Asus radeon HD 7950 direct top Performance issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dudes ik heb echt hulp nodig voor ik daadwerkelijk uit elkaar spat van woede 8)7

Ik heb een NIEUW systeem gebouwd en alles nieuw geinstalleerd :

Windows 7 64 bitt

Intel core i5 3470 @ 3.20 ghz

Mobo Asrock z77 pro4-m

Geheugen 8GB ddr 3

Videokaart asus hd 7950 direct top

Aangezien ik performance issues had met mn assus hd 7770 heb ik de 7950 gekocht .

Maar nog steeds haal ik 20 fps in world of warcraft op max Visuals .

Ik heb alles wat maar up te daten valt upgedate , en ook alles in windows ( sp enzo )

Hoe kan dit ? ( ook in preformance test blijf ik laag scoren met deze TOP videokaart, wat doe ik fout ?

Help me asjeblieft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Welke performance test(s) heb je uitgevoerd ? Ben wel benieuwd naar het resultaat hiervan.
Wat zijn je game settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:58
Wat zijn de temps van je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Perkouw schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:35:
Welke performance test(s) heb je uitgevoerd ? Ben wel benieuwd naar het resultaat hiervan.
Wat zijn je game settings ?
Heb alle 3 d tests doorlopen

3D Graphics Mark
#1 - NVIDIA GeForce GT 630 433.3
#2 - ATI Radeon HD 5770 1642
#3 - NVIDIA GeForce GTX 550 Ti 1998
#4 - Intel(R) HD Graphics 4000 462.0
#5 - AMD Radeon HD 6950 2631
#6 - NVIDIA GeForce GTX 680 5347
This Computer 2145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:34:
Dudes ik heb echt hulp nodig voor ik daadwerkelijk uit elkaar spat van woede 8)7

Ik heb een NIEUW systeem gebouwd en alles nieuw geinstalleerd :

Windows 7 64 bitt

Intel core i5 3470 @ 3.20 ghz

Mobo Asrock z77 pro4-m

Geheugen 8GB ddr 3

Videokaart asus hd 7950 direct top

Aangezien ik performance issues had met mn assus hd 7770 heb ik de 7950 gekocht .

Maar nog steeds haal ik 20 fps in world of warcraft op max Visuals .

Ik heb alles wat maar up te daten valt upgedate , en ook alles in windows ( sp enzo )

Hoe kan dit ? ( ook in preformance test blijf ik laag scoren met deze TOP videokaart, wat doe ik fout ?

Help me asjeblieft :)
Het is waarschijnlijk je internet... www.speedtest.net en post results

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Zojuist een zitten googlen, wel een interessante thread gevonden. Hoewel ik gok dat je deze en anderen zelf al gevonden hebt ?
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/8197592884?page=2 , helaas geen fix tho.

[ Voor 17% gewijzigd door Perkouw op 11-05-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stef602 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:44:
[...]

Het is waarschijnlijk je internet... www.speedtest.net en post results
Internet is het niet , als ik nl de game in de laagste Visuals zet werkt het allemaal wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Zie mijn link van hierboven, geven ook mensen aan dat het met lagere settings wel beter werkt. Schijnt driver gerelateerd te zijn als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Perkouw schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:49:
Zie mijn link van hierboven, geven ook mensen aan dat het met lagere settings wel beter werkt. Schijnt driver gerelateerd te zijn als ik het zo lees.
Ik heb de laatste drivers van amd website er op staan, maar helpt ook niets :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:52:
[...]

Ik heb de laatste drivers van amd website er op staan, maar helpt ook niets :S
Als je de link las, dan zie je dat het ook met de laatste drivers problemen geeft en er momenteel geen fix voor is. Lees het nu eerst maar even door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 21:32
Perkouw schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:54:
[...]

Als je de link las, dan zie je dat het ook met de laatste drivers problemen geeft en er momenteel geen fix voor is. Lees het nu eerst maar even door. ;)
Het is wow en dan een nog geen 2 pagina thread met iets van 5 man met issues (de helft microstutter crossfire, dus hier niet van belang) en een green die eigenlijk probeert te zeggen dat je de oneven series van AMD moet overslaan? I dunno, klinkt niet alsof het iets 'bekends' is.

Er staat gelukkig ook niet in dat je lagere settings nodig hebt, maar dat het draaien van dx9 mode en het shadows uitzetten goed werkt, wat het zeker laat voelen als een software issue, drivers of game.. 20 fps is gewoon silly (tenzij misschien in enorme fights ofzo, speel het niet), je onboard doet waarschijnlijk nog meer.

