Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zoek 26" Smart HD LED tv met WiFi

Pagina: 1
Acties:

• MichelvA
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-07 14:43
..maar die lijkt niet te bestaan. Heb -naast de pricewatch hier- natuurlijk ook op de sites van LG, Sony, Panasonic, Medion, Samsung gekeken maar een dergelijke versie lijkt niet te bestaan. Iemand ideeen?
Nog wat details : ik zoek deze maat om de tv in de slaapkamer (heb een Panasonic plasma in de wk) niet te opvallend te laten zijn. Tv's in 32" leveren de genoemde specs namelijk wel, maar die maat is me te groot. WiFi mag eventueel met een dongle maar internetten moet wel mogelijk zijn. Nu is er wel de LG TM2792S pricewatch: LG TM2792S Zilver maar die kan alleen worden neergezet (dwz niet opgehangen aan een muurbeugel) voor zover ik kan zien. En ja, die is 27" maar dat kan dus ook.
Ik doel op onbekende versies, of misschien weet iemand of er iets aankomt of kan iemand mij een van de eisen uit het hoofd praten. Gebruik: tv (heb een UPC hd aansluiting maar tot nog toe maar 1 CI kaart), Bluray of DVD, internet en verder wellicht foto's bekijken en misschien een enkele keer een PS3.
Prijs vind ik niet zo heel belangrijk zolang het onder de 600 euro blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door MichelvA op 11-05-2013 13:36 ]

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Je wil internetten op de slaapkamer tv. Ik ga er vanuit dat je die aan je voeteneind/ achter t bed aan de muur wil hangen. Dat ga je nooit kunnen lezen op een 26". Ik denk zelfs dat een 32" al lastig wordt. Als je een samsung ue32es6100 neemt heb je alles wat je wil, en zelfs nog 3d op de koop toe. Ik heb de 40" op de slaapkamer hangen, en door de rand oogt ie echt een stuk minder fors dan de 40" c530 die ik eerder heb gehad.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Met een HTPC is elke televisie een Smart TV. En nog beter en sneller ook.

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 18:10
Je kunt ook een Android Stick (Smart TV Stick) kopen en die op de HDMI poort zetten ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• MichelvA
TFDev schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 13:41:
Je wil internetten op de slaapkamer tv. Ik ga er vanuit dat je die aan je voeteneind/ achter t bed aan de muur wil hangen.
Ja - hoewel eigenlijk in gevallen iemand in het huis ziek is of zo. Anders wordt er alleen tv gekeken of bluray films. Ik heb een plek in gedachten en daar past 32" in elk geval niet in. Maar je antwoord is niet aan dovemansoren gericht - zal de zaak eens opnieuw bekijken. Bedankt :)

• MichelvA
Dimens schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:25:
Met een HTPC is elke televisie een Smart TV. En nog beter en sneller ook.
Niet eens aan gedacht. Goed idee - enige nadeel is dat ik weer een los kastje heb. Zal het toch eens nader bekijken. Bedankt :)

• MichelvA
Schizo007nl schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:35:
Je kunt ook een Android Stick (Smart TV Stick) kopen en die op de HDMI poort zetten ;)
Hier had ik nog niet van gehoord. Ga ik zeker even nader bekijken! Bedankt :)

=====
Had eigenlijk gehoopt op nieuws dat merk xx op korte termijn met een model komt die alles heeft wat ik wenste (3D staat overigens niet direkt op de wenslijst). Ga vooral even verder zoeken met de info tot nog toe.

• Dimens
Kleine modellen hebben meestal niet zo'n geweldige specificaties. Sony heeft er wel een, KDL-26EX550 volgens mij.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik was ook op zoek naar een leuke oplossing in de slaapkamer. ik heb nu een Apple TV, blu-ray en een versterker op mijn oude 32 inch en mijn HDMI poorten waren vol (2 stuks). Alleen internetten ging niet maar ja het gaat nu maar een PC worden want dat is toch wel wat makkelijker ipv al die losse apparatuur. Er zijn hele mooie oplossingen zoals de NUC van Intel. Klein simpel en goed stil en toch snel.

trouwens alle 26 inch tv zijn naar mijn mening ten eerste niet interessant, te weinig vraag naar, te weinig doorontwikkelingen en je kan dus beter uitwijken naar een 32 inch. Die hebben vaak al veel betere mogelijkheden, meerdere HDMI poorten etc etc.

[ Voor 24% gewijzigd door itsalex op 11-05-2013 22:32 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• MichelvA
@Dimens: de genoemde Sony is zelfs geen HD tv, maar HD ready. Die valt dus af.

@itsalex: inderdaad, zoeken onder 26" tv's levert tot dusver alleen onaanvaardbare compromissen op.

====
Heb wel wat over de Smart TV sticks gevonden - dat ziet er aardig uit. Aan de andere kant hebben aardig wat 26" tv's gewoon Wifi. Alleen meestal geen HD...

