin een van de makers een magma smid maakt en waarin je kunt zien hoe makkelijk het maken van nieuwe units gaat (programma is Qubicle). Er zijn nog vele andere livestreams beschikbaar:
http://www.twitch.tv/radiantentertainment/b/401398404

website ontwikkelaar:
http://stonehearth.net/

[ Voor 33% gewijzigd door Miturion op 01-01-2014 19:52 . Reden: additie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Ziet er interessant uit. Hopelijk word het een goede game. Zou leuk zijn als ze zouden garanderen dat je een Steam key krijgt als ze door Greenlight komen, dan zou ik deze wel backen denk ik, misschien zelfs voor 2 copies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ziet er erg leuk uit moet ik zeggen!
Ik krijg een beetje een Setlers 2 gevoel erbij, gemixed met Lego en dan in 3D. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Toen ik de titel las dacht ik eerst het antwoord op hearthstone. Maar ziet er zeker leuk uit. Minecraft spreekt me niet zo aan, maar dit wel moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Ziet er veelbelovend uit. Zo te zien gaan ze het wel redden.... Ik ga niet backen, maar ik houd het zeker in de gaten

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:45
Ziet er goed uit! Ga waarschijnlijk wel even backen. Hoop toch wel echt dat ze multiplayer redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miturion
Ja, dat is eigenlijk wel zeker. Als je een beetje bekend bent met kickstarter weet je dat er in de laatste paar dagen nog wel zo'n 25 % of meer bij komt. Maar met de huidige 10k per dag haal je de goal ook makkelijk. Kicktraq voorspeld zelfs het eindtotaal ergens tussen 600 en 700k. En die zit meestal wel vrij aardig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
Dat zou mooi zijn. Duurt alleen nog wel even voordat het uit is :(... Weet iemand trouwens wat ze met alternate planes bedoelen? Dat ene wat ze toevoegen als ze 500k redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Penait1 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:01:
Dat zou mooi zijn. Duurt alleen nog wel even voordat het uit is :(... Weet iemand trouwens wat ze met alternate planes bedoelen? Dat ene wat ze toevoegen als ze 500k redden?
Alternatieve dimensies waarschijnlijk, zoiets als de Nether in minecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
Yay, seasons is net bereikt! :-)
Nog even 20k door en er is multiplayer, can't wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Nog een kickstarter over alweer hetzelfde onderwerp? Kickstarter is niet echt goed voor creativiteit is het wel? Menmaakt alleen maar hetzelfde en aapt elkaar na, dat zijn ook de projecten die funding krijgen. Beetje goedkoop en makkelijk scoren.

Ziet er precies hetzelfde uit als al die anderen eigelijk, ik zou graag eens een topic zien over een kickstarter spel dat daadwerkelijk is afgekomen!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
Postius schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:08:
Nog een kickstarter over alweer hetzelfde onderwerp? Kickstarter is niet echt goed voor creativiteit is het wel? Menmaakt alleen maar hetzelfde en aapt elkaar na, dat zijn ook de projecten die funding krijgen. Beetje goedkoop en makkelijk scoren.

Ziet er precies hetzelfde uit als al die anderen eigelijk, ik zou graag eens een topic zien over een kickstarter spel dat daadwerkelijk is afgekomen!
Welke andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:59

The Chosen One

Zie signature!

Hetzelfde onderwerp? Dit is een game forum dus dan komen er topics over games ja. :D

En vind dit genoeg unieke punten hebben hoor. Een bepaalde artstijl hebben betekend niet dat het gelijk hetzelfde is.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Das nu al het tigste van zon projecten op kickstart, Lijkt wel heel veel op towns/gnomoria en nog wat uit die range, Zouden een paar van die lui nu niet eens samen kunnen werken, ipv elk hun eigen grootendeels hetzelfde game te ontwikkelen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

heuveltje schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:44:
Das nu al het tigste van zon projecten op kickstart, Lijkt wel heel veel op towns/gnomoria en nog wat uit die range, Zouden een paar van die lui nu niet eens samen kunnen werken, ipv elk hun eigen grootendeels hetzelfde game te ontwikkelen ?
In welke totaal willekeurige industrie is dit niet het geval? Zoiets heet volgens mij concurrentie.... Ik begrijp je utopische idee wel hoor.

