Toon posts:

Acces point instellen zonder bedrade verbinding naar de rout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Guys,

Ik gebruik het internet van mn buren (met toestemming :D) maar de verbinding is niet echt super stabiel. Ik wil graag een accespoint aanschaffen en deze in mn eigen huis ophangen (één verdieping hoger) om de verbinding te verbeteren. Helaas zijn mn buren op reis en het duurt nog maanden voordat ze terug zijn.

Kan ik als ik een accespoint in mn eigen huis installeer de internetverbinding van mn buren optimaliseren of heb ik dan eenmalig een bekabelde verbinding van de router naar het accespoint nodig?

IK wil dat graag weten voordat ik een accespoint aanschaf. Stel het kan, iemand tips welke accespoint ik dan het beste kan gebruiken?

Tnx!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Bij een accesspoint moet je een kabel hebben liggen. Je kunt een repeater proberen; die heeft geen kabels nodig maar dit heeft wel een nadeel voor je snelheid en ping.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat je kunt doen is het wifi signaal op een van je beste plekken oppikken en zelf opnieuw verzenden door zelf een accesspoint of speciaal daarvoor bedoelde repeater op te hangen.
Bedenk wel dat je hiermee alleen maar de stabiliteit van het wifi netwerk verbeterd, niet de snelheid richting je buren.

Zoiets bijvoorbeeld : pricewatch: Huawei WS320 WLAN Repeater
Kijk ook eens in de http://tweakers.net/pricewatch/ voor andere merken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Tnx guys voor de reacties,

Ik ga aan de slag