Dé perfecte mmorpg voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid_Bisquit
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-01 14:59
Hey iedereen

Ik heb jaaaren lang WoW gespeeld, maar Pandaria ben ik niet meer aan begonnen.

De reden hiervoor waren het veel te veel moeten grinden en grote verplichtingen binnenin een guild om wekelijks veel te moeten raiden.

Omdat ik het al een tijdje niet meer zo gevolgd heb, wegens te druk, is al het nieuwe na WoW qua mmorpgs me een beetje ontgaan.

Kunnen jullie me wat tips geven over mmorpgs die leuk zijn om te spelen en die aan de volgende criteria voldoen:

- gratis
- funfactor
- weinig grinden
- geen grote verplichtingen nodig zoals dagelijks online 'moeten'
- zonder de twee punten hierboven toch mogelijkheid tot endgame

Ik ben benieuwd wat jullie voorstellen zijn! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Star Trek Online.

Ook als Trek niet echt je ding is, het spel is zeker zeer toegankelijk, je hoeft geen kennis te hebben.

Het spel is volledig F2P en je kan de Currency verdienen in het spel zelf, om zo bijv. extra character slots te kopen. Je begint namelijk met maar 2. Dit en dat niet ALLE rassen (wel het meerendeel) beschikbaar zijn, zijn de enige echte restricties waar je tegen aan loopt. Alle huidige content en toekomstige content zal beschikbaar voor je zijn, er zijn verschillende events, endgame is laag drempelig en er is geen verplichtingsfactor of wat dan ook. Er zijn moeilijkere missies beschikbaar en je kan elite versies van gewone missies doen.

Het spel bestaat uit space combat en ground combat, er zijn dagelijkse missies, research (zeg maar craften) en exploratie. Het spel is sterk verhaal gedreven en er zijn open PvP areas waar 2 facties met elkaar ten strijde kunnen gaan. Oh en deze maand wordt een 3e factie toegevoegd.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid_Bisquit
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-01 14:59
Oh, maar dat is een geweldig idee Nazanir! Ik ben zelf huge scifi fan en ik kan me er zeker in vinden... Dat ik hieraan niet gedacht heb als gewezen hoofdredacteur van een gamewebsite. Heb Star Trek Online zelf nog als redacteur op Gamescom gezien.

I'll check it out :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ze hebben recent aardig wat leuke games neergezet, van de reboots van SWTOR en Tera, tot het wat nieuwere genre van GW2 en Neverwinter. Daartussen nog een berg gratis te spelen games, op youtube heb je diverse channels die 'first play' doen voor veel MMO's, kan je snel zien of het ook wat voor je is :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Neverwinter

Na Ultima Online niet meer zo veel plezier gehad in een MMO ...en ja ik speel(de) ze allemaal :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58
Ik vond zelf na jaren WoW te hebben gespeeld Guild Wars 2 echt een verademing. Leuke gameplay, heel nieuwe setup en manier van spelen (automatisch samenwerken bij grotere monsters e.d.) en eens een ander crafting systeem dan "maak zoveel van die en ga 5 skill omhoog, maak dan 10 van die en ga 10 skill omhoog. Buiten dat vond ik het het bij GW2 wel prettig dat ik "even" in kon loggen om een uurtje te gamen en het dan zonder problemen daarna weer naast me neer kon leggen, met WoW was me dat nooit gelukt, althans... niet totdat ik definitief stopte met spelen omdat ik er geen zin meer in had.

Toch... ik weet niet hoe het komt, maar een paar maanden nadat de MoP expansion uitkwam heb ik mezelf over laten halen en zag ik weer hoe goed WoW eigenlijk is. En vanaf zo'n beetje oktober tot nu toe weer bijna dagelijks gespeeld. Zoveel te doen, zoveel te ontdekken.