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Zo, Settler Tier genomen, 1x beta access en 2x de game, mocht de vriendin toch nog interesse krijigen, ondanks dat ze zulke spellen liever first person speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook maar gepledged. De art-style is niet helemaal mijn ding, maar het concept spreekt mij wel aan :) Ben groot fan van Settlers 2 :)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 24-05-2013 12:59 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024

Timber and Stone is inmiddels toe aan versie 1.2 :)
Dat er veel hetzelfde soort games gemaakt worden... Tsjah, dat is nu eenmaal de game industrie.
Als iets verkoopt, waarom zou je dan risico nemen en iets anders maken? :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Lijkt me een leuke!

Gelijk even voten indien je dit ook op steam wilt :)
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=142375476

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotgunbunny
  • Laatst online: 22-02 20:17
Ik ben het op zich wel met Postius eens, er zijn meerdere spellen die (deels) de look & feel van Minecraft proberen na te apen en dit is er duidelijk eentje. Vind 't ook vaak een beetje triest, als je kijkt naar hoeveel WoW clones er zijn en hoeveel DOTA clones er gaan komen, bijvoorbeeld. :)

Toch klinkt dit erg interessant, vooral het RPG en RTS gedeelte spreekt mij wel aan. Dat is juist wat ik in Minecraft erg mis.

Ik hou me toch maar in om te gaan Kickstarteren. Als ik elk spel dat leuk lijkt ga sponsoren, blijft er weinig portemonnee over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Ja, de voxelige look a la Minecraft is inderdaad overduidelijk, al moet ik zeggen dat ze het op zich wel leuk hebben uitgevoerd, met de hogere voxelresolutie.

Verder vind ik het spel qua gameplay een stuk meer op Settlers 2 lijken dan op Minecraft (maar ik heb Minecraft maar een paar uur gespeeld, ik knapte af op de look, dus ik weet niet of Minecraft ook Settlers-achtige elementen heeft, correct me if I'm wrong :) ).

En dat er (blijkbaar?) meerdere spellen zijn die in hetzelfde genre zitten, tja, daar doe je weinig aan. Je ziet nu eenmaal vaak bepaalde trends.
Zowel in genre als in thematiek. Dit zie je in alle media, ook films en boeken.
Zie bijvoorbeeld de superherotrend in de films, de SM-trend in boeken en de zombietrend in games.
Of de roguelikes en on-rails-shooters in de gamewereld die er veel zijn. En dus ook survival-/crafting-strategy. En de al genoemde MOBA's.
Over een (paar) jaar, zullen de genres alsmede thematiek weer iets anders zijn (met een hoop gelijklijkende games)

Ik ben trouwens benieuwd waar modders allemaal mee gaan komen en hoe uitgebreid de 'modules' gaan worden.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 24-05-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Laatst online: 20-09 13:05
Inmiddels ook gepledged, dit lijkt mij wel een leuke game!
Het bouwen in het filmpje ziet er leuk uit met stijgers enzo ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Blijkbaar is er dus gewoon vraag naar die games, en zijn de games die er momenteel zijn niet genoeg, anders worden ze niet gefund. Wat had je dan precies gewild? Ook erg makkelijk om op basis hiervan te stellen dat Kickstarter uberhaupt niet goed is voor creativiteit, want heb toch wel wat unieke games voorbij zien komen.

Daarnaast heb je het hier voornamelijk over graphics, want deze game lijkt veel meer een city builder dan DW/T&S en soortgelijken.
ik zou graag eens een topic zien over een kickstarter spel dat daadwerkelijk is afgekomen!
Er zijn al games die af zijn gekomen.

