Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

LED Tv Kopen zonder alle extra's

Pagina: 1
Acties:

• Emrawww
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11 15:37
Hallo,

Ik ben op zoek naar een niewe LED tv 46-47 inch (model uit 2012-2013).
Alleen zijn er tegenwoordig bijna alleen maar TV's met 3D, smart tv, browsers etc. Dit zijn voor mij nutteloze extratjes. Al zijn die functies nu de standaard.

Voormij is de beeldkwaliteit heel erg belangrijk. Dus de scherpte en heldere kleuren. Ik ga dan ook voornamelijk films en games erop spelen. Ik heb zelf een PS3, misschien een SONY tv?

Ik heb zelf het gevoel dat de duurdere SMART tv's alleen zo duur zijn omdat ze al die extratjes hebben die voor mij niks betekenen. Weten jullie misschien een LED TV zonder al deze poespas. Mijn budget is 1000,- max. Nogmaals beeldkwaliteit is prioriteit voor mij.

Ik hoop echt dat jullie mij hierbij kunnen helpen!

Groeten,
Emre

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Televisies zonder die functies zie je bijna nergens meer. Enkel de goedkoopste en laagste modellen met een matige beeldkwaliteit hebben die functies niet op een televisie zitten.

Kortom, je krijgt die functies sowieso bij je televisie als je een televisie koopt om de beeldkwaliteit. Televisies heb je in verschillende classes. Je kan geen topmodel kopen zonder dat alle functies aanwezig zijn.

Als beeldkwaliteit de grootste prioriteit is, ben je beter af met een plasma televisie dan een LCD televisie. Plasma levert nog steeds een superieure beeldkwaliteit tegenover LCD in dezelfde prijsklasse. Je hoeft ook minder te besteden om toch een erg goede beeldkwaliteit te krijgen. Het heeft ook voordelen voor gamers. Zo is de motion resolution bij gamen hoger dan bij LCD en de input lag relatief laag.

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
Kan alleen maar het advies van Dimens onderstrepen. Voor +/- 1000 euro is er geen betere optie dan de panasonic 50st50, zeer lage inputlag, perfecte motionresolution en een perfect plaatje in die prijsklasse. Ook de gt versie voor 1049 is een fraaie optie

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:20

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al gezocht en gevonden binnen je budget. Het is hier op GoT geen helpdesk en we verwachten dan ook enige inzet. Probeer zelf eens wat Tv's en reviews te zoeken en probeer eens de + en - punten tegen over elkaar te zetten.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik verplaats je meteen even naar het aankoopadviesforum, aangezien dit daaronder valt. Succes! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Nou je gebeden worden verhoord, volgens mij gaat veel poespas verdwijnen

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 10:16

SaN

Let bij een eventuele plasma tv wel op de image retention. Voor zover ik weet is dat nog altijd een issue. De één heeft er weinig last van, de ander vindt het verschrikkelijk. Ik erger me er al 4 jaar aan met mijn LG plasma. Ik neem wel aan dat het in de loop der tijd minder geworden is.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:29

sjaool

Every life should have 9 cats

SaN schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:44:
Let bij een eventuele plasma tv wel op de image retention. Voor zover ik weet is dat nog altijd een issue. De één heeft er weinig last van, de ander vindt het verschrikkelijk. Ik erger me er al 4 jaar aan met mijn LG plasma. Ik neem wel aan dat het in de loop der tijd minder geworden is.
Dat is geen issue als je verstandig met je televisie omgaat. Nu niet meteen die jongen bangmaken. ;)
De beeldkwaliteit van een plasma t.o.v. een LCD is nog altijd onovertroffen.

"When you grow up your heart dies"

• Dimens
SaN schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:44:
Vertel je er dan ook de nadelen en zorgen van een LCD televisie bij?

• Emrawww
Hallo, Ten eerste wil ik jullie allen bedanken voor de snelle reacties! Ik ben gaan surfen op internet en zie heel vaak staan dat plasma tv's scherper beeld en minder last hebben van motion blur vergeleken met een LCD/LED tv.

Maar staat wel dat er "inbrandingen" kunnen ontstaan... Is dit echt zo extreem het geval bij plasma tv's?
Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij 2 tv's

Namelijk de: - Samsung UE46ES8000 (kan hem voor 1100,- krijgen!)
- Panasonic TX-P50GT50E (op advies van m-dgr) 1050,-

De panasonic is 50 inch. Eigenlijk net iets te groot maar heb daar nog net genoeg ruimte voor dus is het niet een al te groot probleem.