Maar goed, ik open dit topic niet zonder reden natuurlijk. Ik merk nu toch ook wel dat de zin om WoW te spelen aan het afnemen is. Ja ik kan nog upgrades halen of andere chars levelen, ja ik kan nog achievements halen, maar ik geloof dat ik er langzaamaan weer ff op uitgekeken raak. Ik zit alleen te twijfelen of ik weer terug wil naar GW2, of misschien is Neverwinter of Star Trek Online idd wel iets voor me. Ik ga me ff inlezen ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 00:08
Hangt van je definitie van endgame af, gezien je verhaal over het grinden van rep/vp en grote verplichtingen zul je geen vergelijkbare pve endgame vinden in free to play, die zijn vooral voor pvp (op swtor na, maar daar ben je ook veel tijd aan end-game kwijt op dat niveau)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 15:44
Ik heb naast wow bijna alle mmo's wel geprobeerd maar degene die ik toch het leukste vindt (en meest tijdrovend tevens) is everquest, wat mij betreft blaast die alle andere mmo's uit het veld maar zoals ik zei het kost zo mega mega veel tijd om te spelen eer je beetje ingehaald hebt (spel is ondertussen 15 jaar oud). Qua gameplay erg leuk maar graphics zijn achterhaald en het heeft een moeilijke learning curve vindt ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotgunbunny
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02 20:17
Ik vond zelf GW2 ook erg verfrissend, om het zo maar even te zeggen. :P
Ik kreeg echt het idee dat ze elke mechanic van de standaard MMORPG's onder de loep hebben genomen om te kijken of het anders/beter kon.

Alleen is de combat in GW2 nogal oppervlakkig vergeleken met GW1, naar mijn idee.
GW2 is heel erg "Doe maar gewoon zoveel mogelijk damage, dan komt alles goed."
Of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-07 09:43
MrHarry schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:28:
Ik heb naast wow bijna alle mmo's wel geprobeerd maar degene die ik toch het leukste vindt (en meest tijdrovend tevens) is everquest, wat mij betreft blaast die alle andere mmo's uit het veld maar zoals ik zei het kost zo mega mega veel tijd om te spelen eer je beetje ingehaald hebt (spel is ondertussen 15 jaar oud). Qua gameplay erg leuk maar graphics zijn achterhaald en het heeft een moeilijke learning curve vindt ik zelf.
Bedoel je EQ1 of EQ2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:40
SinergyX schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:15:
Ze hebben recent aardig wat leuke games neergezet, van de reboots van SWTOR en Tera, tot het wat nieuwere genre van GW2 en Neverwinter. Daartussen nog een berg gratis te spelen games, op youtube heb je diverse channels die 'first play' doen voor veel MMO's, kan je snel zien of het ook wat voor je is :)
De endgame van SWTOR is echter gratis slecht toegankelijk, en wil je het wel doen, dan zul je dus voor credits moeten grinden en die gebruiken om op de AH de weekly passes te kopen in combinatie met de escrow unlocks.

Ik zou GW2 aanbevelen, hoewel de kwaliteit van PvE endgame met name daar weer wat tegenvallend is; maar gecombineerd met PvP een zeer vermakelijke game in welk je weinig tijd hoeft te investeren om toch je regelmatige portie vermaak te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertvandijck
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-02-2017
Wat misschien ook een idee is: Everquest project 1999. (free to play)

Dit is Everquest (in mijn ogen de beste MMORPG) met alleen de originele game en de eerste expantion Ruins of Kunark. Straks komt er nog wel Velius bij. Maar dan houdt het op. Dit komt door hoe je het moet installeren (hier meer info, http://www.project1999.com/)

Omdat het bij deze expantions blijft kan je zo snel of langzaam levelen als je zelf wilt en kan je uiteindelijk altijd de endgame spelen. Ook als je dus minder tijd hebt.

