Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

htaccess aanpassen voor intstalleren joomla

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Wil joomla installeren en heb begrepen dat er wat issues zijn met php. Als oplossingen worden wat aanpassingen in .htaccess bestand en .user.ini. Nu heb ik het standaard htaccess.txt alvast hernoemd en aangepast en zie geen fouten.

Nu is mijn vraag eigenlijk is het verstandig en mogelijk om bij het installeren al met een echt .htaccess bestand te werken of kan dit beter achteraf? Normaal doe ik het altijd achteraf, maar kost altijd veel tijd/zoekwerk en nu dacht ik laat ik dit gewoon allemaal besparen door het direct te bouwen.

Is dit mogelijk of vragen om meer werkt?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Kan je wellicht het probleem wat meer omschrijven, voor mij is nu niet duidelijk wat je nu precies bedoeld.
Ik heb geen ervaring met .htaccess files aanpassen omdat een ''installatie'' van joomla anders niet zou werken. Ben dus erg benieuwd wat het probleem nu precies is waar je tegen aan loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.. de bedoeling is juist problemen/tijd voorkomen :D
Als je googled op magic_quotes en joomla zie dat het vaak niet allemaal even vlekkeloos gaat.

Ik heb de hele .htaccess file helemaal tip top gemaakt (incl. alle codes, seo spull, page speed optimalisatie etc) loopt als een trein bij de werkende sites, maar wil deze file dus eigenlijk in de root folder zetten bij het installeren van de nieuwe site.

Mijn vraag is dus heel concreet of dit werkt of dat dit alleen maar vragen is om meer werk?
groeten

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:01
Probeer het even? Lijkt mij de beste oplossing.

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Lijkt me geen probleem om hem te installeren zonder htaccess. Ik heb zelf al menig installatie gedaan. In de nieuwe versies van joomla zit een htaccess.txt bestand.
Installeer joomla, herneem dot bestand naar .htaccess en je bent klaar.

don't worry, be happy...