Ik ben op zoek naar een kleine en betaalbare grafische kaart die niet langer dan 18 cm mag zijn. Hij moet games als COD serie en Flatout kunnen draaien. Gebruik nu een 4870 maar de is veelte lang voor de nieuwe situatie.
Verwijderd
Welke videokaarten heb je zelf al gevonden in de pricewatch? En wat zijn de voor/nadelen van deze kaarten en waarover twijfel je? Wat is de rest van je systeem en op welke resolutie/details wil je spelen?
Ik heb een 22 inch full hd monitor en ik heb zelf een 7750 en 5670. In het nvidia kamp ben ik niet echt thuis dus weet ook niet wat mid range kaarten zijn. Het hoeft niet nieuw te zijn
Deze zijn allemaal net ietsjes langer dan 18cm. Kleinere videokaarten zijn er helaas niet of je moet een klein low profile kaartje pakken, maar de prestaties daarvan zijn om te janken. Deze kaarten zijn goed in performance.
http://tweakers.net/categ...UTqevVHdvcSza5eAqTJqLX2BQ
De GTX 650TI boost zou ik persoonlijk vermijden, omdat je voor een tientje meer een GTX660 kan kopen, dus ik zou voor de MSI 7790 gaan of voor de GTX660. Het ligt er ook aan of je alleen maar cod gaat spelen en hoeveel je ervoor wilt uitgeven.
Nog voor de duidelijkheid erbij. De GTX660 is een stuk sneller dan de MSI 7790, maar daar is de prijs ook naar. Kijk deze eens rustig door zou ik zeggen en bepaal aan de hand hiervan welke je neemt.
http://nl.hardware.info/v...l/producten/164343-181034
Rechts is de MSI 7790 en links de MSI GTX660.
Offtopic:
Voortaan inderdaad wat meer informatie geven over je systeem enzovoorts, want dat wordt op tweakers wel van je verwacht, dan weet je dat voor de volgende keer
http://tweakers.net/categ...UTqevVHdvcSza5eAqTJqLX2BQ
De GTX 650TI boost zou ik persoonlijk vermijden, omdat je voor een tientje meer een GTX660 kan kopen, dus ik zou voor de MSI 7790 gaan of voor de GTX660. Het ligt er ook aan of je alleen maar cod gaat spelen en hoeveel je ervoor wilt uitgeven.
Nog voor de duidelijkheid erbij. De GTX660 is een stuk sneller dan de MSI 7790, maar daar is de prijs ook naar. Kijk deze eens rustig door zou ik zeggen en bepaal aan de hand hiervan welke je neemt.
http://nl.hardware.info/v...l/producten/164343-181034
Rechts is de MSI 7790 en links de MSI GTX660.
Offtopic:
Voortaan inderdaad wat meer informatie geven over je systeem enzovoorts, want dat wordt op tweakers wel van je verwacht, dan weet je dat voor de volgende keer
Hij bedoelde waarschijnlijk te zeggen wat de specificaties van je systeem zijn, dus welke processor heb je en welke voeding heb je. Een slechte processor met nieuwe videokaart kan je videokaart gaan bottlenecken waardoor je slechte performance krijgt en daar zit niemand op te wachten. Een slechte voeding kan je systeem slopen en dat wil ook niemand.Beerkiller schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:25:
Ik heb een 22 inch full hd monitor en ik heb zelf een 7750 en 5670. In het nvidia kamp ben ik niet echt thuis dus weet ook niet wat mid range kaarten zijn. Het hoeft niet nieuw te zijn
[ Voor 47% gewijzigd door Mosin op 11-05-2013 15:21 ]
COD en Flatout zijn spellen uit 2003/2004 en in die tijd waren de high-end videokaarten de Radeon X800 XT (PE) en GeForce 6800 Ultra (Extreme). Een hedendaagse Radeon HD 7750 zou al beter moeten presteren dan die kaarten. Volgens mij levert zelfs een Radeon HD 6450 betere prestaties.
Die 6450 is in de meeste gevallen korter dan 18cm. Van de Radeon HD 7750 moet je het per kaart bekijken.
Op Google zoeken naar 'kaartnaam' + 'dimensions' zou resultaten moeten opleveren, 1inch (1") ~ 2,54cm
Die 6450 is in de meeste gevallen korter dan 18cm. Van de Radeon HD 7750 moet je het per kaart bekijken.
Op Google zoeken naar 'kaartnaam' + 'dimensions' zou resultaten moeten opleveren, 1inch (1") ~ 2,54cm
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Het is een Core i5 micro atx van 17cm bij 17cm. En de kast is een oude hp compaq computer van een school. De voeding ben ik nog niet helemaal over uit maar ik denk dat het eens sfx voeding word in verband met de ruimte die ik heb.
Voeding:
http://azerty.nl/0-5131-2...et-sfx-power-voeding.html
Mobo:

Voeding:
http://azerty.nl/0-5131-2...et-sfx-power-voeding.html
Mobo:

[ Voor 44% gewijzigd door Beerkiller op 11-05-2013 16:19 ]
Hij geeft aan COD Serie, dus dat kan ook black ops 2 zijn of MW3 (ik ga van de laatste in die reeks uit) en dat ga je niet lekker draaien op een 6450, dus ik raad je aan een zwaardere kaart te pakken.NitroX infinity schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 15:28:
COD en Flatout zijn spellen uit 2003/2004 en in die tijd waren de high-end videokaarten de Radeon X800 XT (PE) en GeForce 6800 Ultra (Extreme). Een hedendaagse Radeon HD 7750 zou al beter moeten presteren dan die kaarten. Volgens mij levert zelfs een Radeon HD 6450 betere prestaties.