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-11 23:15
Schizo007nl schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:35:
Heb ik sinds kort ook gedaan; het werkt prima.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder het CEA subforum, ik verplaats je even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Dimens
MichelvA schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:49:
@Dimens: de genoemde Sony is zelfs geen HD tv, maar HD ready. Die valt dus af.

@itsalex: inderdaad, zoeken onder 26" tv's levert tot dusver alleen onaanvaardbare compromissen op.

====
Heb wel wat over de Smart TV sticks gevonden - dat ziet er aardig uit. Aan de andere kant hebben aardig wat 26" tv's gewoon Wifi. Alleen meestal geen HD...
HD Ready is ook HD. En tevens zul je niet gauw een Full HD televisie op 26" vinden.

Misschien moet je die eis maar laten vallen.

• MichelvA
HD Ready is volgens mij geen HD. Het betekent dat het apparaat HD signaal kan ontvangen en verwerken .. naar een lagere resolutie. Moest het zelf ook opzoeken want het was mij niet duidelijk.

Wat de schermdiagonaal met 3D, Wifi en zoektocht betreft is er goed nieuws. LG komt met een 29" scherm: http://www.lg.com/nl/televisies/lg-29LN4607-led-tv Ik kwam hier achter doordat deze bij Foka werd aangekondigt. Ik wacht dus even enkele dagen. Wellicht is deze tip voor anderen nuttig. Helaas echter geen HD maar HD ready :-(

[ Voor 4% gewijzigd door MichelvA op 13-05-2013 13:07 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij heb je dit niet helemaal juist. (maar ik ben ook geen expert dus de echte kenners, vul maar aan, zou ik zeggen.

HD ready is ook HD maar dan met 720 beeldlijnen wat al een aardige vooruitgang was t.o.v. de ouderwetse beeldbuizen. Full HD heeft dan weer 1080 beeldlijnen. Zowel HD ready als Full HD zijn dus vormen van HD.

• Dimens
MichelvA schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:05:
HD Ready is volgens mij geen HD. Het betekent dat het apparaat HD signaal kan ontvangen en verwerken .. naar een lagere resolutie. Moest het zelf ook opzoeken want het was mij niet duidelijk.

Wat de schermdiagonaal met 3D, Wifi en zoektocht betreft is er goed nieuws. LG komt met een 29" scherm: http://www.lg.com/nl/televisies/lg-29LN4607-led-tv Ik kwam hier achter doordat deze bij Foka werd aangekondigt. Ik wacht dus even enkele dagen. Wellicht is deze tip voor anderen nuttig. Helaas echter geen HD maar HD ready :-(
Met HD Ready wordt aangeduid dat de televisie een signaal met een progressieve scan resolutie van 1920 x 1080 pixels kan ontvangen. Ook wel 1080p genoemd. Dit zijn veelal televisies met een resolutie van 1366 x 768 pixels maar voor het formaat dat jij wilt hebben is dat dan ook genoeg. Een hogere resolutie voegt in zo'n situatie niets toe omdat onze ogen niet in staat zijn op een afstand van 2.5 meter de pixels nog te kunnen onderscheiden op zo'n schermformaat.

Uiteindelijk is het ook HD, echter niet Full HD. Maar dit zijn benamingen en je moet uitgaan van wat het in de praktijk te bieden heeft. In jouw geval zou een Full HD in de praktijk niets te bieden hebben.

Laat die eis dus vallen en je hebt een ruime keus in televisies.

• MichelvA
Heren wederom bedankt voor de reakties. Mooi dat de termen HD en Full HD nu ook duidelijk zijn.
In de tussentijd natuurlijk naarstig gezocht en zo kwam ik op de LG 32 LA6208. Zie pricewatch: LG 32LA6208 Zwart
Met een beetje wurgen krijg ik die misschien passend (moet dan alleen een dubbele swivel beugel vinden) en is aan al mijn wensen tegemoetgekomen. En meer eigenlijk, want deze tv is net uit en bied dus full led (allemaal leds aan de achterzijde en niet alleen aan de rand ofwel edge led), smart tv, full hd. En dat allemaal voor een aanvaardbaar bedrag :-) Ik kom hier over enkele dagen op terug.

• MichelvA
Inmiddels heb ik de tv aangeschaft (bij Foka dankzij Tweakers). Het is dankzij goede adviezen hier dus toch een 32" tv geworden : de LG 32LA6208. Ik ben er erg tevreden mee, formaat is goed - alle internet pagina's zijn uitstekend te lezen op 2,5 m afstand. Een beknopt review is hier te vinden : productreview: LG 32LA6208 Zwart review door MichelvA
Alsnog bedankt iedereen!

[ Voor 7% gewijzigd door MichelvA op 23-05-2013 22:38 ]

Pagina: 1