Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Accu nieuwe laptop laadt niet op

Pagina: 1
Acties:

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Beste medetweakers,

Ik heb net een nieuwe asus X55U gekocht, maar de accu laadt niet op.

Na het opstarten in W7 zie je op het bureaublad rechtsonder de accu icon opladen ( animatie van vullen van de accu ), maar na enkele seconden stopt hij ermee.

Wanneer ik de muis over de icon hou, staat er: 0% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt opgeladen).
Dit is dus niet het geval.

Is het de mogelijk om de accu te calibreren of het probleem op te lossen?

Ik heb namelijk laatst ook al een asus laptop terug verzonden voor reparatie, maar de klantenservice is een drama.

Graag jullie advies.

Alvast bedankt!

Sebas

• Kaasbroodje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:24
Kijk even op de website van asus voor drivers. Het kan zijn dat die niet goed zijn.
Valt de laptop uit als je hem lang aanzet? zoniet dan laat de accu toch bij ( het zou zelfs kunnen dat, maar dat kun je navragen bij asus, dat de accu "ontkoppelt" als deze vol is en op netstroom zit. lijkt me onwaarschijnlijk maar toch.

of ga even terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zit er niet nog een folietje tussen de accu en de contactpunten? (zou vreemd zijn maar je weet maar nooit...)

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:28
Soms kun je de accu calibreren in de bios, dit heb ik eens bij een oude laptop gedaan. Dus kijk eens in de bios of je daar ergens een optie vind om de accu te calibreren

No one is listening until you fart

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Dank voor de reacties, maar helaas: ik kan geen drivers vinden die het probleem oplossen. Er zit, jammergenoeg, geen folie tussen. In de bios kan ik de accu niet calibreren.

Zodra ik de voeding eruit trek, valt de laptop uit...

Ik vraag me af of de accu defect is, of dat er iets mis is met de stroom input verbinding naar de accu toe.

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:15
Laat 'm eens een nacht lang opladen. Had laatst hetzelfde met een Toshiba laptop, maar na een volledige nacht aan de netstroom, deed ie 't prima.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Pagina: 1