Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyB4
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-11-2021
Hoi,

Ik zit met een probleem. Ik heb een korte tijd geleden mijn driver geupdate van mijn videokaart. Dit is de Ati Radeon 4890. Ik had deze kaart al sinds 2009 maar nog nooit handmatig geupdate. Ik ben nu dus naar de site gegaan en ik heb zeker weten de juiste update uitgekozen.

Wat nu het geval is, is dat als ik een film kijk, via VLC of een ander programma, dan is de brightness veelste hoog. Alles is gewoon veelste hoog qua brightness. Voor de rest werken games en dergelijke goed, alles is normaal verder. Alleen bij films kijken heb ik nu dit probleem.

Hoe los ik dit op? Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-07 20:13
Probeer even VLC opnieuw te installeren, misschien helpt dat. Als games wel goed gaan dan zit of in je media player, of in de instellingen voor video. Het laatste zou je kunnen controleren in het control center van de je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyB4
Wat zou ik dan aan moeten passen? Het is trouwens ook in sommige players op internet, of windows media player. Het is echt pas na de driver-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyB4
Iemand anders??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
In feite kan je dat toch aanpassen bij het menu van ati? Ik heb zelf Nvidia dus weet het niet zo uit m'n hoofd, maar goed lijkt me niet erg moeilijk te vinden, pas de gamma aan, lightness iets lager (bv 50%) en contrast 80% o.i.d.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyB4
maar dat hoort toch uit zichzelf goed te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Klopt, maar misschien is er toch iets verkeerd gegaan/aangepast na die update. Vandaar de reactie van Kaasbroodje om VLC opnieuw te installeren, waarschijnlijk een codec / instelling die verkeerde waarde geeft.

Je kunt ook Kazaa klite code pack downloaden en kijken of dit helpt.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyB4
RonaldDesigns schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:25:
Klopt, maar misschien is er toch iets verkeerd gegaan/aangepast na die update. Vandaar de reactie van Kaasbroodje om VLC opnieuw te installeren, waarschijnlijk een codec / instelling die verkeerde waarde geeft.

Je kunt ook Kazaa klite code pack downloaden en kijken of dit helpt.
Ik heb die codec geinstalleerd. Niks veranderd. Ik heb het probleem niet alleen in VLC maar ook andere media-software en ook via internet zoals uitzendinggemist bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

SonnyB4 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:32:
[...]

Ik heb die codec geinstalleerd. Niks veranderd. Ik heb het probleem niet alleen in VLC maar ook andere media-software en ook via internet zoals uitzendinggemist bijvoorbeeld.
Kijk even wat de settings in je driver zijn, kan zijn dat het op een of andere manier is verandert.
Dus gewoon catalyst control center en dan -> Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyB4
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:34:
[...]

Kijk even wat de settings in je driver zijn, kan zijn dat het op een of andere manier is verandert.
Dus gewoon catalyst control center en dan -> Video.
Thanks! Ik zag dat het op aangepast stond. Ik heb het op standaard gezet en nu is het weer in orde! :D
Pagina: 1