Wat voor scherm, resolutie en settings gebruik je en waar meet je je fps mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BradKing schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:19:
[...]

Het is wow en dan een nog geen 2 pagina thread met iets van 5 man met issues (de helft microstutter crossfire, dus hier niet van belang) en een green die eigenlijk probeert te zeggen dat je de oneven series van AMD moet overslaan? I dunno, klinkt niet alsof het iets 'bekends' is.

Er staat gelukkig ook niet in dat je lagere settings nodig hebt, maar dat het draaien van dx9 mode en het shadows uitzetten goed werkt, wat het zeker laat voelen als een software issue, drivers of game.. 20 fps is gewoon silly (tenzij misschien in enorme fights ofzo, speel het niet), je onboard doet waarschijnlijk nog meer.

Ik gebruik mn samsung HD tv FULL hd en resolutie op 1920 ( lager werkt ok niet heb ik al gebprobeerd )

dus ze eigenlijk koop geen asus hd radeon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
BradKing schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:19:
[...]

Ik zei dan ook bewust
Perkouw schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:47:
Zojuist een zitten googlen, wel een interessante thread gevonden. Hoewel ik gok dat je deze en anderen zelf al gevonden hebt ?
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/8197592884?page=2 , helaas geen fix tho.
Als je namelijk dit in google gooit -> https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8 dan zie je er vaak de 7xxx serie van AMD voorbij komen bij mensen met problemen.

Edit: en ook op GoT meerdere mensen met dit euvel. Bijv. Beste videokaart voor ultra settings

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 12-05-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gringjammer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 16:05
Mooi systeempje maar wat voor voeding draait dit allemaal op?
Mijn vorige 6950 2gb draaide inderdaad veel beter met vergelijkbare games van WoW. Fraps gaf aan rond de 70 - 80 frames.
Aangezien WoW niet je enige game is met problemen aangezien je zelf al kunt zien dat bij 3D Graphics Mark problemen ontstaan.
Kijk eens in je Bios op welk PCI-E slot je grafische kaart draait? 16x, 8x etc etc..
Op wat voor Harde Schijf/SSD draait het hele gelag? Kan zijn dat je met een faulty HDD te maken hebt?
misschien zou je daar eens op kunnen testen met HDTune.
En als je je Detail eens op low zet merk je dan een huge FPS verschil tussen ultra?
en eh er is verder niets mis met AMD radeon al draai ik zelf een 580 GTX :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gringjammer schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:49:
Mijn vorige 6950 2gb draaide inderdaad veel beter met vergelijkbare games van WoW. Fraps gaf aan rond de 70 - 80 frames.
Aangezien WoW niet je enige game is met problemen aangezien je zelf al kunt zien dat bij 3D Graphics Mark problemen ontstaan.
Kijk eens in je Bios op welk PCI-E slot je grafische kaart draait? 16x, 8x etc etc..
Op wat voor Harde Schijf/SSD draait het hele gelag? Kan zijn dat je met een faulty HDD te maken hebt?
En als je je Detail eens op low zet merk je dan een huge FPS verschil tussen ultra?
nieuwe voeding coolermaster 600 wat

HD test

HD Tune: ST3500620AS Benchmark

Transfer Rate Minimum : 13.0 MB/sec
Transfer Rate Maximum : 109.5 MB/sec
Transfer Rate Average : 72.8 MB/sec
Access Time : 16.3 ms
Burst Rate : 66.2 MB/sec
CPU Usage : -1.0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gringjammer schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:49:
3DMark ScoreP7407Graphics Score7851Physics Score6329Combined Score63443DMark Score7407 3DMarks Graphics Score7851 Physics Score6329 Combined Score6344 Graphics Test 134.9 FPS Graphics Test 240.4 FPS Graphics Test 350.8 FPS Graphics Test 422.7 FPS Physics Test20.1 FPS Combined Test29.5 FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Verwijder eerst even grondig al je oude drivers terwijl je windows opgestart hebt in Safe Mode. Dan nog een keer de AMD 13.4 drivers installeren.

Werkt het dan nog niet dan ligt het niet aan je GPU, maar aan de game zelf. Succes!

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*solved*

Kaart draait nu als een zonnetje ! alleen komt het omdat de kaart in pcie 2 zat in plaats van 1

1 is ook 3.0 dus tjah ..... hoe stom ! zelfs de lui bij de computer winkel kon niet vertellen wat er aan de hand was .....
Pagina: 1