Hoe Intel HD 4000 uit Radeon HD8730M inschakkelen

Pagina: 1
Acties:

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:37
Heb een Dell Inspiron 5521 met 2 video kaarten.

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/atEeuRsFlH/ee9507bd81707a2b8213dd18bfb95748.JPG

De Intel is standaard ingeschakeld nu wil ik de Radeon als standaard hebben.
Als ik de Intel uitschakel zou je zeggen dat dan automatisch de Radeon ingeschakeld wordt,
dit is niet zo, nu weet ik niet hoe ik deze als standaard instel, kan iemand mij dit uitleggen ?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al gezocht en gevonden ? We verwachten hier op GoT wel wat enige eigen inzet.
Tip; kijk eens in het boekje van je moederbordlaptop en zo, hier wordt vaak uitgelegd hoe dit switchen gaat bijv. met iets als Virtu Control panel, waarmee je ook de HD Graphics kan uitschakelen vaak.

Verwijderd

De vraag is vooral waarom je dat wilt. Deze combinatie is zo gemaakt dat hij automatisch overschakelt zodra je naar bijvoorbeeld games gaat. De Intel HD4000 verbruikt een stuk minder stroom.

• Albert020
Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:52:
De vraag is vooral waarom je dat wilt. Deze combinatie is zo gemaakt dat hij automatisch overschakelt zodra je naar bijvoorbeeld games gaat. De Intel HD4000 verbruikt een stuk minder stroom.
Ja ok dat maar hoe kan ik dat zien, dat hij automatisch overgeschakeld is ?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Albert020 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:55:
[...]

Ja ok dat maar hoe kan ik dat zien, dat hij automatisch overgeschakeld is ?
Zoek eerst eens wat meer op omtrent deze functie, als we alles gaan voorkauwen heeft dat niet zoveel zin.
Nogmaals we verwachten hier eigen inzet op GoT, het is hier geen helpdesk.

De software die ik net noemde Virtu Control panel heeft hier bijvoorbeeld een heel duidelijk overzicht voor om dat te laten zien.

• Albert020
Perkouw schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:57:
[...]

Zoek eerst eens wat meer op omtrent deze functie, als we alles gaan voorkauwen heeft dat niet zoveel zin.
Nogmaals we verwachten hier eigen inzet op GoT, het is hier geen helpdesk.

De software die ik net noemde Virtu Control panel heeft hier bijvoorbeeld een heel duidelijk overzicht voor om dat te laten zien.
Is goed, ga even veder spitten, bedankt ;)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:37

Umbrah

The Incredible MapMan

Op de XPS15 die een soortgelijke setup heeft (twee GPU's, moet bekennen dat ik het AMD systeem niet gebruikt heb), heeft de nVidia videokaart maar één aansluiting: HDMI. De enige manier om graphics over de nVidia kaart te DWINGEN is HDMI. Maar waarom zou je dat? De Intel IGP is lekker snel, snel genoeg om je webbrowser en video's te versnellen, en dan ook nog eens lekker zuinig!

De driver is echter constant aan het sniffen, en zodra iets (flash 3D, WebGL framehost, of een game) GPU compute power nodig heeft, bam, kick het proces naar de nVidia GPU.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qJtpy8e5Tz2MFUv6YvgUP34V/full.png

In de driver kun je overigens ook aangeven welke applicaties dit doen als het automatisch niet goed gaat. En ja, desnoods ook winword.exe of wat dan ook. Hoe werkt dit? Simpel: het gerenderde beeld van de nVidia videokaart wordt over de PCI-Express bus naar de framebuffer van de IGP gekopieerd, die in het hoofdgeheugen zit (IGP's pakken je hoofdgeheugen). Er is dus geen switch nodig, of instelling, of multiplexer, en ja: het werkt goed.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/libJBu6mqAhCfzGJmBYrjFOw/full.png

Weet je wat het leuke is? AMD's alternatief werkt precies zo! Alleen de control panels zien er hetzelfde uit. Ik vind de Catalyst drivers beter maar daar heb ik even geen screenshots van nu.

Ik merk dat veel games overigens wel de Intel IGP verkeerd detecteren, maar geloof me: werkte je game op de Intel IGP, dan was je laptop een stuk minder warm en de game een stuk trager!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:04
Ik heb bij mijn alienware m17x hetzelfde probleem tussen mijn hd7970m en en hd4000. Ik heb mijn intel hd graphics gewoon uitgezet dit was simpel te doen door fn+f7 een keer in te drukken. Soms doet mijn laptop moeilijk met opstarten dan piept de laptop waarschijnlijk omdat ie de hd400 zoekt maar dan zet ik de laptop aan en uit en doet de laptop het gewoon. AMD heeft nogal wat issues met enduro heel erg zonde is dit! Maar dat is mijn verhaal, hopelijk kan je er wat mee!

• Albert020
Umbrah schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:10:
In de driver kun je overigens ook aangeven welke applicaties dit doen als het automatisch niet goed gaat. En ja, desnoods ook winword.exe of wat dan ook. Hoe werkt dit? Simpel: het gerenderde beeld van de nVidia videokaart wordt over de PCI-Express bus naar de framebuffer van de IGP gekopieerd, die in het hoofdgeheugen zit (IGP's pakken je hoofdgeheugen). Er is dus geen switch nodig, of instelling, of multiplexer, en ja: het werkt goed.

[afbeelding]

Weet je wat het leuke is? AMD's alternatief werkt precies zo! Alleen de control panels zien er hetzelfde uit. Ik vind de Catalyst drivers beter maar daar heb ik even geen screenshots van nu.
Ik denk dat jij dit scherm bedoelt:

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/cBDV4ZLAeA/79a58f051f9f73478c74cc3e5b3ef28c.JPG
marineII7 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:13:
Ik heb bij mijn alienware m17x hetzelfde probleem tussen mijn hd7970m en en hd4000. Ik heb mijn intel hd graphics gewoon uitgezet dit was simpel te doen door fn+f7 een keer in te drukken.
Fn+F7 werkt bij mij niet.

Maar ga straks gewoon even Call of Duty. Black Ops II spelen en kijk even hoe hij reageert...

[ Voor 132% gewijzigd door Albert020 op 11-05-2013 14:48 ]

• Albert020
Heel raar, ik kan in de configuratie de AMD Radeon niet selecteren ?

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/gp0FuMDocX/c9970ad62c6bd5dc2c5a8d6ffa5bd218.JPG

• Hansmans
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-02-2025
Ik zit met hetzelfde. Op bureaublad rechtermuisknop en dan 'Verwisselbare afbeeldingen configureren' geeft mij volgens onderstaand scherm keuze uit Hoge prestaties, Gebaseerd op voedingsbron of Energiebesparing.

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/7577/tvn.png

Maar hoe weet ik nu zeker dat tijdens de spellen de HD8730M gebruikt wordt?

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Hansmans schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:45:
Ik zit met hetzelfde. Op bureaublad rechtermuisknop en dan 'Verwisselbare afbeeldingen configureren' geeft mij volgens onderstaand scherm keuze uit Hoge prestaties, Gebaseerd op voedingsbron of Energiebesparing.

[afbeelding]

Maar hoe weet ik nu zeker dat tijdens de spellen de HD8730M gebruikt wordt?
Als je het spel op redelijke hoge grafische instellingen soepel kunt draaien weet je zeker dat de HD8730M wordt gebruikt.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Pagina: 1