Maar wat is nu precies het probleem? Je lijkt hier nogal wat kritiek op Kickstarter te hebben, maar mij ontgaat even waar dat precies op is gebaseerd. Dat er games worden gefund die niet uniek genoeg zijn? Dat er sommige kickstarter projecten zijn die hun beloftes niet nakomen?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miturion
inderdaad, de vergelijking met minecraft gaat geheel mank. Evenals met Timber & Stone, ook al hebben ze als basis hetzelfde onderwerp.
Dat stemmen op steam greenlight is goed dat je dat zegt, zal het in de OP zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heb hun blog helemaal gelezen (staat niets in wat niet met de updates op Kickstarter vermeld is), en het lijkt me echt een heel erg leuk spel.
Het concept lijkt mij heel erg op Settlers 2, maar dan met RPG-invloeden en veel meer freeform, qua het bouwen van dingen. Supertof :)
Ik ben pas sinds gisteren achter dit spel gekomen, maar het staat nu met stip in mijn top 3 te verwachten spelen :)

Ik hoop wel dat ze genoeg voor elkaar krijgen in de tijd die ze zichzelf stellen (een beta einde van dit jaar), maar aan de andere kant hebben ze een aardig hoog werktempo en met de verkregen funds kunnen ze ook wat extra personeel aantrekken.
Ik heb er een zeer goed gevoel over :)

Ben wel benieuwd hoe groot de wereld zal worden uiteindelijk, dat heb ik niet gevonden, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Netjes, ondertussen al op $550.000 upgraded Musical Score stretch goal bereikt. Met een beetje geluk hebben we straks ook nog de Three Kingdoms Stretchgoal ^^

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/620/391/ee2be44a360e02beccceb52cb21d2cc1_large.png?1369539256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheace schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:45:
Netjes, ondertussen al op $550.000 upgraded Musical Score stretch goal bereikt. Met een beetje geluk hebben we straks ook nog de Three Kingdoms Stretchgoal ^^

[afbeelding]
die halen we want ik heb mijn centjes er nog niet in zitten d-;

zolang het niet nodig is ga ik er niet achter aan d-;
Na the repopulation, timber and stone, castlestory, dead state en de nieuwe game van lord british ben ik even aan het kalmeren van het kickstarter geweld d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:39:
[...]
Na the repopulation, timber and stone, castlestory, dead state en de nieuwe game van lord british ben ik even aan het kalmeren van het kickstarter geweld d-;
Wat ik meestal doe is voor mezelf bepalen of hun doelen realistisch zijn voor het geld wat ze ervoor willen. Ik heb 1 gok gedaan met http://elite.frontier.co.uk

In dit geval zijn de graphics zeer snel te realiseren, dus hiervoor zijn ze relatief weinig resources kwijt. Muziek is meestal geen 'deal breaker', er is nog geen spel geannuleerd vanwege de muziek. De gameplay is vervolgens wel belangrijk. In dit geval gaan zit niet voor story driven content maar generated content (hiermee bedoel ik dat de content ontstaat omdat de wereld erom vraagt).

Al met al is het een spel die prima te realiseren is waarbij ze ook een ruime deadline gekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:09
Als ik naar de basis kijk en het animo, dan denk ik wel dat ze er gaan komen.
Zeker nu bekende youtubers zoals Sjin van de Yogscast video's uploaden met wat gameplay en uitleg zal het hard gaan. Ook is er na het einde van de Kickstart over drie dagen nog 2 weken om met paypal te betalen, deze betalingen worden nu niet meegenomen in de kickstart. Hierdoor zal het budget nog een stuk(je) hoger uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het staat nu op 570k en op 24 mei was het Paypal-bedrag 27k.

Ik denk dat we er wel uit kunnen gaan dat de volgende stretch goal gehaald is (Three Kingdoms) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Iedere keer dat ik hier in dit draadje kom denk ik: "Oh gaaf, misschien toch maar backen".
Vervolgens kom ik op de kickstarter en zie ik weer dec 2013 beta (@ $30) en sept 2014 staan en haak ik weer af.

