Ik ben bezig met het plannen van een socket 2011 systeem, en zit een beetje te kijken naar wat ik met de koeling wil doen. Ik was er al half-half uit dat ik voor een closed loop Corsair waterkoeling set wilde gaan (de H100i) omdat ik me niet prettig voel bij het idee dat ik een zware Noctua DH-14 aan mijn moederbord ophang 
Echter, ik zit ook met m'n videokaart. Ik zit ben van plan om er een Asus MATRIX-HD7970-P-3GD5 in te zetten. Dit omdat deze ruim in de aansluitingen zit (2x DVI voor nu, en nog een sloot DP poorten voor straks met EyeFinity) en goede prestaties heeft. Alleen... Dit is een 3 slots kaart, wat betekent dat ik straks nog maar twee PCIe sloten beschikbaar heb (mATX bord/systeem).
Aangezien ik met de H100i toch al met water aan het spelen ben, leek het mij een idee om de GPU dan ook van waterkoeling te voorzien, en er één grote loop van te maken. Zeker toen ik erachter kwam dat EK Water Blocks een koeler heeft voor de Asus Matrix HD7970 welke het hele ding ombouwd naar een 2 slot kaart. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer voor wat betreft pompen/radiators/blokken
Wat ik heb kunnen uitvogelen:
- Ik moet een pomp/radiator/fans/slangen hebben
- Ik moet een blok hebben voor op de CPU
- Ik moet een blok hebben voor op de GPU (deze, nikkel)
- Geen metalen mengen in een loop
- Ik kan maximaal een 240mmx120mm radiator kwijt bovenin mijn kast
- Een pomp moet je geen lucht voeren (
)
Met deze gegevens heb ik eens zitten bladeren door de starterkits die EK Water Blocks aanbied, en ik zie dat er geen starterkits zijn die nikkel zijn, ze zijn allemaal koper
Via de homepage heb ik de Cooling Configurator gevonden, maar veel wijzer word ik hier ook niet van...
Dus, kan iemand me helpen met tips voor hoe en wat ik met waterkoeling blokken/slangen etc moet/kan?
Budget voor waterkoeling heb ik voor nu op €300 staan, maar dit is uit te breiden indien nodig.
EDIT: Is het anders ook mogelijk om met een (kleine) pomp en reservoir alleen een waterkoeling setje te maken voor de GPU? Hiervoor zou ik eventueel nog een 120mm radiator aan de achterkant van de behuizing kwijt kunnen namelijk... Zou dat voldoende zijn? /EDIT
Volledige lijst met onderdelen voor de PC tot nu toe:
Echter, ik zit ook met m'n videokaart. Ik zit ben van plan om er een Asus MATRIX-HD7970-P-3GD5 in te zetten. Dit omdat deze ruim in de aansluitingen zit (2x DVI voor nu, en nog een sloot DP poorten voor straks met EyeFinity) en goede prestaties heeft. Alleen... Dit is een 3 slots kaart, wat betekent dat ik straks nog maar twee PCIe sloten beschikbaar heb (mATX bord/systeem).
Aangezien ik met de H100i toch al met water aan het spelen ben, leek het mij een idee om de GPU dan ook van waterkoeling te voorzien, en er één grote loop van te maken. Zeker toen ik erachter kwam dat EK Water Blocks een koeler heeft voor de Asus Matrix HD7970 welke het hele ding ombouwd naar een 2 slot kaart. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer voor wat betreft pompen/radiators/blokken
Wat ik heb kunnen uitvogelen:
- Ik moet een pomp/radiator/fans/slangen hebben
- Ik moet een blok hebben voor op de CPU
- Ik moet een blok hebben voor op de GPU (deze, nikkel)
- Geen metalen mengen in een loop
- Ik kan maximaal een 240mmx120mm radiator kwijt bovenin mijn kast
- Een pomp moet je geen lucht voeren (
Met deze gegevens heb ik eens zitten bladeren door de starterkits die EK Water Blocks aanbied, en ik zie dat er geen starterkits zijn die nikkel zijn, ze zijn allemaal koper
Dus, kan iemand me helpen met tips voor hoe en wat ik met waterkoeling blokken/slangen etc moet/kan?
Budget voor waterkoeling heb ik voor nu op €300 staan, maar dit is uit te breiden indien nodig.
EDIT: Is het anders ook mogelijk om met een (kleine) pomp en reservoir alleen een waterkoeling setje te maken voor de GPU? Hiervoor zou ik eventueel nog een 120mm radiator aan de achterkant van de behuizing kwijt kunnen namelijk... Zou dat voldoende zijn? /EDIT
Volledige lijst met onderdelen voor de PC tot nu toe:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 3930K Boxed | € 482,- | € 482,- |
1 | Asus Rampage IV Gene | € 240,79 | € 240,79 |
1 | Asus MATRIX-HD7970-P-3GD5 | € 445,50 | € 445,50 |
1 | Corsair Obsidian 350D | € 86,68 | € 86,68 |
1 | Corsair Hydro H100i | € 96,40 | € 96,40 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS4C8G3D1609ES2LX0BEU | € 186,80 | € 186,80 |
1 | Zalman ZM850-HP | € 0,- | € 0,- |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 93,- | € 93,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.631,17 |