Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11 14:50
Beste tweakers.

Ik ben opzoek na een tablet voor mijn vriending.
Ze zal hier vooral het volgende mee gaan doen.
- email
- internetten
- youtube
- gamen
- facebook
- vanag de NAS foto's en filmpjes bekijken (windows omgeving)
- goed scherm

De tablet hoeft alleen wifi te hebben en geen 3G
hij mag 400 euro kosten.

Nu heb ik de volgende tablets gevonden:
Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi 16GB
Samsung Galaxy Note 10.1 16GB WiFi
Google Nexus 10 16GB
Asus Transformer Pad 300T WiFi 16GB

Nu mijn vraag ga ik het verschil tussen cpu en geheugen tussen de note en tab merken en is dit het geld waard?
De nexus valt eigenlijk buiten budget maar vroeg me af of deze dan ook stukken beter is als de rest?
En is de asus dan de gulde middenweg?

alvast bedankt.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Grote voordeel van de nexus is dat hij zonder bloatware en zonder overzware skin geleverd wordt, plus altijd laatste versie Android krijgt van Google.
Zonder de toevoegingen van een leverancier en met de android updates is hij altijd sneller, gebruikt minder geheugen en is langer bruikbaar.

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 09:57
galaxy tab 2: een langzame dual-core, deze zou ik zeker niet kiezen. CPU verschil ga je zeker merken, in hoeverrre je dit irritant gaat vinden hangt wel een beetje af van wat je gewend ben, maar ik heb er een keer kort mee gespeeld en vond hem echt heel traag.

asus 300T: deze heb ik, qua snelheid valt de interface mij een beetje tegen, zeker als je meerdere user-accounts aanmaakt. In apps draait hij meestal wel vlot, als is de chrome browser vaak ook wat langzamer. Games: gaat meestal vloeiend, ik speel bijvoorbeeld nu veel Fieldrunners 2 en dat gaat perfect. het scherm is oke, maar de resolutie is niet erg hoog (maar ligt eraan wat je gewend bent). Ik ben een HTC One X gewend en vind de resolutie eigenlijk toch iets te laag. Een mogelijk voordeel zou de mogelijkheid van een toetsenbord zijn, al kan ik uit eigen ervaring vertellen dat je toch al snel gewoon het onscreen toetsenbord gebruikt voor korte teksten (webadressen, inloggen, zoeken op google / youtube, facebook posts etc.). Voor mail mogelijk wel een voordeel, en deze post is er ook op getypt :+ .

Galaxy Note: iets sneller dan de Asus, zelfde schermresolutie en iets meer geheugen (kan iets uitmaken met multi-tasken). Heeft een stylus, maar voor het gebruik wat jij schetst heeft dit geen meerwaarde. Wel 100 euro duurder dan de Asus, dus ik zou eerder de Asus kiezen tenzij je de stylus een meerwaarde vindt hebben.

Nexus 10: is een stuk sneller dan de andere opties, en heeft een veel hogere resolutie. Batterijduur is mogelijk iets minder, al kan dit met nieuwere android-versies verbeterd zijn. Altijd de nieuwste android versie, en zoals swhnld al zei geen crap van de fabrikant. Hij is echter wel een behoorlijk stukje duurder.

De afweging die je dus volgens mij moet maken:
wil ik ruzie met mijn vriendin(g)? Dan de Tab 2. :+

Wil ik een fatsoenlijke tablet, meeste bang-for-buck en eventueel een toetsenbord erbij? Dan de Asus.

Vind ik dat een stylus meerwaarde heeft, vind ik een klein verschil in SoC-snelheid (CPU en GPU zijn beide iets sneller dan de asus en een flink stuk sneller dan de tab 2 volgens mij) en extra geheugen voor multitasken 100 euro extra waard? Dan de Galaxy Note.

Ben ik bereid over mijn budget te gaan voor een tablet die een stuk sneller is en een veel betere resolutie heeft? Dan toch de Nexus 10.

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Surface RT, moet er alleen 80 euro bij komen.
Voor het standaard email, internet, youtube en dergelijke zit je goed, het scherm heeft prachtige kleuren en als je een gamer bent ( met misschien wel een xbox) dan heb je de xbox games voor windows.

De standaard apps, video en music hebben natuurlijk ingebouwd ondersteuning voor openen netwerk, en je hebt office erbij zitten.

EDIT: even toelichten over de apps. Je kan je netwerk toevoegen via de desktop en de apps kunnen gewoon een file openen vanaf network.

[ Voor 17% gewijzigd door Markie577 op 23-05-2013 12:08 ]