Het hele punt is daarbij ook dat als je zo'n giga lange Beta hebt, het spel waarschijnlijk wel gaat vervelen over die periode. Het kan op dit moment wel een leuke titel zijn / lijken, maar over anderhalf jaar kan er alweer zoveel ander mooi spul uitgekomen zijn...

Als ze nu toch al zoveel binnen hebben gehaald, zouden ze dan niet eens meer personeel aan gaan trekken om deze release ook vooral wat eerder te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het is goedkoper om te backen zonder beta-access :) (zonder $15, met $30). Dan is het nog een relatieve verrassing als het uitkomt ;)

Overigens zijn er talloze spellen die laten zien dat een langdurige alpha/beta wel leuk kan zijn, omdat je er met elke iteratie wel nieuwe dingen bijkrijgt of verbeteringen van het spel.
Zie bijvoorbeeld Kerbal Space Program of Prison Architect :)
Kerbal Space Program is al twee jaar in alpha en heeft nog niet eens beta-status bereikt :P

Maar persoonlijk vind ik de roadmap (in december al een beta) eigenlijk nogal krap en zet er vraagtekens bij of ze dát wel zullen halen. Een spel is niet in een paar maanden in elkaar gezet.

[ Voor 41% gewijzigd door anandus op 27-05-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Ik heb mijn pledge maar verhoogd naar 45 want mijn vriendin's ogen begonnen te glitteren toen ze van dat katje hoorde maar achteraf las ik dat dat enkel voor 1 van de 2 accounts zou zijn -O- (de beta account), dus dan maar 2x beta + 2x release game *O*

Die Three Kingdoms is ondertussen wel bereikt waarschijnlijk inderdaad. Hoop bijna dat ze het hier maar even bij gaan laten, ze zullen het al druk genoeg krijgen met wat ze nu op hun bord hebben :)

[ Voor 29% gewijzigd door Pheace op 27-05-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
djunicron schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:05:
....
Het hele punt is daarbij ook dat als je zo'n giga lange Beta hebt, het spel waarschijnlijk wel gaat vervelen over die periode. Het kan op dit moment wel een leuke titel zijn / lijken, maar over anderhalf jaar kan er alweer zoveel ander mooi spul uitgekomen zijn...
....
Dat denk ik niet, games als minecraft en kerbal space program hebben ook een lange beta gehad, en voor minecraft zijn er in de tussentijd genoeg mods uitgekomen zodat het niet ging vervelen.
Stonehearth, waarbij modding zo'n groot onderdeel van het spel gaat uitmaken, zal niet snel gaan vervelen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mwah, dat is waar, met wat mods zou het inderdaad leuk kunnen worden.
Dus ik dacht, laat ik niet als bij Planetary Annihalation de Kickstarter missen en meer $$ moeten neerleggen, blijkt dat je het via Amazon moet doen. Amazon payments waarbij al m'n 3 prive adressen al geregistreerd zijn volgens Amazon, waarbij ik geen reset-email binnen krijg.

Iemand nog ideeën of opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Paypal kan ook, check de kickstarter pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
Als je met Paypal betaald duurt de transaction wel lang.
2 tot 3 werkdagen heb ik gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mhm... Nahjah, dat is dan maar zo, mijn $$$ zijn ook onderweg via paypal, hoe lomp om dat te missen.

575k, ik vraag me af of ze die 600k gaan halen eigenlijk. Het loopt wel door, maar het gaat er nog op spannen...

[ Voor 36% gewijzigd door djunicron op 27-05-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De 600k hebben ze al met Paypal erbij :)

Ze moeten even nieuwe stretch goals verzinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:38:
De 600k hebben ze al met Paypal erbij :)

Ze moeten even nieuwe stretch goals verzinnen :P
mijn kwartjes zitten er ook in.

beta acces. heerlijk nu al zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
Ik hoop dat ze geen stretch goals meer toevoegen, ze kunnen het geld beter gebruiken om wat ze nu voor ogen hebben eerder af te krijgen door mensen in te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ach, ze kunnen altijd als stretchgoals nog post-release dingen toevoegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we wachten het wel af.

nu terug naar timber and stone d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miturion
Ja, post-release stretchgoals is ook prima.

