Ik wil nu toch eindelijk zelf een HTPC gaan samenstellen omdat mijn huidige mediaspeler toch weer zijn limitaties geeft. Ben van een Popcorn Hour A-300 naar een Mede8er MED600X3D gegaan. Maar telkens kom je weer dingen tegen wat niet ondersteund is of dingen die met een HTPC wel gaan en met de mediaspeler niet. Het normaal afspelen van content werkt overigens perfect! Ik wil gewoon wat meer mogelijkheden daar rondom. Zoals b.v de mooiere interface van XBMC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Enkel video content streamen vanaf mijn Synology NAS naar mijn Panasonic 55ST50
Hij moet alleen ook 3D ondersteunen en alles gaat langs 1 kabel via de HDMI output van de HTPC naar mijn reciever.
Ik was aan het rondkijken en openelec lijkt een mooie built om XBMC te draaien?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Via de HTPC best buy editie kom je rond de 400 euro. Hier wil ik dan ook absoluut niet over heen. Liefst nog een stuk onder blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Sinds ik vanaf een NAS ga streamen hoeft er geen HD voor opslag in de HTPC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben aan het twijfelen of een SSD wel nodig is, omdat openelec vanaf een USB stick kan draaien. Ik weet niet of dit in performance nog uitmaakt?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil de case graag zo klein mogelijk houden, maar deze kan ik ook zelf daarna nog uitzieken voor nu hou ik de fractal node uit de best buy aan.
Verder heb ik gekozen voor de AMD A10-5800K Black Edition omdat deze in de best buy naar voren kwam om 3D content af te spelen, maar wellicht is hier nog een goedekopere optie voor?
Tevens vraag ik mij af of er naast de logitech remote's nog een speciale XBMC remote te verkrijgen is?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Enkel video content streamen vanaf mijn Synology NAS naar mijn Panasonic 55ST50
Hij moet alleen ook 3D ondersteunen en alles gaat langs 1 kabel via de HDMI output van de HTPC naar mijn reciever.
Ik was aan het rondkijken en openelec lijkt een mooie built om XBMC te draaien?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Via de HTPC best buy editie kom je rond de 400 euro. Hier wil ik dan ook absoluut niet over heen. Liefst nog een stuk onder blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Sinds ik vanaf een NAS ga streamen hoeft er geen HD voor opslag in de HTPC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben aan het twijfelen of een SSD wel nodig is, omdat openelec vanaf een USB stick kan draaien. Ik weet niet of dit in performance nog uitmaakt?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil de case graag zo klein mogelijk houden, maar deze kan ik ook zelf daarna nog uitzieken voor nu hou ik de fractal node uit de best buy aan.
Verder heb ik gekozen voor de AMD A10-5800K Black Edition omdat deze in de best buy naar voren kwam om 3D content af te spelen, maar wellicht is hier nog een goedekopere optie voor?
Tevens vraag ik mij af of er naast de logitech remote's nog een speciale XBMC remote te verkrijgen is?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A10-5800K Black Edition | € 110,- | € 110,- |
| 1 | MSI FM2-A75IA-E53 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Fractal Design Node 304 | € 74,80 | € 74,80 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 61,60 | € 61,60 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,54 | € 30,54 |
| 1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 64,30 | € 64,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 416,14 | |