Iemand ervaring met Ableton Live + Push?

Pagina: 1
Acties:

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Halle mensen,

Ik maak time lapse videos waar ik mijn Photoshop werk film en versneld afspeel. Dit upload ik naar youtube. Vergezeld met een stukje ambient muziekje er onder. Een heleboel films die nu online staan zijn voorzien van wat geluiden die ik enorm heb vertraagd en zo zelf iets in elkaar geflanst. Het is op zich okey, maar lang niet iedereen kan het waarderen. Het zoeken naar royalty free music kost tijd en moet het net zijn wat je zoekt. Plus dat je het beste een licentie kan kopen wil je safe zitten.

Ik ben sinds kort in gesprek en werkzaam met een paar muzikanten die wel een podium kunnen gebruiken of het gewoon leuk vinden om samen te werken. Hoewel het resultaat prima is (meer dan dat zelfs) voel ik toch kriebels om ook daar mijn eigen stempel op te zetten. Alles in eigen huis. Nu ben ik op Ableton Live gestuit door te vragen waar hun nu mee werken. Ik zie dat je daar een heel tof stuk hardware voor kan aanschaffen en zo live kan rommelen met instrumenten die netjes in de maat mee lopen.

Nu ben ik (nog) geen muzikant en sta ik helemaal aan het begin van deze leer curve. Maar als ik me hier even lekker in bijt is het vast wel mogelijk om lekkere duistere ambient muziek te maken wat vaak niet ingewikkeld hoeft te zijn. Ik hoef geen beethoven na te maken :P

Is er iemand hier die ervaring heeft met deze software plus hardware? En zoja, wat vind jij er van. Ik kan tot nu toe nog niet veel slechts vinden. Maar misschien is er net zo iets als dit van een ander merk en goedkoper? Over Ableton kan ik op tweakers in de search niet veel spannends vinden.

Voor nog geen 800 euro koop je een push pad plus software (standaard) met 1100 sound effects.. misschien doe ik er goed aan om later een eenvoudig keyboard te kopen en dat met elkaar te koppelen.

Ik hoop op jullie inbreng!
Groet, Roy

Mijn portfolio op Instagram

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik heb het topic vluchtig door genomen voordat ik mijn topic startte. Misschien hen ik iets over het hoofd gezien. Ik zagl geloof ik niet echt discussie over de push. Toch? Ik moet er nu vandoor en zal vanavond pas kunnen kijken. :)

Mijn portfolio op Instagram

• buffbuffbuff
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-01 19:04
Push is 'gewoon' een controller voor ableton. Leuk speelgoed natuurlijk, maar dat zijn alle controllers in hun eigen manier. Als je muziek wilt maken zoals jij het wilt, dan heb je een programma nodig en een controller. Welke combi voor jou werkt kan alleen jij bepalen en het leesvoer is daar de hulp voor (zie ook apparaten van Akai en Novation) Succes!