SATA driver slipstreamen

Pagina: 1
Acties:

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-12-2025
Beste Tweakers,

Ik heb gisteren mijn eerste build gedaan en wel een heus basissysteem van de BBG :P . Voor mij voldoende om de hele dag als een klein kind bezig te zijn, maar dat ter zijde.

Ik moet mijn SATA driver slipstreamen om XP te kunnen installeren. Ik heb deze guide daarvoor gevonden. Is dit de manier of kan het makkelijker?

Dit allemaal omdat ik een windows 8 upgrade heb gekocht als download via surfspot, heel stom weet ik nu ook... De download die ik krijg op mijn andere PC, is 32 bit en ik krijg de optie "Media" niet want ik zit in XP. Anders had ik hem nog wel op een usb gezet en dan geupgrade naar 64 bit.

Zijn er nog andere praktische oplossingen of is XP slipstreamen en dan upgraden de beste methode?

Sorry ik weet trouwens niet of dit topic hier of in de windows clients meer op zijn plek is.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nLite is in dit geval het makkelijkst inderdaad. Kan je niet beter zoeken naar een Windows 8 ISO en daarmee installeren, gebruik makend van je key die je hebt ontvangen? Een Windows XP systeem kan je namelijk geen zogenaamde "in-place" upgrade geven.

https://discord.com/invite/tweakers

• Pabz
Ik heb helaas nog nergens een windows 8 ISO kunnen vinden, althans geen betrouwbare download locaties. Heb geen zin in versies die vol zitten met deep spyware etc. Weet jij een legale? :-)?
Trouwens wat bedoel je met een in-place upgrade? Het downloaden van de ISO op media?

[ Voor 18% gewijzigd door Pabz op 11-05-2013 10:21 ]

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Zolang de hashes kloppen maakt de downloadlocatie weinig uit.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Pabz schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:08:
Beste Tweakers,
Zijn er nog andere praktische oplossingen of is XP slipstreamen en dan upgraden de beste methode?
Zoek een windows 7 64 bits PC, een eigen, van een vriend, familie, whatever, voer het officiële download programma uit.
http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only

Je kan dan legaal (na het invoeren van je serial key) een windows 8 64 bits downloaden en omzetten naar een iso bestand of USB stick.

[ Voor 6% gewijzigd door Swordlord op 11-05-2013 11:28 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01
Zet in je bios de SATA controller op IDE/Legacy, dan zou je XP moeten kunnen installeren. Zet voordat je boot van de Windows 8 DVD de controller weer terug op AHCI.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:18

3DDude

I void warranty's

Met Swordlord.

een beetje windows XP installeren haha >_<

Be nice, You Assholes :)

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-01 12:06
Pabz schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:08:
Ik heb gisteren mijn eerste build gedaan en wel een heus basissysteem van de BBG :P .
...
Dit allemaal omdat ik een windows 8 upgrade heb gekocht als download via surfspot, heel stom weet ik nu ook...
2 weken geleden heb ik exact hetzelfde gedaan (niet voor mijzelf dan, maar goed). De basis pc uit de bbg samengesteld en de 'klant' had een win8 upgrade licentie via slim.nl gekocht (=win 8 pro).
Vervolgens via een andere pc welke win 8 draaide de iso gedownload vanaf de microsoft site en deze op een bootable usb gezet. Hiermee kon ik gewoon een fresh install doen, zonder dat er een hd met een eerdere versie van windows aanwezig was.

• Pabz
Uiteindelijk vanmiddag bij een vriend met windows 7 64 bit de iso gedownload. Draait nu als een zonnetje :-). Is uiteindelijk toch de makkelijkste oplossing, ook al heeft slipstreamen natuurlijk een hoog tweakers-gehalte ;-).

Thanks voor de reacties :-)
Pagina: 1