Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Sony Vaio S Nieuw Halve snelheid SSD Geen SATA3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb een nieuwe Sony vaio S met typenummer 1513C5E gekocht en heb alle opties genomen die mogelijk zijn. Heb echter de laptop laten leveren met een harde schijf met de bedoeling om achteraf er een SSD in te zetten. Nu heb ik dit gedaan en heb er een 512 MB Samsung Pro SSD ingezet die een snelheid kan halen met lezen en schrijven van 512 MB. Wat schetst echter mijn verbazing dat de SSD maar op de halve snelheid in mijn laptop werkt en na op forums te hebben gekeken blijkt de SATA3 controller door de bios gelimiteerd te zijn met het SATA2 protokoll waardoor de SSD maar op de helft van zijn snelheid functioneert. Normaal gezien kun je e.e.a in de bios wijzigen maar deze optie is niet opgenomen in de bios. Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen. In de laptop zit verder een blue ray brander, I7 processor.

Hoop dat jullie iets voor mij kunnen betekenen.

Groetjes,

Igo

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hard gezegd: pech gehad. Zonder een ander BIOS van Sony is hier niets aan te doen. Er is nog wel een truc om via slaapstand SATA3 te activeren, maar na een reboot is dat weer ongedaan gemaakt. Lees anders het andere topic even door: [Ervaringen] Sony Vaio S series - Deel 1

Verwijderd

Inderdaad pech ja :)
Alleen wel 1 puntje: het is echt niet zo dat je SSD nu met factor 2 trager is! Veelal zal je het verschil amper merken. Hooguit bij benchmarks of grote bestanden copieren.

Heb zelf de 2012 S13 met eigen SSD. Die truk met resume-from-standby werkt ook meestal alleen maar als het optisch station vanuit bios gedisabled is. Ook met de m4 (crucial) lukt het niet. Zelf heb ik de Samsung 830 -256GB en hier werkt het.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2013 11:54 ]