Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wordpress te doen voor "leek" ?

Pagina: 1
Acties:

• freshman_sof
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-05 22:15
Is het te doen om zonder enige kennis van websites bouwen, via WP een site te maken?
Ben wel zo handig dat ik dingen redelijk snel onder de knie heb, maar hoor graag jullie reactie.
Uiteraard heb ik me al wel ingelezen, maar advies is nooit weg. Anders moet ik de site weer via iemand anders laten maken en zelf doen is wel zo leuk. :)

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Het ligt er maar net aan wat je voor ogen hebt. Ik zou zeggen probeer er eens mee te spelen en kijk hoe ver je komt. Dan kom je er het snelst achter of het je wel/niet gaat lukken.

• freshman_sof
dilemma is nu om alleen domeinregistratie te doen, of incl hosting en dan zelf aan de slag met WP.
Als het te lastig is, leg ik alvast de domeinen vast en laat ik later de site bouwen. als het tamelijk eenvoudig is, koop ik een hosting pakket incl domein,

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
http://wordpress.com/ even gratis proberen ? :)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het fenomeen database je niets zegt moet je er niet aan beginnen, of een goede handleiding bij de hand hebben. Je moet in ieder geval weten hoe je een database aan moet maken binnen je webhosting. FTP-toegang en de kennis daarvan is ook erg handig (anders krijg je niks op je server). De rest gaat redelijk eenvoudig en kun je zonder verdere kennis doen.

Gelukkig is er, zeker voor WordPress, ontzettend veel hulp te vinden op het web. Je bent simpelweg niet de eerste en de enige die er mee bezig gaat.

• freshman_sof
Heb het inmiddels geinstalleerd en het is gewoonweg proberen en kijken wat er gebeurd :)
Als je er kennis van hebt, is het wel makkelijker, maar hier moet grotendeels wel uit te komen zijn denk ik

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
sypie schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:02:
Als het fenomeen database je niets zegt moet je er niet aan beginnen, of een goede handleiding bij de hand hebben. Je moet in ieder geval weten hoe je een database aan moet maken binnen je webhosting. FTP-toegang en de kennis daarvan is ook erg handig (anders krijg je niks op je server). De rest gaat redelijk eenvoudig en kun je zonder verdere kennis doen.
Volgens mij hoeft dat allemaal niet hoor. Afhankelijk van wat de hoster op de server heeft geïnstalleerd kan je in het controlepanel gewoon "Wordpress" aan klikken en dan wordt alle configuratie voor je gedaan en kan je meteen inloggen en gaan bloggen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Ramon schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:18:
[...]
Volgens mij hoeft dat allemaal niet hoor. Afhankelijk van wat de hoster op de server heeft geïnstalleerd kan je in het controlepanel gewoon "Wordpress" aan klikken en dan wordt alle configuratie voor je gedaan en kan je meteen inloggen en gaan bloggen.
Installatron vaak genoemd inderdaad. :)

• freshman_sof
Via Antagonist moet dit ook te doen zijn volgens mij, pakket nemen, wordpress aanklikken en dan bouwen? werkt dat zo?

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Yesch, je zal hoogstens wat zaken moeten invullen/bedenken als username en password. :+

[ Voor 87% gewijzigd door Perkouw op 11-05-2013 21:44 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:48

MsG

Forumzwerver

Ja Antagonist heeft ook Installatron. Als je eerst wil pielen kan je ook gewoon met bijv. WAMP http://www.wampserver.com/en/ een lokaal servertje installeren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• freshman_sof
heb net al in de "test" versie gewerkt met behulp van youtube. Dat is vrij eenvoudig. Ben alleen benieuwd naar het eindreseultaat en verschil wat ik er van kan maken en iemand die dit dagelijks doet....

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Wordpress is zeer gemakkelijk onder de knie te krijgen. Ik geloof dat de standaard installatie met een 5 minute install readme komt, daar ben je zo doorheen.

Zonder kennis van het systeem is Wordpress een beetje leidend en ben je veelal beperkt tot het installeren van themes en plugins en evt. een beetje klooien met de functions.php, maar in de ideale situatie is jouw ontwerp en functionaliteit leidend en zorg je dat je hiervoor Wordpress kan gebruiken :).

Verwijderd

Als instap is Wordpress inderdaad prima, het vereist erg weinig voorkennis, al helemaal als je het installeert met behulp van Installatron. Binnen Wordpress spreekt het meeste voor zich en anders staat er nog zat informatie online over het gebruik er van (Bijvoorbeeld hier)
Pagina: 1