Je geeft ook niet echt duidelijk antwoord op mijn post. Je hebt geen budget gezegd, maar aan de hand van je laatste post, kun je denk ik beter gewoon je 7750 er eens in prikken en kijken wat hij doet onder een willekeurig COD spel. Het zal geen problemen mogen geven
Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
Je hebt verder nog steeds geen resolutie gegeven, ook niet exact welke apps het moet draaien. En trouwens geen budget.
Maar goed, dit is de plek niet, zeker gezien gebrek aan heldere antwoorden op terechte vragen
Move VB -> CAA
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
Je hebt verder nog steeds geen resolutie gegeven, ook niet exact welke apps het moet draaien. En trouwens geen budget.
Maar goed, dit is de plek niet, zeker gezien gebrek aan heldere antwoorden op terechte vragen
Move VB -> CAA
Oslik blyat! Oslik!
Het wordt uit einderlijk de bedoeling dat het een lanparty pc is en we spelen vaak spellen als MW1 en COD 2 maar ook Battlefield 1942. Dus er wordt niet heelveel van geeist. Maar het probleem dat ik heb is dat en geen grote kast is waar alles in moet passen en daarom op zoek ben naar kleine onderdelen met toch beetje preformance.
De resolutie is gewoon 1920*1080.
Sorry voor het vage verhaal soms maar ik weet zelf hoe de situatie is maar vindt dat moeilijk om goed in tekst uit te leggen.
Ik vraag me af of een 6450 voldoende rekenkracht heeft om die games te kunnen draaien.
V&A aangeboden: Asus EAH6450 SILENT/DI/1GD3(LP)
Hier heb ik een lowprofile 7750 gevonden
http://azerty.nl/producte...ofile-dvi-d-sub-hdmi.html
Kun je hier ook beetje mee gamen?
De resolutie is gewoon 1920*1080.
Sorry voor het vage verhaal soms maar ik weet zelf hoe de situatie is maar vindt dat moeilijk om goed in tekst uit te leggen.
Ik vraag me af of een 6450 voldoende rekenkracht heeft om die games te kunnen draaien.
V&A aangeboden: Asus EAH6450 SILENT/DI/1GD3(LP)
Hier heb ik een lowprofile 7750 gevonden
http://azerty.nl/producte...ofile-dvi-d-sub-hdmi.html
Kun je hier ook beetje mee gamen?
[ Voor 14% gewijzigd door Beerkiller op 12-05-2013 14:25 ]
oww dat word moeilijk Als je echt een fatsoenlijke videochip wil,
Je kan de Club3D GeForce GTX 650Ti proberen. Alleen bezet hij wel 2 kaart porten. Maar hij is 14.6 cm x 10.7 cm x 3.8 cm
De Gigabyte GV-N65TOC-1GI is iets dikker, maar kan beter zijn. Maar helaas heeft azerty de maten er niet bijgezet (ik kijk altijd naar azerty omdat je fijn kan inzoomen op foto's en dat er veel informatie bij staat. Maar ik koop er bijna nooit (meestal bij 4launch of Mycom maar dat is offtopic, idd)
En de EVGA GeForce GTX 650 Ti 2GB Is ook een kleine.(15.24 cm x 11.115 cm)
Verder weet ik geen andere videokaarten die zo klein zijn. Ik kan wel in de pricewatch kijken. Maar het is jou PC, en ik vind ook dat je zelf ook nog even zelf een onderzoekje moest doen
Maar Tip, kijk alleen naar nvidia. Die maken meestal kleine videokaartjes met goede prestaties. AMD videokaarten zijn meestal groot.
Je kan de Club3D GeForce GTX 650Ti proberen. Alleen bezet hij wel 2 kaart porten. Maar hij is 14.6 cm x 10.7 cm x 3.8 cm
De Gigabyte GV-N65TOC-1GI is iets dikker, maar kan beter zijn. Maar helaas heeft azerty de maten er niet bijgezet (ik kijk altijd naar azerty omdat je fijn kan inzoomen op foto's en dat er veel informatie bij staat. Maar ik koop er bijna nooit (meestal bij 4launch of Mycom maar dat is offtopic, idd)
En de EVGA GeForce GTX 650 Ti 2GB Is ook een kleine.(15.24 cm x 11.115 cm)
Verder weet ik geen andere videokaarten die zo klein zijn. Ik kan wel in de pricewatch kijken. Maar het is jou PC, en ik vind ook dat je zelf ook nog even zelf een onderzoekje moest doen
Maar Tip, kijk alleen naar nvidia. Die maken meestal kleine videokaartjes met goede prestaties. AMD videokaarten zijn meestal groot.
TIME TO UPGRADE !!!
Eén van de snelste kleine kaartjes is waarschijnlijk de [url=url=http://www.asus.com/Graphics_Cards/GTX670DCMOC2GD5/]ASUS GeForce GTX 670 DC Mini[/]:
Precies even lang als een Mini-ITX bord. Geen idee echter of 't past in combinatie met je budget/kast/voeding.
Precies even lang als een Mini-ITX bord. Geen idee echter of 't past in combinatie met je budget/kast/voeding.
Nee die is veelste duur voor een lan pctje waar ik miss 1x per maand gebruik van maak. Maar het de lengte is wel goed mag wel iets langer, dat past ook nog wel
Pagina: 1