Ze laten de mogelijkheid om te backen via paypal na de kickstarter nog open, 2 weken als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 14:55
Ik heb ook gebacked, lijkt me ene leuk spelletje die je lang kan spelen of hier en daar een half uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad. stretch goals leuk maar laat ze opschieten met de beta d-;

ben benieuwd naar de volgende goals.
Normaal heb ik zoiets van stretchgoals MEH maar nu wel erg nieuwschierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miturion
Hier zijn ze. Het zijn post-release goals.

dwergen met ondergrondse elementen . 750.000 dollar is mogelijk haalbaar.
en op 1 miljoen een persistant world.

750.000 $ "New Playable Race: Dwarves: While the Three Kingdoms of humans spread across the world's surface, the dwarves build their own empire deep in the mountains and bedrock below.

This dwarven race will come complete with new art, entirely new play mechanics more suited to a dwarven disposition, and new classes and crafting recipes.

Help! All driven underground by fire and trapped by rocks. The ground shakes; Dwarven drums in the deep. We cannot get out... they are coming!

--Jiruk Firestarter, Goblin Shaman

1.000.000 $: Persistent, Connected World: We'll offer the option to host your game on our own servers (this may require a fee). All hosted games can choose to participate in entirely new gameplay modes with other hosted cities!

Here are some of the things we're thinking about:

Your cooperative games will be available all the time, not just when the computer serving the game is on.
Establish alliances and supply-routes between friendly, player controlled cities.
Trade in the global economy that spans all hosted games.
Band several cities together to create your own Empires"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Virtual Pizza Party met de developers op het moment:

http://www.twitch.tv/radiantentertainment

[ Voor 8% gewijzigd door Pheace op 28-05-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:15

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Budget stijgt nu met ongeveer $2000 per uur (afgaande op de laatste 2 uur), dus ze kunnen op 710000 komen uitgaande van lineair verband, wat met de paypal pledges mss wel de 750000 gaat halen.

Even duimen voor dwarves dus :)

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Het zou fijn zijn als ze de dwarves halen en de kans bestaat zeker nog maar ik zal het ook niet erg vinden als ze het niet halen, eerst even fijn op de base game richten, de rest komt later wel. (ook al is dit een post-release stretch goal uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, zoals ik het begreep zijn ze met z'n 2e momenteel, ik vraag me echt af hoe ze dit budget gaan gebruiken eigenlijk. Hardware en devkits zijn niet meer nodig voorlopig, tot ze aan het porten beginnen wellicht (linux / mac). Ik neem toch aan dat ze met $750.000 voor 1.5 jaar wat personeel gaan aantrekken.

Ik snap daarom de strechtgoal opzet eigenlijk niet zo in dit geval. Al die content die ze toevoegen (werkelijke content, niet de pets enzo) kunnen ze toch beter pas een eind richting de release (als de rest van de beta goed loopt) gaan maken of ook als "post-release" content uitbrengen?

Nu bewijst b.v. Minecraft dat dat ook wel anders kan, wat geleidelijker, maar dit spel zit toch iets anders in elkaar, ondanks dat het ook vooral sandbox is in opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
Ze zijn met z'n drieën, er is ook nog ene Stephanie bij betrokken,
Zij was er gisteren ook bij tijdens de livestream.

Ik hoop dat ze de beta versneld uitbrengen, nu ze het budget hebben om wat meer mensen aan te nemen.
Die laatste twee stretch-goals zijn pas na de release, en dat duurt nog wel even. Waarschijnlijk is de situatie tegen die tijd heel anders. (Dwarfs die in de game gemod worden door de community)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:12:
Tja, zoals ik het begreep zijn ze met z'n 2e momenteel, ik vraag me echt af hoe ze dit budget gaan gebruiken eigenlijk. Hardware en devkits zijn niet meer nodig voorlopig, tot ze aan het porten beginnen wellicht (linux / mac). Ik neem toch aan dat ze met $750.000 voor 1.5 jaar wat personeel gaan aantrekken.

