Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 07:53
Ik ben op zoek naar een mediaspeler, ik ben opzoek naar mediaspeler die full HD af kan spelen.
Formaten die ik gebruik en die hij moet ondersteunen zijn: MKV, ISO en eventueel X264.

Ik wil graag in de box zelf een HDD opslag, ook hoop ik dat de box een netwerkaansluiting heeft zodat ik in sommige gevallen de film vanuit het netwerk kan oppakken.

Vroeger was er de AC Ryan Playon! HD2, maar deze bestaan volgens mij niet meer.
Wat zijn hiervoor goede en vergelijkbare alternatieve voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al gezocht en gevonden ?
Een Raspberry Pi zou bijvoorbeeld al kunnen werken. Wat is je budget eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Perkouw schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:04:
Wat heb je zelf al gezocht en gevonden ?
Een Raspberry Pi zou bijvoorbeeld al kunnen werken. Wat is je budget eigenlijk ?
Eminent EM7280
Western Digital WD TV Live Hub 1TB

Deze twee had ik zelf gevonden, deze heb ik in de winkel gezien en voldoen aan mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
En waarom twijfel je precies tussen de twee en wat is je budget zoals ik hierboven ook al vroeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 15:55
volgens mij voldoen deze allemaal aan jouw eisen. Aan de zijkant kun je eigenschappen aanvinken, dit noemen ze ook wel zoeken of selecteren. Succes

http://tweakers.net/categ...jC0OlWLCwIbKwoamlGVC8thYA

[ Voor 17% gewijzigd door RaijRaij op 11-05-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Perkouw schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:31:
En waarom twijfel je precies tussen de twee en wat is je budget zoals ik hierboven ook al vroeg ?
Mijn budget is rond 150 euro.

Ik twijfel tussen die twee, omdat ik het merk eminent niet ken. Ook heb ik zelf nog geen ervaring met een mediaspeler en wil dus goed advies voor ik eentje koop.

Tot slot vraag ik mij af of er verschil zit in het kwaliteit van afspelen (beeldkwaliteit)?

[ Voor 14% gewijzigd door xtaix op 11-05-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 15:55
Ik heb een tijd lang een eminent 7080 gebruikt, deze beviel heel goed maar na verloop van tijd merkte je toch dat de hardware niet echt voldeed(trage werking van menu e.d.) Weet niet of de huidige mediaspelers er nog last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:31
De dune H1 heeft alles wat je zoekt, je kan er een HD instoppen of aanhangen, heeft een netwerk aansluiting en slikt zo'n beetje alle formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Op internet ben ik wat gaan zoeken: ik kwam hier de em8102 en de em7280 van het merk eminent
Beide hebben de mogelijkheid om hdd de plaatsen, maar welke van deze twee is beter, en wat is het verschil qua funcies en afspeel formaten.

Klopt het dat ik met de western digital geen ondersteuning heb met dts HD? En heeft deze minder videoondersteuning formaten dan de eminent? Zoals geen video_ts en video_audio (dvd5)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 14:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aankoopadvies mag in het daarvoor bestemde subforum. Ik verplaats je even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Michael Knight schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:34:
Aankoopadvies mag in het daarvoor bestemde subforum. Ik verplaats je even! :)
Bedankt! Voor het verplaatsen, ik ben inderdaad opzoek naar een aankoopadvies. Ik wil voor de mediaspeler rond de €150 uitgeven.

Mijn grote vraag wat is het verschil tussen de western digital en de eminent qua video ondersteuning en beeldkwaliteit maar ook de functies.

Zelf heb ik mij oog laten vallen op de:
Eminent em8102 met 1tb
Eminent em7280 met ruimte voor interne opslag
Western digital live tv hub met 1tb

Klopt het dat ik met de western digital geen ondersteuning heb met dts HD? En heeft deze minder videoondersteuning formaten dan de eminent? Zoals geen video_ts en video_audio (dvd5)?

Ook las ik ergens dat sommige mediaspeler problemen hebben met ondertiteling en mkv bestand klopt dit?
Vroeger bestond AC Ryan hd2 maar dit bedrijf is failliet. Waren dit goede mediaspelers zouden jullie deze nog kopen bijvoorbeeld tweedehands of zijn deze al verouderd ten opzichten van de bovengenoemde modellen.

En hoe gaat het met de overdracht van bestanden van usb stick op hdd duurt dit lang? En hoe gaat het via een lan op hdd kopieren gaat dit een beetje makkelijk en snel?
Kortom, wat is jullie advies.

[ Voor 6% gewijzigd door xtaix op 12-05-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het klopt dat de Western Digital geen DTS-HD ondersteunt. Zelf zou ik ook de Dune HD TV-101 of diens opvolger de 102 op je lijstje zetten. Prima mediaspelers van zo'n € 100 - € 125.

Edit: was ff vergeten dat je een ingebouwde harde schijf wil hebben. Dan komen van Dune de 301 of 303D (boven budget) in beeld.

[ Voor 26% gewijzigd door S1NN3D op 13-05-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:01

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Over de Hub:

-DTS HD is niet ondersteunt, ook niet in Pass through via optical
-Bestanden via het netwerk dan wel via USB naar de hub zetten is traaaaaaaaaaaaaaaaaaag
-Hij ondersteunt wel alle videoformaten die ik er tegen aan kan gooien dusver, ook .ts bestanden

Als je veel waarde hecht aan DTS HD en een interne HDD zou ik het niet aanraden. Als het zonder die 2 punten kan zou ik liever naar de WD TV HD Streaming kijken: http://www.wdc.co.nl/en/products/products.aspx?id=330

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcselec
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 09:35
De AC RYAN wordt niet meer gemaakt. En maar goed ook want die wil je niet. Toen die nog wel werd gemaakt was de ondersteuning al heel slecht. iedere release had meer fouten dan oplossingen. Op zich een aardig apparaat als ze de moeite hadden genomen om de fouten op te lossen.

De EM8102 is ook al zo een drama. laatste versie is 3.02 maar software zit vol met fouten.
Ik begrijp niet hoe bedrijven daar mee wegkomen. Maar eminent hoef ik dus ook nooit meer iets van te hebben.

Ik denk dat je best een PI neemt met een mooi kastje.
Ik heb nu al verschillende media spelers(8) gehad in de loop der jaren maar ze hebben allen dezelfde problemen : sommige video speelt niet. en de software ondersteuning houdt na 1 jaar op. dan is de fabrikant weer bezig met nieuwe kastjes met nieuwe fouten.
Heb nog nooit een speler gezien met snel netwerk. En er is altijd wel weer een video formaat dat niet wordt ondersteund. Of dat je apparaat reset als je het bestand afspeelt.
Met een kleine windows pc of PI kun je verschillende software installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou kijken naar een blue ray speler die zijn al voor minder dan 100€ te vinden en hebben zo goed als allemaal netwerk aansluiting en USB en slikken ook de meeste formaten wel en je kan er ook CD/DVD en blue rays in afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
mcselec schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:29:
[...]
Ik denk dat je best een PI neemt met een mooi kastje.
[...]
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 01:00:
ik zou kijken naar een blue ray speler [...]
En ik denk dat het niet zo zinvol is om nog verder te praten in een topic van meer dan 3 jaar geleden. We mogen er toch wel van uit gaan dat de topic starter ondertussen wel voorzien is. ;)

Om te voorkomen dat we verder gaan met het uit de sloot trekken van deze oude koe: een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.