Teamviewer -- Free versie versus gelicensieerde versie...?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik gebruik reeds jarenlang tot grote tevredenheid Teamviewer Free om af en toe eens mijn PC op kantoor over te nemen en indien nood wat werkzaamheden te verrichten. Verloopt steeds OK, maar niet echt vlot, niet om hele dagen op te werken. Hetgeen ik intik komt een fractie van een seconde later, de schermresolutie is niet echt OK, kortom,.. het werkt niet echt "native", is zelfs frustrend traag, en zeker niét OK om daglijks op te werken.

Nu even bekeken... licenties van Teamviewer van 500 Euro tot een paar duizend Euro dus dat valt reuze mee... Nu vraag ik me af... wat ik hoor van klanten & leveranciers mét Teamviewer licenties, de "native" experience zou een stuk beter meevallen dan met de Free editie, ik hoor zelfs leveranciers die zelfs helemaal geen verschil voelen tussen effectief op de PC werken of via Internet met Teamviewer op diezelfde PC.

Is het verschil tussen Free & gelicentieerd écht zo groot? Dan spendeer ik met de glimlach een paar K voor de licentie. Iemand ervaring hiermee??

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Commercial users are welcome to use these downloads for trial purposes.
Ik neem aan dat http://www.teamviewer.com/nl/integrated/trial.aspx de "echte" is. (Maar dan bijv 30 dagen). Merkte je verschil?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 15:21
Hou er ook rekening mee dat de gebruikservaring ook echt afhangt van zowel jouw privé internetverbinding als de internetverbinding op het werk.

Met een snel netwerk kan free ook echt al heel fijn werken en omgekeerd: met een traag netwerk werkt een licentie versie ook niet per definitie beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-06 20:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wij hebben op 't werk een licentie maar is niet bij iedereen ingesteld, die zitten dus nog met de 'free' versie te werken. Verschil tussen te merken? Nee. Wat THWIT zegt is absoluut waar, het is puur afhankelijk van je internetverbinding. Je kan geen native ervaring verwachten als je naar een systeem verbinding maakt dat op full HD draait, je eigen scherm kleiner is ('t moet dan geschaald worden, wat er lelijk uit ziet) en je internet verbinding el cheapo is met een veel te lage bandbreedte. Als je dan in TV zo instelt dat 't een zo goed mogelijk beeld moet geven, tja, dan kan je vertraging verwachten. Stel eens minder kleuren in, dat kan al wat schelen, net als geluid doorvoer.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Als je voorwaarden van TV en de site naleest kom je er achter dat:

1. Je TV Free niet mag gebruiken voor zakelijke of commerciële toepassingen (cq. PC op kantoor overnemen).
2. Qua basisfunctionaliteit helemaal geen verschil is tussen de free en de betaalde versies, vanaf de premium versie krijg je toegang tot functionaliteit die eigenlijk alleen nuttig is in een zakelijke omgeving.

http://www.teamviewer.com/en/licensing/index.aspx

De betaalde versies zijn primair bedoeld voor commerciële toepassingen, de bussiness editie is gelijk aan de free editie.

Voor performance is je internet verbinding aan beide eindes de beperkende factor. Multichannel routing kan helpen op lange afstanden waar de verbindingen tussen in de PC's slecht zijn (bijv naar continenten met slechte verbindingen). Binnen Nederland is dat sowieso goed geregeld dus zal het ook geen nut hebben.