Ik snap daarom de strechtgoal opzet eigenlijk niet zo in dit geval. Al die content die ze toevoegen (werkelijke content, niet de pets enzo) kunnen ze toch beter pas een eind richting de release (als de rest van de beta goed loopt) gaan maken of ook als "post-release" content uitbrengen?

Nu bewijst b.v. Minecraft dat dat ook wel anders kan, wat geleidelijker, maar dit spel zit toch iets anders in elkaar, ondanks dat het ook vooral sandbox is in opzet.
om te beginnen 750K min een teringberg aan belasting.
wat er dan nog over blijft investeren ze meestal in freelancers voor bepaalde zaken.
denk aan sound bites spites etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
En 10% voor Kickstarter en Amazon, die verdienen er lekker aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

$747k~ ondertussen met de paypal die laatste keer dat ze wat erover zeiden ~41k was, en nog 7 uur te gaan!

Niet dat we Dwarves Stretch Goal met de Slacker Backer Paypal niet gehaald zouden hebben maar toch fijn om het nu al te zien :)

Edit: 6 uur te gaan en de Dwarves zijn bereikt :D

[ Voor 89% gewijzigd door Pheace op 30-05-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ze zijn geëindigd op $751,920.
Ik hoop dat ze er iets moois van maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Inderdaad :) Ik ben benieuwd wat ze ervan maken.

Nu moet ik alleen nog even het spel vergeten tot het september 2014 is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
Ik ben maar voor de 30 dollar versie gegaan. :)
Dan krijg je de beta en kun je spelen in December, anders moet je wel absurd lang wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine joop schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:31:
Dan krijg je de beta en kun je spelen in December, anders moet je wel absurd lang wachten....
same here ga altijd voor de beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
kleine joop schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:31:
Nouja 'absurd lang' valt ook wel weer mee, de release is gepland voor september 2014 da's niet eens anderhalf jaar, zo voorbij :)
Er zijn Kickstarters/Indies die veel langer duren :P

Maar kan me voorstellen dat sommigen al met de beta willen spelen :) , ikzelf wacht (in dit geval) op het eindproduct.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 30-05-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
anandus schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:54:
[...]
Nouja 'absurd lang' valt ook wel weer mee, de release is gepland voor september 2014 da's niet eens anderhalf jaar, zo voorbij :)
Ik heb me een beetje te veel in het spel verdiept, en de kickstarter gestalkt.
Anderhalf jaar is eigenlijk nog wel te doen, maar niet als je staat te popelen om het te spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

anandus schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:54:
[...]

Maar kan me voorstellen dat sommigen al met de beta willen spelen :) , ikzelf wacht (in dit geval) op het eindproduct.
Het probleem komt meer als je regelmatig Youtube video's kijkt en je favorite youtubers al Stonehearth gaan spelen, dat zijn tijden dat je A) mogelijk zwaar spijt krijgt als youtube straks vol staat met Stonehearth, of B) al wel een beetje done bent met de game door al die video's voordat je uberhaupt de kans krijgt om zelf te spelen :)

Je kan het natuurlijk negeren maar dat is niet voor iedereen weggelegd xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zowiezo er kunnen niet genoeg van dit soort spellen gemaakt worden. misschien dat 1 dan de spijker volledig raakt d-;

towns
gnomoria
timber and stone
castle story
dwarf fortress
en stonehearth

het is het allemaal nog net niet helaas.
al begint timber and stone er aardig op te lijken en speelt die het lekkerst weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Pheace schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:19:
[...]

