LG IPS277L en AMD A10-5880K / HD 7660D niet volledig scherm

Pagina: 1
Acties:

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-12-2025
Beste Tweakers,

Op mijn mooie nieuwe monitor heb ik geen volledig scherm. Ik hou een soort interne bezel, terwijl de randen van de monitor nou juist zo mooi slank zijn... :'( Hij is via HDMI verbonden met het moederbord.

De specs:Ik heb van alle onderdelen de laatste drivers van de sites gehaald. Ik heb in de AMD Vision Engine Control Center onder "mijn digitale beeldschermen / opties schermgrootte" de Underscan-Overscan op 0% gezet. Sinds ik dit heb gedaan heb ik alleen nog boven en aan de zijkanten een zwarte rand van ongeveer 1cm. De resolutie staat op 1920x1080.

Ik weet ff niet meer waar ik verder moet zoeken 8)7 . Iemand een ideetje? _/-\o_

Edit 1: Ik heb voor windows 8 Ubuntu 12.04 als preview versie van een USB gedraait en die gebruikte wel de volledige monitor...

[ Voor 5% gewijzigd door Pabz op 11-05-2013 20:58 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Pabz schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:57:
Ik heb van alle onderdelen de laatste drivers van de sites gehaald. Ik heb in de AMD Vision Engine Control Center onder "mijn digitale beeldschermen / opties schermgrootte" de Underscan-Overscan op 0% gezet. Sinds ik dit heb gedaan heb ik alleen nog boven en aan de zijkanten een zwarte rand van ongeveer 1cm. De resolutie staat op 1920x1080.
Waarom zet je dat niet gewoon terug dan ?

[ Voor 84% gewijzigd door Perkouw op 11-05-2013 21:01 ]

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 22:54
Dat klopt. Onderdeel van die monitor is een soort interne bezel van 8-10mm aan de bovenkant en zijkanten. Maakt het overigens nog steeds een geweldige monitor (a)

PSN: MrMistral

• Pabz
Perkouw schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:00:
[...]

Waarom zet je dat niet gewoon terug dan ?
Tsja... Ik heb windows 8 voor een 10tje aangeschaft via surfspot dus het zijn de kosten niet, maar ik wil gewoon snappen waarom het niet werkt... Jij draait zelf Ubuntu?
MrMistral schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:04:
Dat klopt. Onderdeel van die monitor is een soort interne bezel van 8-10mm aan de bovenkant en zijkanten. Maakt het overigens nog steeds een geweldige monitor (a)
http://answers.lg.com/ans...ons-answers/questions.htm

QUESTION
What is the monitor's bezel width?

In some pictures, it looks like the monitor has an incredibly small (~1mm) bezel and in others, it looks like the monitor has a larger (~10 mm) bezel.
Category: I do not own this product
Interested in: Specifications
ASKED 5 MONTHS, 2 WEEKS AGO User Name: nmarinsek ON IPS277L-BN
1out of 1found this question helpful.
Answer this question
1 ANSWER
Unlike most traditional monitors that have a thick outer bezel around the panel, this monitor uses a very thin black plastic trim as the outer bezel, but there is also an "inner bezel" which is about 3/8" thick before the actual image of the screen is shown.

If you are thinking about multi-monitor setups, I estimate there is a gap approx 1/2" (12mm) when you combine both inner and outer bezel.

I think most get confused because when you look at picture on box, you can only see the thin outer plastic bezel. It's only when you power monitor you can see inner bezel that's under the screen.
ANSWERED 4 MONTHS, 1 WEEK AGO User Name: Glen3787Louisiana
0out of 0found this answer helpful.
Dat is nou jammer... Ga ik toch nog maar eens in Ubuntu kijken, misschien heb ik het wel verkeerd gezien. Waarom zou je nou een interne bezel maken? Daar snap ik nou echt helemaal niets van... :|

• MrMistral
Ik heb dezelfde monitor ook. Trust me, het ligt niet aan Ubuntu of whatever.
Voordeel ervan vind ik dat de monitor er mooier uit ziet. Zowel aan als uit. Uit is het gewoon een mooi egaal zwart vlak. Aan ligt het 'beeld' meer op de monitor ipv erin.

Schiet me ineens te binnen, schijn eens een zaklamp oid op je monitor als ie uit staat. Dan zie je de interne bezel ook ;)

[ Voor 20% gewijzigd door MrMistral op 11-05-2013 21:18 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

En met DVI?

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Dit lijkt me irrelevant. ;)
MrMistral schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:16:
Ik heb dezelfde monitor ook. Trust me, het ligt niet aan Ubuntu of whatever.
Voordeel ervan vind ik dat de monitor er mooier uit ziet. Zowel aan als uit. Uit is het gewoon een mooi egaal zwart vlak. Aan ligt het 'beeld' meer op de monitor ipv erin.

Schiet me ineens te binnen, schijn eens een zaklamp oid op je monitor als ie uit staat. Dan zie je de interne bezel ook ;)
Als ik dit zo lees dan is de TS niet duidelijk. Met Ubuntu wordt de monitor wel volledig gebruikt maar met Windows 8 niet, aldus de TS.

@TS, wat is het nu ? :/

[ Voor 10% gewijzigd door Perkouw op 11-05-2013 21:25 ]

• MrMistral
Perkouw schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:23:
[...]

Als ik dit zo lees dan is de TS niet duidelijk. Met Ubuntu wordt de monitor wel volledig gebruikt maar met Windows 8 niet.

@TS, wat is het nu ? :/
Dat lijkt mij onmogelijk 8)7

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
MrMistral schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:24:
[...]

Dat lijkt mij onmogelijk 8)7
Dat is dus wat de TS zegt. ;)
Tijd voor opheldering.

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 11-05-2013 21:26 ]

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:20
Pabz schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:12:
[...]

Waarom zou je nou een interne bezel maken? Daar snap ik nou echt helemaal niets van... :|
Op dit moment is een bezel van 2mm bijna onmogelijk is te maken of te duur is om te maken. LG heeft echter bijna alle plaatjes vreselijk gefotoshopt. LG heeft hierover veel kritiek gehad en uiteindelijk hebben ze op al hun websites de plaatjes verandert. Deze gast gaat hier uitgebreid over in.

• MrMistral
Edit: Zelfde link als vorige post :+

[ Voor 84% gewijzigd door MrMistral op 11-05-2013 21:29 ]

• Pabz
Heb inmiddels ook Ubuntu weer gedraaid en daar is inderdaad ook gewoon de interne bezel te zien. Waarschijnlijk de eerste keer dat ik mijn monitor startte en Ubuntu draaide, de <3 WOW-factor <3 waarschijnlijk zo groot was dat ik over de bezel heen heb gekeken....

Excuus voor de verwarring... 8)7

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Pabz schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:45:
Heb inmiddels ook Ubuntu weer gedraaid en daar is inderdaad ook gewoon de interne bezel te zien. Waarschijnlijk de eerste keer dat ik mijn monitor startte en Ubuntu draaide, de WOW-factor waarschijnlijk zo groot was dat ik over de bezel heen heb gekeken....

Excuus voor de verwarring.
Ghehe, kan gebeuren. ;)
Pagina: 1