Daarnaast de nostalgia van de allereerste echte MMORPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hangt er een beetje vanaf wat je verwacht, sinds ik Neverwinter online heb gespeeld is elke andere MMO een beetje ruk vanwege de combat. NW heeft een heel fijn combat systeem, crafting is redelijk uitgebreid. Tegenwoordig is er ook een raid instantie en er is pas nog een uitbreiding bijgekomen. De classes zijn leuk en 'anders' dan de gemiddelde MMO.

Ik heb ook een jaar of 6 WoW gespeeld maar ben gestopt omdat het elke keer volledige veranderde, spells/talents etc. Ook de combat begon er saai aan te voelen.

GW2 heb ik meerdere malen geprobeerd maar kon me gewoon niet boeien.

LotRo EQ1/2,Line Age1/2, DaoC, Star Trek online, Archeage, ESO, Silk Road, Knight online en vele andere toch kom ik elke keer weer terug bij Neverwinter vanwege de combat.

Het oog wil ook wat en persoonlijk vind ik NWo er leuk uit zien, het is geen seamless world zoals WoW maar wel mooi.

Aangezien er een hoop aanbod is zou ik zeggen probeer gewoon het 1 en ander, ja sommige games zullen erg tegenvallen andere zullen misschien je interesse wekken, het grootste probleem is gewoon de community bij de meeste games er zijn zoveel idioten pfff... maar dat is met elk spel.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:53
Persoonlijk denk ik dat het allemaal ook wat met leeftijd te maken heeft. Veel mensen vergeten dat sinds we hooked waren aan WoW, we allemaal ook een jaartje of 6/7/8 ouder zijn geworden. Het is niet alleen dat er steeds maar geen andere MMORPG aan kan tippen, maar waarschijnlijk vinden we ondertussen andere dingen belangrijker, waardoor we niet steeds zin hebben alles opnieuw te leren.

Ben nu begonnen, samen met een vriend met Archeage. Ook jarenland WoW gespeeld, met uitstapjes naar GW2, Rift, SWTOR maar altijd maar terugkomen op WoW. Nu speel ik het al een hele tijd niet meer, en maar eens begonnen met Archeage. Ik weet gewoon dat ik nooit zo hooked zal raken aan Archeage dan we met WoW hadden, terwijl ik na een uurtje echt niet kan beoordelen of dat aan de kwaliteit van de game ligt. Waarschijnlijk ligt het aan mezelf; ik irriteer me niet meer aan de simpele quest, en heb eigenlijk weinig zin om het hele craften, rep grinden, skills leren e.d. weer uit te zoeken.

Conclusievraag: Die WoW vervanginging waar we allemaal naarstig naar op zoek zijn - is dat niet een soort leegte op willen vullen gevoed door heimwee naar vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rift? free2play en een massa aan mogelijkheden. Zelf ga'k gewoon achter rifts / invasions aan, maar in het begin kunnen net die invasions / rifts frustrerend werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:13

MetalPool

Boe!

Tera Online, Archeage (mits de Queues over zijn), Aion Online....

Allemaal top free mmorpgs!

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:28
Liquid_Bisquit schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:44:
- gratis
- funfactor
- weinig grinden
- geen grote verplichtingen nodig zoals dagelijks online 'moeten'
WoW komt binnenkort met een nieuwe uitbreiding, Warlords of Draenor.
Het is niet gratis.
Fun factor is erg lastig wat over te zeggen voor een ander, ieder z'n eigen fun.
Grinden is niet echt nodig.
Dagelijks online moeten is er ook niet bij. Er zijn genoeg social guilds waar je online kunt komen om je eigen ding te doen wanneer het je zelf uit komt. Mogelijkheid tot endgame is er ook. Met Looking For Raid kan je gewoon raiden wanneer het jou uit komt. Als je gear wat beter word kan je later ook met openraid en dergelijken gewoon puggen wanneer het jou uit komt.

Of dit ook echt wat voor je is of dat je toch drang voelt dan om toch een raid guild te joinen moet je zelf bekijken. Als je toch die drang zou hebben, dan zou ik inderdaad niet terug naar WoW gaan.
Pagina: 1