Het probleem komt meer als je regelmatig Youtube video's kijkt en je favorite youtubers al Stonehearth gaan spelen, dat zijn tijden dat je A) mogelijk zwaar spijt krijgt als youtube straks vol staat met Stonehearth, of B) al wel een beetje done bent met de game door al die video's voordat je uberhaupt de kans krijgt om zelf te spelen :)

Je kan het natuurlijk negeren maar dat is niet voor iedereen weggelegd xD
Ach, ik denk dat dat wel meevalt. De kracht van Stonehearth zit 'm natuurlijk erin dat eenieder z'n eigen creatie kan maken. En daarnaast, Settlers 2 speel ik ook nog steeds, dus dat komt volgens mij wel goed ;)
Daarnaast heb ik niet zoveel behoefte om naar andere mensen die spelen te kijken op Youtube, ik zou niet weten waarom :P
Maar ieder z'n ding natuurlijk :Y

Ondertussen bereid ik me wel voor op Stonehearth door gewoon lekker Settlers 2 te spelen, hetzelfde, maar dan geen freeform en geen orc-monsters :P
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:30:
zowiezo er kunnen niet genoeg van dit soort spellen gemaakt worden. misschien dat 1 dan de spijker volledig raakt d-;

towns
gnomoria
timber and stone
castle story
dwarf fortress
en stonehearth

het is het allemaal nog net niet helaas.
al begint timber and stone er aardig op te lijken en speelt die het lekkerst weg.
En je hebt al die spellen gespeeld? Geld teveel? Of gewoon een grote fan van het genre? :D _o_

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 30-05-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:40:
[...]
blablabla
[...]
En je hebt al die spellen gespeeld? Geld teveel? Of gewoon een grote fan van het genre? :D _o_
groot fan van dit genre.
Hou van complexe games en uitdagingen.
Die zitten er zeker in timber and stone en vooral in dwarf fortress. Maar nog geen van alle games is AF wel zeer uitgebreid en complex maar net niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
Het verschil met games als timber and stone is dat Stonehearth kwa graphics en stijl iets toegankelijker is voor het grote publiek. Timber and stone ziet er wel aardig uit, maar mist die cartoony/speelse stijl die Stonehearth wel heeft. :) Ik denk dat dat veel mensen aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine joop schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:21:
Het verschil met games als timber and stone is dat Stonehearth kwa graphics en stijl iets toegankelijker is voor het grote publiek. Timber and stone ziet er wel aardig uit, maar mist die cartoony/speelse stijl die Stonehearth wel heeft. :) Ik denk dat dat veel mensen aanspreekt.
mag ik hopen maar goed.
laat ze eerst een basis game maken zodat ik wat te slopen heb d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miturion
beginpost een update gegeven.

Je kunt nu de 'Stonehearth Graphics Test' downloaden om eventuele bugs door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Miturion schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:44:
beginpost een update gegeven.

Je kunt nu de 'Stonehearth Graphics Test' downloaden om eventuele bugs door te geven.
Moet eerlijk zeggen dat ik het echt al tijden niet meer gespeeld heb.
Probeerde het vorige week weer eens, maar snapte de helft van het spel niet meer...

Ah well, das het probleem als je in de beta zit :)

Edit: niet wakker, verkeerde spel -.-

[ Voor 5% gewijzigd door Renquin op 16-11-2013 19:45 ]

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:24
Renquin schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:43:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik het echt al tijden niet meer gespeeld heb.
Probeerde het vorige week weer eens, maar snapte de helft van het spel niet meer...

Ah well, das het probleem als je in de beta zit :)
????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Denk dat ie zich vergist met Hearthstone http://eu.battle.net/hearthstone/en/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Neuh... Vergis met met Timber and Stone -.-
Daar snap ik niets meer van :D

my bad ^_^

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Heb ook maar gebacked via paypal iemand enig idee wanneer de beta komt?

edit: op de website gevonden 2e helft van december is de alpha.