Mij gaat het toch om het kwaliteit van beeld. Samsung heeft extra's die ik eigenlijk niet nodig heb.
Dus als het puur om beeldkwaliteit gaat, kan ik dan beter voor de panasonic gaan? De reviews ervan zijn ook erg positief!

Nogmaals bedankt allemaal!

• Dimens
mcemow schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:35:
Hallo, Ten eerste wil ik jullie allen bedanken voor de snelle reacties! Ik ben gaan surfen op internet en zie heel vaak staan dat plasma tv's scherper beeld en minder last hebben van motion blur vergeleken met een LCD/LED tv.

Maar staat wel dat er "inbrandingen" kunnen ontstaan... Is dit echt zo extreem het geval bij plasma tv's?
Er wordt vaak extremer over gedaan dan dat het in de werkelijkheid is. Zolang je normaal met een plasmatelevisie om gaat, zul je geen last hebben van inbranding. Wat wel voorkomt, is Image Retention. Dit is een tijdelijke inbranding waardoor bijvoorbeeld de logo's van zenders nog een korte tijd zichtbaar zullen zijn. Dit kan verschillen van enkele secondes tot minuten maar het verdwijnt altijd weer. De mate waarin het zichtbaar is verschilt ook weer.

Image Retention, het klinkt vervelender dan het is. Ja, je televisie heeft het maar uiteindelijk vinden velen het absoluut geen probleem. Te bedenken dat elke televisie wel mankementen hebben en je nooit een televisie zonder "fouten" hebt. De perfecte televisie bestaat gewoonweg niet.
Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij 2 tv's

Namelijk de: - Samsung UE46ES8000 (kan hem voor 1100,- krijgen!)
- Panasonic TX-P50GT50E (op advies van m-dgr) 1050,-

De panasonic is 50 inch. Eigenlijk net iets te groot maar heb daar nog net genoeg ruimte voor dus is het niet een al te groot probleem.

Mij gaat het toch om het kwaliteit van beeld. Samsung heeft extra's die ik eigenlijk niet nodig heb.
Dus als het puur om beeldkwaliteit gaat, kan ik dan beter voor de panasonic gaan? De reviews ervan zijn ook erg positief!

Nogmaals bedankt allemaal!
Mijn keus zou sowieso uitgaan naar het Panasonic model en ik denk dat jij ook absoluut geen spijt zou krijgen als jij dat model zou nemen. Reviews zijn er ook niet voor niets erg positief over.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Panasonic sowieso voor de beeldkwaliteit en zeker ook voor de hoge contrastwaarde. Daar kan de Samsung echt niet aan tippen en een LCD al helemaal niet.

LCD wordt vaak wat scherper beoordeelt dan plasma maar daar tegenover staan dan weer de onnatuurlijke huidskleuren die een LCD vaak hebben. Een plasma is vele malen beter in het weergeven van natuurlijke kleuren.

"When you grow up your heart dies"

• Emrawww
Ik weet genoeg! Ik ga voor de panasonic!. Bedankt voor jullie hulp! Echt tof!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Goede keuze. Zou zelf ook zeker voor de Panasonic gegaan zijn. Heb zelf een GT30. Top tv's die plasmas.

• Dimens
mcemow schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:08:
Ik weet genoeg! Ik ga voor de panasonic!. Bedankt voor jullie hulp! Echt tof!
Laat ons weten wat je uiteindelijk van de televisie vindt. Dat vinden wij ook leuk om terug te lezen.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 10:16

SaN

Dimens schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:02:
[...]

Vertel je er dan ook de nadelen en zorgen van een LCD televisie bij?
Nee, want die heb ik niet...

Ik heb last van een witte waas in de zwarte balk onder een film met ondertitels. Ook bij donkere films is de image retention duidelijk te zien. Ik heb net even wat reviews gelezen over de ST50 op amazon, en daar zie ik ook zeer zware image retention problemen voorbij komen. Het is maar een waarschuwing.

Verder is het beeld van plasma zeker goed. Daar heb ik het verder ook niet over.

• Dimens
SaN schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:25:
[...]

Nee, want die heb ik niet...
Dan heb jij ze nog niet ontdekt. Maar velen zijn je al voor en hebben ontdekt dat ook LCD nadelen heeft. Volgens velen zelfs meer en vervelender dan de nadelen van plasma.
Pagina: 1