[ Voor 32% gewijzigd door mathiasv91 op 02-12-2013 14:27 ]

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:28
Het is dan misschien door iemand per ongeluk omhoog gegooid maar deze game wekt erg veel interesse bij mij! Even in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miturion
edit: op de website gevonden 2e helft van december is de alpha.
Ja, de beta is een alpha geworden. Iedereen die via kickstarter of later de beta heeft gekocht, krijgt 2e helft december toegang tot de alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miturion
nog een dagje tot de alpha. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Hmmm, 30 dec is bijna om, en ik heb nog geen Alpha gezien :|

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heli0s schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:12:
Hmmm, 30 dec is bijna om, en ik heb nog geen Alpha gezien :|
Voor ons ja voor de andere kant van de wereld moet het nog haast beginnen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miturion
Ja, ze hebben een uur geleden ofzo gepost dat het nog een paar uur duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Het is nu speelbaar... ziet er leuk uit, maar ze hebben nog veel te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
Het is nog nauwelijks speelbaar. Bij mij loopt het spel op een gegeven moment vast omdat m'n workers weigeren te bewegen, ook zijn er constant kleine bugs te vinden. De UI en world generation zijn dik in orde, maar ze moeten wel nog flink werken aan de AI en bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Oh, er is dus toch nog wat nieuws ;-)

Vond het maar wat stil de laatste tijd rondom dit alles. Ik heb volgens mij pas met de Beta toegang. Overigens, ik heb helemaal geen nieuwsbrieven ofzo van deze studio, dacht dat je dat als backer gewoon zou krijgen.

Binnenkort even eens kijken naar een lets play ofzo. Maar goed, als ik hierboven lees, is de alpha ook echt nog een alpha. (daar heb ik nooit echt trek in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:11
Ik heb de alpha even gespeeld en ik moet zeggen dat ik de potentie van dit spel wel voel :P Het is lang geleden dat ik zo'n soort spel heb kunnen spelen. (Hieronder versta ik dungeon keeper, maar ook the settlers)

Eerste indruk:
De UI is heel erg simpel gemaakt, het aanwijzen van crafting stations is goed te doen. Grappig dat dingen zoals stoelen en tafels bonussen geven. Het verzamelen van grondstoffen is ook makkelijk en duidelijk op dit moment, maar goed, zit zijn er op dit moment maar 2.

Huidige bugs die mij opvielen en die waarschijnlijk al in de tweede alpha verholpen worden zijn:
- Soms raakt een poppetje zijn pathfinding kwijt en blijft letterlijk staan
- Na de eerste nacht skipt het spel constant de tijd door naar de volgende nacht. Dit lagt heel erg en zorgt ervoor dat je eigenlijk niets kan doen
- Gebouwen worden niet afgemaakt
- Soms crasht het spel door het plaatsen van een gebouw

Wachten dus... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:31

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Een leuke bug die ik gezien heb is dat de werkers houtblokken maar blijven verplaatsen binnen de stockpile. De ene pakt hem op en plaatst hem. De ander pakt hetzelfde blok opnieuw op en plaatst het ergens anders waarna de ene het weer oppakt en weer een nieuwe plek geeft.

De Alpha geeft mij al een geweldig gevoel, de achtergrond muziek is awesome en kan niet wachten totdat er nieuwe features komen.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
djunicron schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:40:
Oh, er is dus toch nog wat nieuws ;-)

Vond het maar wat stil de laatste tijd rondom dit alles. Ik heb volgens mij pas met de Beta toegang. Overigens, ik heb helemaal geen nieuwsbrieven ofzo van deze studio, dacht dat je dat als backer gewoon zou krijgen.
Iedereen met beta toegang zou nu kunnen spelen, ze hebben beta-toegang gewoon hernoemt tot alpha-toegang. Als je wil, kan je het dus proberen.
All of you who have pre-ordered the “beta” (which we’ve renamed to Alpha) can download Stonehearth from your Humble Bundle download page. Check this post for instructions.
http://stonehearth.net/20...alpha-1-is-now-available/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
De game is tijdelijk met 20% korting te koop via Steam.
Ik volg dit spel al heel lang, maar elke keer blijf ik twijfelen.

Iemand hier die de laatste Alpha build speelt?
Is het aan te raden? Of is het toch beter om te wachten op de final release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik denk dat als je op de final wilt wachten, je nog wel enige jaren verder bent.
(als die er ooit komt)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Heb hem toch gekocht.
Je merkt echt dat het spel nog lang niet af is, maar ik zie de potentie.
Daar naast is het nu al leuk om te spelen. :)
Pagina: 1